ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση πωλήσεων για την H&M μετά την άρση του lockdown

ayxisi-poliseon-gia-tin-h-amp-038-m-meta-tin-arsi-toy-lockdown-561420022

Αύξηση κατέγραψαν στην Ελλάδα οι πωλήσεις της αλυσίδας H&M κατά το διάστημα 1η Μαρτίου – 31 Μαΐου 2021, που αποτελεί το δεύτερο τρίμηνο για την τρέχουσα οικονομική χρήση της αλυσίδας, βελτίωση που οφείλεται στην επαναλειτουργία των φυσικών καταστημάτων από τις αρχές Απριλίου και μετά. Το γεγονός, πάντως, ότι τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά το μεγαλύτερο διάστημα του 1ου τριμήνου της χρήσης της H&M (το διάστημα δηλαδή 1η Δεκεμβρίου 2020 – 28 Φεβρουαρίου 2021), με την αλυσίδα να μη λειτουργεί ούτε με το μοντέλο click away, είχε ως συνέπεια το 1ο εξάμηνο να κλείσει αρνητικά σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα στην Ελλάδα σε σχέση με τις επιδόσεις της στο σύνολο των αγορών που έχει παρουσία.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε η H&M για το δεύτερο τρίμηνο της οικονομικής χρήσης 1η Δεκεμβρίου 2020 – 30 Νοεμβρίου 2021, οι πωλήσεις της στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν σε 305 εκατ. σουηδικές κορόνες (περίπου 30,03 εκατ. ευρώ) έναντι 224 εκατ. σουηδικών κορονών (περίπου 22 εκατ. ευρώ) το τρίμηνο 1η Μαρτίου 2020 – 31 Μαΐου 2020, καταγράφοντας αύξηση 36% σε κορόνες ή περίπου 46% σε ευρώ. Βεβαίως, πέρυσι το σχετικό τρίμηνο η χώρα βρισκόταν σε αυστηρό lockdown από τα μέσα Μαρτίου μέχρι τις αρχές Μαΐου.

Στο α΄ εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης, δηλαδή στο διάστημα 1η Δεκεμβρίου 2020 – 31 Μαΐου 2021, οι πωλήσεις της H&M στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν σε 515 εκατ. σουηδικές κορόνες (περίπου 50,7 εκατ. ευρώ) έναντι 658 εκατ. σουηδικών κορονών (περίπου 64,79 εκατ. ευρώ), καταγράφοντας μείωση 22% σε κορόνες ή περίπου 18% σε ευρώ.

Συνολικά η H&M είχε πωλήσεις 86,56 δισ. σουηδικών κορονών στο εξάμηνο (1/12/2020 – 31/5/2021), αυξημένες κατά 4% σε σύγκριση με το διάστημα 1/12/2019 – 31/5/2021. Σε τοπικά νομίσματα, οι καθαρές πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση 12%. Τα κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν στο εξάμηνο σε 1,69 δισ. σουηδικές κορόνες έναντι ζημιών 3,06 δισ. σουηδικών κορονών το αντίστοιχο διάστημα της χρήσης 2019/2020.

Το διάστημα 1η Ιουνίου – 28 Ιουνίου 2021 οι πωλήσεις της H&M καταγράφουν αύξηση παγκοσμίως κατά 25% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, με την εταιρεία να επισημαίνει ότι συνεχίζουν να επηρεάζονται από τα περιοριστικά μέτρα σε διάφορες χώρες. Την εν λόγω περίοδο παραμένουν κλειστά περίπου 95 καταστήματα της αλυσίδας.

Στην Ελλάδα η αλυσίδα δραστηριοποιείται με 36 καταστήματα, ενώ πρόσφατα άνοιξε κατάστημα της H&M με το σήμα COS στο εμπορικό κέντρο Golden Hall.