Τα σχέδια της United για τη Nova και το ενδιαφέρον για τη Wind

Τα σχέδια της United για τη Nova και το ενδιαφέρον για τη Wind

Τα σχέδια της United για τη Nova και το ενδιαφέρον για τη Wind.

4' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Victoriya Boklag, η Ουκρανή διευθύνουσα σύμβουλος της United Group, που ελέγχει κατά 100% τη Nova, όπως έχει μετονομαστεί η Forthnet, την περασμένη Τετάρτη σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου είπε κάτι που πέρασε, σε μεγάλο βαθμό, απαρατήρητο. Η επένδυση της United Group, που ανήκει από τον Μάρτιο του 2019 στην BC Partners, για την εξασφάλιση των δικαιωμάτων μετάδοσης του ελληνικού ποδοσφαίρου από τη συνδρομητική τηλεόραση της Nova δεν απέδωσε καρπούς, όπως σημείωσε. «Πριν αναλάβουμε, επισήμως, τον έλεγχο της εταιρείας είχαμε δεσμευτεί να ενώσουμε όλο το ελληνικό ποδόσφαιρο στη Nova, αλλά δυστυχώς αυτή η επένδυση δεν έχει οδηγήσει στην αύξηση του αριθμού των συνδρομητών μας» ανέφερε η CEO του ομίλου που δημιουργεί και παρέχει οπτικοακουστικό περιεχόμενο και τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες.

Η United Group, που πρόκειται να δαπανήσει ακόμη 50 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος της χρονιάς, έχει επενδύσει ήδη για την αναδιάρθρωση της πρώην Forthnet 150 εκατ. ευρώ, ποσό που περιλαμβάνει και την απόκτηση των δικαιωμάτων μετάδοσης ποδοσφαιρικών αγώνων του ελληνικού πρωταθλήματος. Οι χαμηλές, όμως, αποδόσεις της επένδυσης σε ελληνικό αθλητικό περιεχόμενο αποδίδονται, κατά την ίδια, στη διαδικτυακή πειρατεία, με την Boklag να τοποθετεί σε 400.000 τις παράνομες συνδέσεις ανά την Ελλάδα. Εάν, όπως υποστήριξε, το φαινόμενο του παράνομου downloading ή streaming περιοριστεί, οι επενδύσεις σε πρωτότυπο οπτικοακουστικό περιεχόμενο θα αυξηθούν σημαντικά. Το πρόβλημα αυτό, που δεν είναι μόνο ελληνικό, έχει μάλλον ενταχθεί στο πεδίο των απειλών της ανάλυσης «SWOT», που συνοδεύει το επιχειρηματικό σχέδιο της Nova για την ανάπτυξή της στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών. Δεν είναι, όμως, το μόνο.

Ενα από τα αδύναμα σημεία της ελληνικής θυγατρικής της United Group, που έχει παρουσία σε Σερβία, Βουλγαρία, Κροατία, Σλοβενία, Μαυροβούνιο και Βοσνία-Ερζεγοβίνη, σχετίζεται με την παροχή υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας. Η Nova επιδιώκει να προσφέρει ένα ολοκληρωμένο «πακέτο» υπηρεσιών, ώστε να είναι σε θέση να ανταγωνιστεί τους υπόλοιπους τρεις παίκτες της αγοράς, την Cosmote, τη Vodafone και τη Wind. Η εταιρεία διαθέτει άδεια εικονικού παρόχου υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας (MVNO), που στηρίζεται στη χρήση του δικτύου άλλης εταιρείας τηλεπικοινωνιών, αλλά οι τιμές χονδρικής στην τετραετούς διάρκειας συμφωνία με τη Vodafone Ελλάδας καθιστούν το επιχειρηματικό μοντέλο μη λειτουργικό, όπως σημείωσε στη συνέντευξη Τύπου της περασμένης Τετάρτης ο διευθύνων σύμβουλος της Nova, Παναγιώτης Γεωργιόπουλος.

Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι το μοντέλο λειτουργίας της αγοράς τηλεπικοινωνιών, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη, προσανατολίζεται στην ύπαρξη τριών καθετοποιημένων παρόχων και στη λειτουργία σημαντικού αριθμού εικονικών παρόχων. Στην Ελλάδα, ο αριθμός των MVNO –παγκοσμίως τοποθετούνται σε 1.000– είναι ανύπαρκτος, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ο πιο εύκολος δρόμος για την είσοδο της Nova στην κινητή τηλεφωνία είναι η συγχώνευσή της διά εξαγοράς με τη Wind, με τη United Group να ενδιαφέρεται για την απόκτηση της εταιρείας, όπως επιβεβαίωσε, πρόσφατα, η Boklag.

Ωστόσο, παρά τις αδυναμίες και τις απειλές, το σχέδιο της Nova περιλαμβάνει πολυάριθμα ισχυρά σημεία και ευκαιρίες, δεδομένου ότι η εταιρεία, ύστερα από το ντιλ με την BC Partners, έχει απαλλαγεί από δάνεια άνω των 300 εκατ. ευρώ. Δύναμη πυρός για τη Nova αποτελεί και ο αριθμός των συνολικών συνδρομών (σταθερής και συνδρομητικής τηλεόρασης) που τοποθετείται σε 869.000, από τις οποίες 653.500 αντιπροσωπεύουν πελάτες λιανικής και μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Ενίσχυση περιεχομένου με ισπανικό και γερμανικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου

Εκτός από το μηδενικό δανεισμό και τη σημαντική συνδρομητική βάση, οι επικεφαλής της Nova εντάσσουν το πλούσιο περιεχόμενο στα ισχυρά σημεία του business plan της ελληνικής εταιρείας τηλεπικοινωνιών. Αυτό δεδομένου ότι η παραγωγή οπτικοακουστικού περιεχομένου αποτελεί βασική δραστηριότητα για τη United Group, με τη θυγατρική της United Media, που κατέχει ηγετική θέση στην αγορά των μέσων ενημέρωσης της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, να παράγει, ετησίως, περισσότερες από 20.000 ώρες πρωτότυπου περιεχομένου. Επίσης, η Nova,  αποτελεί ιστορικά τον μεγαλύτερο επενδυτή σε περιεχόμενο Pay TV (επί πληρωμή) στην Ελλάδα, δαπανώντας, ετησίως, το ποσό των 100 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Γεωργιόπουλος στην πρόσφατη συνέντευξη Τύπου. Ως εκ τούτου, η εταιρεία δίνει έμφαση στον εμπλουτισμό του περιεχομένου με ξένες παραγωγές και νέες αθλητικές μεταδόσεις, έχοντας αποκτήσει τα δικαιώματα για τα ισπανικά πρωταθλήματα La Liga 1 και La Liga 2, τα γερμανικά πρωταθλήματα Bundesliga 1 και Bundesliga 2 κ.α. Και με τον ανταγωνισμό και στη συγκεκριμένη κατηγορία της αγοράς να είναι ιδιαίτερα οξύς, η Nova το Φθινόπωρο αναμένεται να λανσάρει τη δική της πλατφόρμα Over-the-top «ΕΟΝ» που προσφέρει on demand περιεχόμενο για την εξασφάλιση του οποίου απαιτείται σύνδεση στο Διαδίκτυο και ενεργή συνδρομή. Το περιεχόμενο αποτελεί βασικό πυλώνα του επιχειρηματικού σχεδίου της United Group για τη Nova του οποίου η δεύτερη φάση, πενταετούς διάρκειας, θα οριστικοποιηθεί από το Φθινόπωρο.

Σε κάθε περίπτωση, η Ελλάδα αποτελεί καινούργια αγορά για την United Group, η οποία όμως, έχει υλοποιήσει με επιτυχία ανάλογα εγχειρήματα στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, πριν από 13 χρόνια σε συνέντευξή της η Victoriya Boklag, ως αναπληρώτρια, τότε, διευθύνουσα σύμβουλος του σερβικού παρόχου Serbia Broadband αναφερόταν στο μονοπώλιο της σταθερής τηλεφωνίας της τοπικής αγοράς, όπου η εταιρεία έχει καταφέρει να τριπλασιάσει τον ρυθμό ανάπτυξής της μόνο τα τελευταία χρόνια.

Τα σχέδια της United Group περιλαμβάνουν και τη διεκδίκηση έργων Πληροφορικής όπου η αγορά μεγεθύνεται λόγω των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, αλλά και την υλοποίηση δικτύου οπτικών ινών στην Ελλάδα, όπως αποκάλυψε, πριν από λίγες ημέρες, ο αντιπρόεδρος Οικονομικών της United Group Janez Zivco, μιλώντας στο σερβικό τηλεοπτικό σταθμό N1 TV που ανήκει στον ίδιο όμιλο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή