ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Ελλάκτωρ αναμένει την απόφαση του ΣτΕ για την Εγνατία

i-ellaktor-anamenei-tin-apofasi-toy-ste-gia-tin-egnatia-561359017

Μέχρι τις 10 Ιουνίου θα πρέπει να περιμένει η διοίκηση του ομίλου «Ελλάκτωρ» προκειμένου να γνωρίζει αν θα επιτραπεί ή όχι η συμμετοχή του ομίλου στον διαγωνισμό για την παραχώρηση εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού. Χθες συζητήθηκε η σχετική προσφυγή που είχε καταθέσει η «Ακτωρ Παραχωρήσεις» στο ΣτΕ και πλέον η υπόθεση βρίσκεται, για ακόμη μία φορά, στα χέρια των αρμόδιων δικαστών.

Υπενθυμίζεται ότι η «Ακτωρ Παραχωρήσεις» ενημερώθηκε από τον μέχρι πρότινος εταίρο της, την εταιρεία Roadis, ότι δεν πρόκειται να συμμετάσχει στον διαγωνισμό, σε ημερομηνία τέτοια που δεν επιτρέπονταν πλέον αλλαγές στα σχήματα που θα κατέθεταν προσφορές. Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ αρνήθηκε να επιτρέψει αλλαγή μετά το πέρας της σχετικής προθεσμίας και η «Ακτωρ Παραχωρήσεις» αποκλείστηκε από τη συνέχεια του διαγωνισμού, με αποτέλεσμα εντέλει προσφορές να υποβληθούν από τα άλλα δύο συμμετέχοντα σχήματα, δηλαδή την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis Projects κι εκείνη των Vinci Highways-Vinci Concesiones-Μυτιληναίος-Αβαξ.

Πρόκειται για τη δεύτερη φορά που επιχειρείται η επιστροφή της «Ακτωρ Παραχωρήσεις» στον σχετικό διαγωνισμό, καθώς είχε προχωρήσει σε ανάλογη προσφυγή (όπως και η «Μυτιληναίος») και τον προηγούμενο Δεκέμβριο, όταν η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ είχε αρνηθεί να παράσχει ακόμη μία παράταση στην υποβολή των δεσμευτικών προσφορών, αποκλείοντας αμφότερες από τη συνέχεια του διαγωνισμού. Οι δύο εταιρείες προσέφυγαν στο ΣτΕ και δικαιώθηκαν. Αν συμβεί το ίδιο και στην προκειμένη περίπτωση, τότε θα κληθεί να υποβάλει την προσφορά της, πιθανώς χωρίς κάποιον εταίρο, καθώς, όπως έχουν διαμηνύσει στελέχη που πρόσκεινται στη διοίκηση του ομίλου, η «Ακτωρ Παραχωρήσεις» είναι σε θέση να κατέλθει αυτόνομα στον διαγωνισμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι, μέχρι σήμερα, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει προχωρήσει σε αποσφράγιση των προσφορών, αναμένοντας την τελική έκβαση της υπόθεσης.

Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού αποτελεί το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης των τελευταίων ετών, με την αξία της σύμβασης να υπολογίζεται ότι θα προσεγγίσει, ενδεχομένως και να ξεπεράσει, το 1 δισ. ευρώ. Ο διαγωνισμός είναι πλειοδοτικός, κάτι που σημαίνει ότι όποια κοινοπραξία προσφέρει το υψηλότερο τίμημα θα είναι και η νικήτρια. 

Εν τω μεταξύ, εντός της εβδομάδας είναι πιθανό να υπάρξουν και εξελίξεις σε ό,τι αφορά τη διαμόρφωση των μετοχικών ισορροπιών εντός του ομίλου «Ελλάκτωρ». Χθες έληγε η προθεσμία για την άσκηση του δικαιώματος προαίρεσης που διατηρούσε η Reggeborgh Invest για την εξαγορά του ποσοστού 12,55% του μετοχικού κεφαλαίου που διαθέτει ο κ. Λ. Μπόμπολας. Ωστόσο, μέχρι και αργά το απόγευμα, η ολλανδική πλευρά τηρούσε σιγήν ιχθύος για το αν είχε πρόθεση να ασκήσει ή όχι το σχετικό δικαίωμα, αφήνοντας να διαρρεύσει ότι υπάρχει κι ένα πρόσθετο περιθώριο τριών ημερών.