Τουρισμός: Τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός παγκοσμίως η Ελλάδα για ήλιο και θάλασσα

Τουρισμός: Τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός παγκοσμίως η Ελλάδα για ήλιο και θάλασσα

Τι αναφέρει η μελέτη «Ελληνικός τουρισμός 2030 – Σχέδια δράσης», που εκπονήθηκε από την κοινοπραξία εταιρειών Deloitte – Remaco για λογαριασμό του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το βασικό προϊόν της Ελλάδας, «Hλιος και θάλασσα», είναι με διαφορά το δημοφιλέστερο παγκοσμίως. Το 2019, το 22% των ταξιδιών με διανυκτέρευση διεθνώς ήταν για ήλιο και θάλασσα, με τις κατηγορίες «City break» και «Πολιτιστικός τουρισμός» να ακολουθούν με ποσοστά 16% και 10% αντίστοιχα. Η Ελλάδα, στη μεγαλύτερη αυτή αγορά για τουριστικά προϊόντα, έχει μερίδιο 7,4% και είναι ο 3ος δημοφιλέστερος προορισμός παγκοσμίως, αναφέρει η μελέτη «Ελληνικός τουρισμός 2030 – Σχέδια δράσης», που εκπονήθηκε από την κοινοπραξία εταιρειών Deloitte – Remaco για λογαριασμό του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ). Τα μερίδια αγοράς στις υπόλοιπες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα συνέδρια και το yachting, είναι σημαντικά μικρότερα και η θέση της χώρας στην παγκόσμια κατάταξη σημαντικά χαμηλότερη.

Σε ό,τι αφορά τις πέντε κυρίως κατηγορίες προϊόντων (Ηλιος και θάλασσα, Ναυτικός τουρισμός, Πολιτιστικός τουρισμός, City break και MICE – δηλαδή συνέδρια και εκδηλώσεις), τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι ορισμένες από τις χώρες που είναι στο top-10 των αγορών διεθνώς, είναι αγορές στις οποίες ο ελληνικός τουρισμός διαθέτει μεγάλη διείσδυση (Γερμανία, Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, ΗΠΑ, Ολλανδία, Ρωσία). Από την άλλη πλευρά διαφαίνεται σημαντική ευκαιρία ανάπτυξης στις αγορές της Κίνας, του Καναδά και της Νότιας Κορέας. Συνεπώς, αναφέρει η μελέτη, «η προτεινόμενη στόχευση περιλαμβάνει, πλέον για τη μετά COVID εποχή, περαιτέρω ανάπτυξη σε εδραιωμένες και ώριμες αγορές (π.χ. στη ρωσική αγορά Ηλιος και θάλασσα, στη γερμανική Πολιτιστικός τουρισμός, στη γαλλική MICE) όσο και σε σημαντικές αναδυόμενες για τον παγκόσμιο τουρισμό».

Το προϊόν «Ηλιος και θάλασσα» παρουσιάζει τη μεγαλύτερη ζήτηση παγκοσμίως, με υψηλό ρυθμό ανάπτυξης (226 εκατ. ταξίδια το 2019 με μέσο ετήσιο ρυθμό 9,4% μεταξύ 2015-2019), ενώ οι ταξιδιώτες απαιτούν ολοένα και περισσότερες μοναδικές εμπειρίες που συνδυάζουν πολλαπλά τουριστικά προϊόντα με έμφαση στη βιωσιμότητα.

Ευκαιρίες για περαιτέρω διείσδυση σε εδραιωμένες αλλά και αναδυόμενες αγορές δείχνει μελέτη του ΣΕΤΕ.

Ο θαλάσσιος τουρισμός φαίνεται να καταγράφει τον χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (34 εκατ. ταξίδια το 2019 με 6,2% ρυθμό ανάπτυξης ανά έτος), ενώ οι βασικοί ανταγωνιστικοί προορισμοί (Ισπανία, Τουρκία, Κροατία, Γαλλία, Πορτογαλία) εστιάζουν στη δημιουργία και αναβάθμιση υποδομών.

Το City break εμφάνισε τον ταχύτερο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (165 εκατ. ταξίδια το 2019 με 11,6% ανάπτυξη ανά έτος). Η προσβασιμότητα και συνδεσιμότητα, το υψηλό επίπεδο υποδομών και υπηρεσιών και η ύπαρξη υψηλού επιπέδου δραστηριοτήτων και εμπειριών συγκαταλέγονται στους κύριους παράγοντες ανάπτυξής του. Το MICE αποτελεί προϊόν με σταθερή ανάπτυξη (89 εκατ. ταξίδια το 2019 με 7,4% ρυθμό ανάπτυξης ανά έτος), ωστόσο οι επιπτώσεις της πανδημίας και οι τεχνολογικές εξελίξεις οδηγούν σε επανασχεδιασμό.

Ο πολιτιστικός τουρισμός παρουσίασε, με εξαίρεση το 2016, συνεχή άνοδο (108 εκατ. ταξίδια το 2019 με 6,3% ρυθμό ανάπτυξης ανά έτος), ενώ προκύπτει ευκαιρία αξιοποίησης για την Ελλάδα.

Η Ελλάδα ωστόσο μπορεί ακόμα, σύμφωνα με τη μελέτη της Deloitte, να αναπτύξει επιμέρους προϊόντα, όπως ο αγροτουρισμός, ο οικοτουρισμός, ο γαστρονομικός τουρισμός, ο τουρισμός ευεξίας, ο αθλητικός τουρισμός και ο τουρισμός τρίτης ηλικίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή