Ελληνικό: Ασφαλιστικά μέτρα για να απομακρυνθούν επτά αεροσκάφη της Ολυμπιακής

Ελληνικό: Ασφαλιστικά μέτρα για να απομακρυνθούν επτά αεροσκάφη της Ολυμπιακής

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στις αρχές Ιουνίου αναμένεται η δικαστική απόφαση που θα άρει άλλη μία από τις εκκρεμότητες για την ολοκλήρωση της οικονομικής συναλλαγής μεταβίβασης της «Ελληνικό Α.Ε.» στη Lamda Development. Η υπόθεση αφορά τα επτά εγκαταλελειμμένα αεροσκάφη που βρίσκονται στον χώρο του πρώην αεροδρομίου και τα οποία σωματείο πρώην εργαζομένων στην Ολυμπιακή Αεροπορία φιλοδοξεί να διατηρήσει εντός της παραχωρούμενης έκτασης, ώστε να εκτίθενται ως μουσειακά αντικείμενα.

Μεταξύ των επτά αεροσκαφών βρίσκεται και ένας παροπλισμένος λεβιάθαν των αιθέρων, ένα Boeing 747, αλλά και μικρά διθέσια μονοκινητήρια. Αυτά τα αεροσκάφη φέρεται να είναι ιδιοκτησία του Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων Ολυμπιακής Αεροπορίας ή αλλιώς ΠΟΛΚΕΟΑ, που ιδρύθηκε το 1989, και ανάμεσα στα σχέδιά του είναι η ανάπτυξη μέσα στον χώρο του Ελληνικού ενός μουσείου πολιτικής αεροπορίας. Η κυβέρνηση με επιστολή της στις αρχές Φεβρουαρίου προς τον ΠΟΛΚΕΟΑ είχε ζητήσει την αρωγή του προκειμένου να διευθετηθεί το ζήτημα, χωρίς όμως αποτέλεσμα όπως προκύπτει.

Ετσι η «Ελληνικό Α.Ε.» προσέφυγε στη Δικαιοσύνη με τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων για να μπορέσει να τα απομακρύνει και να προχωρήσει η παραχώρηση της έκτασης. Η αίτηση της «Ελληνικό Α.Ε.» κατά του σωματείου πρώην εργαζομένων στην Ολυμπιακή Αεροπορία για να διατεθούν τα επτά εγκαταλελειμμένα αεροσκάφη που βρίσκονται στον χώρο του πρώην αεροδρομίου με πλειστηριασμό, ώστε να ελευθερωθεί ο χώρος, συζητήθηκε χθες Τέταρτη στο Ειρηνοδικείο Αθηνών. Η απόφαση αναμένεται εκτός απροόπτου να εκδοθεί σε περίπου δέκα ημέρες λόγω της σπουδής για τη διευθέτηση της υπόθεσης και εφόσον κάνει δεκτή την αίτηση της «Ελληνικό Α.Ε.» αυτή θα μπορέσει να βγάλει άμεσα τα από καιρό απαξιωμένα αεροπλάνα σε πλειστηριασμό με την υποχρέωση του πλειοδότη να τα μετακινήσει τάχιστα. Ενδιαφέρον εκτιμάται πως πρέπει να εκδηλωθεί από εταιρείες ανακύκλωσης αλουμινίου, αλλά ενδεχομένως και συλλέκτες. Αν δεν γίνει δεκτή η αίτηση, είναι πιθανό να καθυστερήσει ολόκληρη η παραχώρηση.

Υπενθυμίζεται πως στη σύμβαση παραχώρησης έχει τεθεί όρος για να παραλάβει η Lamda Development το ακίνητο και να ξεκινήσει την επένδυση, καταβάλλοντας παράλληλα το τίμημα της πρώτης δόσης των 300 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο, να απομακρυνθεί και ο τελευταίος χρήστης ή καταπατητής του ακινήτου. Η αυθαίρετη, όπως χαρακτηρίζεται από την «Ελληνικό Α.Ε.», παραμονή των επτά αεροσκαφών στον χώρο του πρώην αεροδρομίου αποτελεί μιας μορφής κατάληψη, αφού γίνεται χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του ιδιοκτήτη. Εφόσον δοθεί η άδεια από το δικαστήριο για τη διενέργεια του πλειστηριασμού, ο πλειοδότης θα πρέπει να πληρώσει και το κόστος της αποσυναρμολόγησης και μεταφοράς των αεροσκαφών σε δικό του χώρο, το οποίο μόνο αμελητέο δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί.

Υπενθυμίζεται πως η Lamda Development είχε συμφωνήσει με την προηγούμενη κυβέρνηση, και συγκεκριμένα το 2018, στη δημιουργία ενός μουσείου αεροπορίας μέσα στον χώρο του Ελληνικού. Στη συζήτηση που έγινε χθες στο Ειρηνοδικείο εκτός από τους επικεφαλής του σωματείου παρενέβη και ο δήμαρχος Βούλας-Βάρης-Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, επικαλούμενος την παλιά του ιδιότητα ως πιλότου της Ολυμπιακής. Ο κ. Κωνσταντέλλος εξέφρασε την ευχή να βρεθεί μια λύση, να διατεθεί ένας χώρος και να εκτεθούν τα αεροπλάνα ώστε να γίνουν προσιτά στο κοινό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή