ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ισχυρή μηχανή ανάπτυξης για τη Mondelez η Chipita

Αναμένει πρόσθετα έσοδα 1,5 δισ. δολ. από την εξαγορά της ελληνικής εταιρείας

ischyri-michani-anaptyxis-gia-ti-mondelez-i-chipita-561449926

Πρόσθετα έσοδα 1,5 δισ. δολαρίων αναμένει η Mondelez International από την εξαγορά της Chipita, καθώς θεωρεί ότι μέσω αυτής θα μπορέσει να κατακτήσει ηγετική θέση σε μία ακόμη κατηγορία σνακ, αυτή των κέικ και των προϊόντων ζύμης. Η συμφωνία εξαγοράς, η οποία υπεγράφη στις 26 Μαΐου 2021, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους 9 μήνες, βάσει των όσων ανακοίνωσε χθες η διοίκηση του αμερικανικού κολοσσού, κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το δεύτερο τρίμηνο του 2021.

Παρουσίαση κατά την οποία ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Mondelez International, Ντερκ φαν ντερ Πουτ, δεν παρέλειψε για μία ακόμη φορά να εκφράσει τον ενθουσιασμό του για την εξαγορά της Chipita, κάνοντας λόγο για ένα πολύ ελκυστικό χαρτοφυλάκιο, του οποίου ηγείται το σήμα 7Days. «Είναι μια εταιρεία 600 εκατ., η οποία αναπτύσσεται με υψηλό μονοψήφιο ποσοστό και είναι προσανατολισμένη προς τις αναδυόμενες ευρωπαϊκές αγορές, με ισχυρή προοπτική να επεκτείνει την παρουσία της σε πολλές άλλες γεωγραφικές περιοχές. Το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει κυρίως συσκευασμένα κρουασάν, κάτι το οποίο μας δίνει μεγαλύτερη διείσδυση στα προϊόντα που καταναλώνονται στο πρωινό ή ενδιάμεσα από τα κυρίως γεύματα. Εχουμε συνέργειες με την Chipita, συμπεριλαμβανομένης της διανομής και της κοινής προώθησης σημάτων, και πιστεύουμε ότι υπάρχει και άλλη ελκυστική καινοτομία υπό επεξεργασία», επισήμανε. «Ανυπομονούμε να καλωσορίσουμε την Chipita και πιστεύουμε ότι αυτή η εταιρεία μπορεί να είναι μια ισχυρή μηχανή ανάπτυξης», πρόσθεσε.

Για ποιο λόγο είναι ελκυστικό το χαρτοφυλάκιο της Chipita; Την απάντηση έδωσε ο ίδιος ο επικεφαλής της Mondelez: «Η κατηγορία των κέικ και προϊόντων ζύμης είναι μια κατηγορία αξίας 65 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία αναπτύσσεται με ρυθμό ίδιο ή και πάνω από τον ρυθμό με τον οποίο αναπτύσσονται οι βασικές κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Η κατηγορία αυτή έχει επίσης πολύ ελκυστική κερδοφορία. Τόσο τα κέικ όσο και τα προϊόντα ζύμης αποφέρουν υψηλότερα καθαρά έσοδα ανά κιλό από ό,τι τα μπισκότα». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η κατηγορία αυτή βρίσκεται σε γειτνίαση με τις κατηγορίες των μπισκότων και πρόκειται για μια κατηγορία κατακερματισμένη –από πλευράς μεριδίων αγοράς–, που παρέχει ξεκάθαρα ευκαιρία σε μια εταιρεία με τα σωστά σήματα και ικανότητες να αποκτήσει ηγετική θέση. Σύμφωνα με τον ισχυρό άνδρα του αμερικανικού κολοσσού, οι πρώτοι δύο «παίκτες» στην κατηγορία αυτή έχουν μερίδια αγοράς κάτω από 10% έκαστος. «Με την εξαγορά της Chipita θα γίνουμε ο Νο 3 παίκτης», τόνισε ο κ. Φαν ντερ Πουτ, με την εταιρεία να επιδιώκει εξαρχής μερίδιο 5% στην κατηγορία των κέικ (στην ουσία γλυκίσματα) και 3% στην κατηγορία των προϊόντων (επίσης γλυκών) ζύμης.

Πέρα από τα προϊόντα που ήδη παράγει η Chipita, η Mondelez φαίνεται να δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην παραγωγή νέων προϊόντων που θα προκύψουν από τον συνδυασμό των πιο γνωστών σημάτων της. Για παράδειγμα, τα μπισκότα LU, που στη Γαλλία είναι το κορυφαίο σήμα, τώρα εισέρχονται στην κατηγορία των κέικ και προϊόντων ζύμης. «Αυτό περιλαμβάνει το αγαπημένο πτι μπερ μπισκότο, το οποίο μπορείτε να το φανταστείτε και ως μαλακό κέικ. Πρόσφατα δε, το εν λόγω σήμα επεκτάθηκε στις βάφλες. Επίσης, εσχάτως έχουμε επεκτείνει το σήμα Oreo (σ.σ. από τα πλέον γνωστά σήματα μπισκότου στον κόσμο) σε κάπκεϊκ και ντόνατ», ανέφερε ο κ. Φαν ντερ Πουτ, αποκαλύπτοντας τον επόμενο συνδυασμό, που θα είναι κρουασάν με σοκολάτα Milka και κρουασάν με σοκολάτα Cadbury.

Τα οικονομικά αποτελέσματα της Mondelez ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών, καθώς οι πωλήσεις της το β΄ τρίμηνο του 2021 αυξήθηκαν κατά 12,4% και διαμορφώθηκαν σε 6,64 δισ. δολάρια.