Λιανεμπόριο: Μάχη για τον τζίρο του 1 δισ. των «μικρών»

Λιανεμπόριο: Μάχη για τον τζίρο του 1 δισ. των «μικρών»

Σε αντικείμενο του πόθου εξελίσσονται τα μίνι μάρκετ, τα καταστήματα ψιλικών και γενικώς η λεγόμενη μικρή λιανική, η οποία τις προηγούμενες δεκαετίες είχε μάλλον μαραζώσει, επιχειρώντας να επιβιώσει στη σκιά των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε αντικείμενο του πόθου εξελίσσονται τα μίνι μάρκετ, τα καταστήματα ψιλικών και γενικώς η λεγόμενη μικρή λιανική, η οποία τις προηγούμενες δεκαετίες είχε μάλλον μαραζώσει, επιχειρώντας να επιβιώσει στη σκιά των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

Το ευέλικτο ωράριο βάσει του οποίου λειτουργεί η μικρή λιανική σε μια εποχή που οι καταναλωτές έχουν λιγότερο χρόνο στη διάθεσή τους για ψώνια, καθώς και το γεγονός ότι ο κλάδος τα τελευταία χρόνια εκσυγχρονίστηκε, ενσωματώνοντας νέες υπηρεσίες, όπως αυτός της κατ’ οίκον παράδοσης, αλλά και βάζοντας νέους κωδικούς στα ράφια, τον καθιστά πλέον ελκυστικό.

Σύμφωνα με στοιχεία της IRI, ο τζίρος της μικρής λιανικής με βάση τις πωλήσεις στις 25 βασικότερες κατηγορίες προϊόντων υπολογίζεται ότι ξεπερνάει το 1 δισ. ευρώ. Ο αριθμός των καταστημάτων μικρής λιανικής, συμπεριλαμβανομένων και των περιπτέρων, ξεπερνάει τις 25.000.

Λιανεμπόριο: Μάχη για τον τζίρο του 1 δισ. των «μικρών»-1

Ο αριθμός των καταστημάτων μικρής λιανικής, συμπερι- λαμβανομένων και των περιπτέρων, ξεπερνάει τις 25.000.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι δύο μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες efood και Wolt, που ξεκίνησαν η μεν πρώτη ως πλατφόρμα παραγγελιοληψίας για εστιατόρια, η δε δεύτερη ως πλατφόρμα delivery για εστιατόρια, εισήλθαν την άνοιξη του 2021 στη μικρή λιανική με τις υπηρεσίες efood market και Wolt Market. Η πρώτη έκανε ένα ακόμη μεγαλύτερο βήμα με την εξαγορά του δικτύου kiosky’s, και όχι μόνο, ενώ η δεύτερη προχθές ανακοίνωσε την επέκταση της Wolt Market στα βόρεια προάστια, καθώς διαθέτει δεύτερο dark store (σ.σ. το κατάστημα το οποίο εξυπηρετεί αποκλειστικά τις ηλεκτρονικές παραγγελίες) στο Μαρούσι. Οι παραδόσεις γίνονται όλες τις ημέρες της εβδομάδας από τις 9 το πρωί έως τα μεσάνυχτα.

Πριν από την εμφάνιση των πλατφορμών η μικρή λιανική αποτέλεσε αντικείμενο το πόθου για τους παραδοσιακούς λιανεμπόρους, τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Κάποιοι εξ αυτών έχουν δημιουργήσει δίκτυο μικρών καταστημάτων, κυρίως μέσω μοντέλου δικαιόχρησης (franchising), χωρίς ωστόσο να υπάρχει στην πλειονότητα των περιπτώσεων το ευέλικτο ωράριο που παρέχουν τα μίνι μάρκετ και οι πλατφόρμες.

Εξαίρεση αποτελούν τα καταστήματα μικρής λιανικής που βρίσκονται σε πρατήρια καυσίμων, όπως για παράδειγμα αυτά που διαθέτει η ΑΒ Βασιλόπουλος με την επωνυμία «hop & Go» Δίκτυο μικρών καταστημάτων γειτονιάς, αλλά με το ωράριο που έχουν και τα υπόλοιπα καταστήματά της (δηλαδή λειτουργούν μέχρι τις 9 το βράδυ και είναι κλειστά τις Κυριακές και τις αργίες), διαθέτει και η «Σκλαβενίτης»

Η αλυσίδα My Market διαθέτει μέχρι στιγμής μόνο ένα κατάστημα με την έννοια του convenience, δηλαδή όχι μόνο μικρό σε έκταση αλλά και με διευρυμένο ωράριο λειτουργίας. Πρόκειται για τα My Market Speedy στην Κυψέλη με ωράριο 7 πμ. – 8.30 μ.μ., επτά ημέρες την εβδομάδα.

Η παλαιότερη και η μεγαλύτερη από πλευράς κωδικών αλυσίδα convenience είναι τα ΟΚ Anytime, αλυσίδα 114 καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα, με ωράριο καθημερινά, συμπεριλαμβανομένων και των Κυριακών, από τις 8 το πρωί έως τις 11 το βράδυ.

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή