ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρίσιμος ο ρόλος του Διαδικτύου στην αύξηση κερδών του ΟΠΑΠ

Αναμένει αύξηση του αριθμού χρηστών κατά 95% την επόμενη πενταετία

Κρίσιμος ο ρόλος του Διαδικτύου στην αύξηση κερδών του ΟΠΑΠ

Σε ισχυρότερους ρυθμούς ανάπτυξης της δραστηριότητας των διαδικτυακών παιγνίων προσβλέπει ο ΟΠΑΠ, ύστερα και από την έναρξη πριν από περίπου έναν μήνα παροχής υπηρεσιών παιγνίων (GoLive) από τον εισηγμένο όμιλο και τη θυγατρική του Stoiximan, βάσει του νέου καθεστώτος αδειοδότησης. Κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών για τα οικονομικά αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ, Jan karas, ο οικονομικός διευθυντής της εισηγμένης, Pavel Mucha, o chief online officer του ομίλου, James Curwen, ο διευθύνων σύμβουλος της Stoiximan, Γ. Δασκαλάκης, και ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Π. Κανελλόπουλος, περιέγραψαν τα βασικά σημεία της στρατηγικής για τα online παίγνια και τις ευρύτερες προοπτικές του ομίλου.

Εχοντας εμφανίσει κατά το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) – ρεκόρ από τα online παίγνια της τάξεως των 35 εκατ. ευρώ, η διοίκηση του ΟΠΑΠ εκτίμησε ότι τα GGR μέχρι το 2025 θα είναι εξαπλάσια αυτών του 2020 (42 εκατ.).

Προς την κατεύθυνση αυτή, ο ΟΠΑΠ επιδιώκει να ενισχυθεί σημαντικά η συνεισφορά του Διαδικτύου στην κερδοφορία, θέτοντας τον πήχυ για περιθώριο Ebitda άνω του 23%. Προβλέπει ακόμη ότι ο μέσος ετησιοποιημένος ρυθμός αύξησης (CAGR) των μεικτών εσόδων θα ξεπεράσει το 45% την επόμενη πενταετία, ενώ ο μηνιαίος αριθμός χρηστών, που ανήλθε σε 145.000 το δεύτερο τρίμηνο, εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 95% την επόμενη πενταετία. Οπως ανέφερε ο κ. Karas, ο ΟΠΑΠ κατέχει ηγετική θέση στην ελληνική online αγορά, «με την επένδυση στη Stoiximan να συνεχίζει να αποδίδει και τις διαδικτυακές δραστηριότητες να ενισχύονται και να διαφοροποιούνται περαιτέρω».

Για τη Stoiximan, που εμφάνισε το πρώτο εξάμηνο καθαρά έσοδα προ εισφορών και Ebitda ύψους 195 εκατ. ευρώ και 39 εκατ. αντίστοιχα, οι στόχοι που τέθηκαν περιλαμβάνουν τη συνέχιση της αύξησης των συνολικών εσόδων. Κατά το δεύτερο τρίμηνο ο μέσος μηνιαίος αριθμός χρηστών της Stoiximan ανήλθε σε 202.000, με την εταιρεία να επιδιώκει την περαιτέρω αύξησή τους.

Οπως ακόμη ανέφεραν τα στελέχη του ΟΠΑΠ, το online αποτελεί την πλέον ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία των τυχερών παιγνίων στην Ελλάδα, με σημαντικές προοπτικές ανόδου. Ο ΟΠΑΠ και η Stoiximan διαθέτουν μερίδιο 49% στην αγορά διαδικτυακών παιχνιδιών, η αξία της οποίας εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ μέχρι το 2024. Βάσει του νέου καθεστώτος, αδειοδοτήθηκαν συνολικά 15 πάροχοι από τους οποίους μόνον τρεις αντιστοιχούν σε νεοεισερχόμενα σχήματα στην ελληνική αγορά. «Η διεθνής εμπειρία καταδεικνύει ότι όταν σε μια αγορά υπάρχει μεγάλος αριθμός παικτών και η πίτα έχει, ώς έναν βαθμό, μοιραστεί, δεν είναι δυνατόν να αλλάξει σημαντικά το τοπίο του ανταγωνισμού», σημείωσε ο κ. Δασκαλάκης.

Σχετικά με τη μερισματική πολιτική, ο Pavel Mucha σημείωσε ότι ο ΟΠΑΠ θα διανείμει μέρισμα βάσει των καθαρών κερδών του, με δέσμευση για την κατ’ ελάχιστον διανομή 1 ευρώ ανά μετοχή.