Λιανεμπόριο: Τα καταστήματα άνοιξαν, οι πελάτες δεν έρχονται ακόμα

Λιανεμπόριο: Τα καταστήματα άνοιξαν, οι πελάτες δεν έρχονται ακόμα

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το λιανεμπόριο μπορεί να πρόλαβε την πασχαλινή περίοδο, καθώς άνοιξε στις 5 Απριλίου, η «ανάσταση» όμως δεν ήρθε για τον κλάδο, αφού η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα, εν μέσω μάλιστα εκπτωτικής περιόδου, παραμένει χαμηλή. 

Οι περιορισμοί που ισχύουν ακόμη, περιορισμοί που καθιστούν την αγοραστική εμπειρία διεκπεραιωτική διαδικασία, αλλά κυρίως οι επιφυλάξεις που έχουν ακόμη οι καταναλωτές, ειδικά όσοι δεν έχουν εμβολιαστεί, να βρεθούν στον ίδιο χώρο με αγνώστους, φαίνεται να είναι οι βασικότερες αιτίες για τους μειωμένους τζίρους. Στα παραπάνω, βεβαίως, θα πρέπει να προστεθεί και η αβεβαιότητα για την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών το επόμενο διάστημα.

Η μεγαλύτερη μείωση τζίρου σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 (το 2020 το λιανεμπόριο άνοιξε σταδιακά στις 4 Μαΐου αρχικά με τις μικρές επιχειρήσεις και στη συνέχεια λειτούργησαν τα πολυκαταστήματα και τα εμπορικά κέντρα) καταγράφεται, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, στα πολυκαταστήματα και στα κλειστά εμπορικά κέντρα και είναι της τάξεως του 60% έως 70%. Χαμηλότερη των προσδοκιών είναι η εμπορική κίνηση και στο κέντρο της Αθήνας, ενώ, αντιθέτως, καλύτερες είναι οι επιδόσεις των εμπορικών καταστημάτων στις περιφερειακές αγορές, όπως είναι αυτές της Νέας Ιωνίας, του Χαλανδρίου, της Καλλιθέας. Επίσης, καλύτερη είναι η εικόνα στα εμπορικά κέντρα και στα εκπτωτικά χωριά που βρίσκονται σε ανοιχτούς χώρους.

Η διαφοροποίηση αυτή σχετίζεται με την επιφυλακτικότητα των καταναλωτών να μπουν σε κλειστούς χώρους με σχετικά πολλούς πελάτες, καθώς και να χρησιμοποιήσουν μέσα μαζικής μεταφοράς για να μεταβούν στο κέντρο της Αθήνας για ψώνια. Για τον λόγο αυτό προτιμούν προορισμούς που είναι προσβάσιμοι πιο εύκολα –υπό την έννοια κυρίως της εύρεσης στάθμευσης– με το αυτοκίνητο ή με τα πόδια, όπως είναι οι περιφερειακές αγορές, στις οποίες πλέον δραστηριοποιούνται τόσο μικρομεσαίες επιχειρήσεις όσο και όλες οι γνωστές, δημοφιλείς αλυσίδες. Από σήμερα, πάντως, τα μεγάλα καταστήματα θα μπορούν να εξυπηρετούν περισσότερους πελάτες ταυτόχρονα. Κι αυτό διότι ενώ μέχρι χθες για τα καταστήματα άνω των 500 τ.μ., για κάθε 100 τ.μ. πλέον των 500 τ.μ. επιτρεπόταν ένας πελάτης (υπενθυμίζεται ότι στα καταστήματα έως 500 τ.μ. η μέγιστη επιτρεπόμενη πληρότητα καθορίζεται με τον κανόνα 1 πελάτης ανά 25 τ.μ.), από σήμερα 8 Μαΐου θα επιτρέπεται ένας πελάτης για κάθε 50 τ.μ. πλέον των 500 τ.μ. Ετσι, για παράδειγμα, ενώ μέχρι τώρα σε ένα κατάστημα 1.000 τ.μ. επιτρεπόταν να βρίσκονται ταυτόχρονα έως 25 πελάτες, από σήμερα θα επιτρέπεται να βρίσκονται μέχρι 30.

Αύριο, Κυριακή 9 Μαΐου, τα εμπορικά καταστήματα, τα καταστήματα τροφίμων και τα κομμωτήρια επιτρέπεται να είναι ανοιχτά.

Πάντως, και αυτή την εβδομάδα θα διατηρηθεί η πραγματοποίηση των αγορών υποχρεωτικά με το μοντέλο click inside και click away, μοντέλα που, εκτός απροόπτου, θα καταργηθούν από τις 15 Μαΐου, οπότε ανοίγει ο τουρισμός. «Στις 14 Μαΐου τελειώνουν τα click away και click inside. Δεν θα υπάρχει αυτή η διαδικασία στις 15 Μαΐου», υποστήριξε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Παναγιώτης Σταμπουλίδης σε ραδιοφωνική συνέντευξή του. Αυτό, ωστόσο, που παραμένει υπό εξέταση είναι το τρίωρο για τις αγορές και η αποστολή sms στο 13032.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή