ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τουρισμός: Αργή η ανάκαμψη στα ελληνικά αεροδρόμια

Σημαντικά χαμηλότερη η κίνηση το πρώτο εξάμηνο του έτους έναντι του αντίστοιχου του 2019

toyrismos-argi-i-anakampsi-sta-ellinika-aerodromia-561423577

Με βήμα σημειωτόν ανακάμπτει η επιβατική κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια, με τις επιδόσεις του πρώτου εξαμήνου της φετινής χρονιάς να είναι πολύ χαμηλότερες συγκριτικά με τις αρχικά προσδοκώμενες. Τον Ιούνιο στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ο συνολικός αριθμός επιβατών (εσωτερικού και εξωτερικού) ήταν χαμηλότερος σε ποσοστό 58% έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2019, με τον αριθμό των διακινηθέντων επιβατών να ξεπερνάει το 1 εκατομμύριο. Σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019 οι επιβάτες εσωτερικού είναι κατά 42,8% λιγότεροι, δηλαδή ανέρχονται σε 454.500, ενώ η κίνηση εξωτερικού είναι μειωμένη κατά 65%, σε 638.000 άτομα, συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Συνολικά κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου η κίνηση του αεροδρομίου ανήλθε σε 2,7 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας πτώση της τάξεως του 76,4% σε σχέση με την κίνηση του 2019. Σύμφωνα με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, οι επιδόσεις του 2021 φανερώνουν μια αργή, βαθμιαία βελτίωση σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες, με την άρση των περιορισμών μετακινήσεων από τα μέσα Μαΐου να υποστηρίζει μια σταδιακή ανάκαμψη. Η βελτίωση αυτή ήταν πιο εμφανής στην εγχώρια κίνηση, με τη διεθνή επιβατική κίνηση επίσης να παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης.

Στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece, το πρώτο εξάμηνο η επιβατική κίνηση ανήλθε σε 2,4 εκατ. άτομα, από 10,9 εκατ. το 2019. Το μισό, δηλαδή, του 2021 αντιστοιχεί σε 15 ημέρες του 2019, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, κατά το πρόσφατο 4ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, ο διευθυντής επιχειρησιακών λειτουργιών της Fraport Greece Ηλίας Μαραγκάκης. «Υπήρχε μια αισιοδοξία ότι το 2021 θα είναι έτος ανάκαμψης της επιβατικής κίνησης. Η πραγματικότητα είναι αμείλικτη. Ακόμη και σήμερα η επιβατική κίνηση δεν έχει ανακάμψει, απλώς είναι “παρούσα” στα αεροδρόμια. Το 2021 είναι πιο δύσκολο σε σχέση με το 2020, διότι υπάρχουν δαπάνες για να διατηρηθεί ένα επίπεδο υψηλών υπηρεσιών», πρόσθεσε ο ίδιος.

Χαμηλός παραμένει και ο ρυθμός ανάκτησης της επιβατικής κίνησης, με έτος βάσης το 2019, στα 14 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια. Η Μυτιλήνη, η Σάμος και η Μύκονος εμφανίζουν κατά το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς τα μεγαλύτερα ποσοστά επιστροφής των επιβατών, που διαμορφώνονται σε 37%, 34% και 33,6%, αντίστοιχα. Ακολουθούν η Σαντορίνη και η Καβάλα με 24,6% και 23,2%, ενώ το μικρότερο ποσοστό ανάκτησης εμφανίζουν οι αερολιμένες της Σκιάθου (15,6%) και της Κεφαλονιάς (11,6%).

Σύμφωνα με τον διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Γιώργο Δριτσάκο, τον Ιούνιο η επιβατική κίνηση εκτιμάται ότι θα αντιστοιχεί στο 37% του 2019 και θα αγγίξει το 40% σε ορισμένα αεροδρόμια, όπως το Ηράκλειο, που εκμεταλλεύεται η ανεξάρτητη αρχή. Ο κ. Δριτσάκος, κατά την τοποθέτησή του στο συνέδριο Υποδομών – Μεταφορών, εκτίμησε ότι στόχος είναι η κίνηση σε πτήσεις και επιβάτες στα τέλη του 2021 να έχει ξεπεράσει το 50% συγκριτικά με το 2019.

Λόγω της πανδημίας, ως είναι εύλογο, ανατράπηκε και η κατάταξη, βάσει των επιδόσεων, των αεροπορικών εταιρειών: το 2019 στην Ελλάδα ο τέταρτος πιο δραστήριος αερομεταφορέας ήταν η TUI Airways με 8.500 πτήσεις, των οποίων σήμερα ο αριθμός είναι μηδενικός.