Μάχη Ευρωπαίων και Κινέζων για 770 λεωφορεία 384 εκατ.

Μάχη Ευρωπαίων και Κινέζων για 770 λεωφορεία 384 εκατ.

Την ερχόμενη Τρίτη εκπνέει η προθεσμία υποβολής προσφορών. Ωστόσο, εκκρεμείς ενστάσεις μπορεί να φέρουν παράταση.

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την ερχόμενη Τρίτη 18 Ιανουαρίου εκπνέει η προθεσμία για την υποβολή προσφορών στον ηλεκτρονικό διαγωνισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προμήθεια 770 λεωφορείων χαμηλών και μηδενικών ρύπων. Ωστόσο, εκκρεμούν οι αποφάσεις της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) επί των ενστάσεων που έχουν υποβάλει ένας βορειοευρωπαϊκός και ένας ανατολικοευρωπαϊκός όμιλος. Εάν μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα η ΑΕΠΠ αποφανθεί επί των ενστάσεων και με τρόπο που να μην επηρεάζει τη διενέργεια του διαγωνισμού, αναμένεται η υποβολή των προσφορών την αμέσως επόμενη μέρα. Σε διαφορετική περίπτωση ο διαγωνισμός αναγκαστικά θα λάβει παράταση. Παράταση στην οποία πάντως αρκετοί από τους ενδιαφερομένους κατασκευαστές προσβλέπουν, καθώς η παγκόσμια έλλειψη μικροεπεξεργαστών, ηλεκτρονικών εξαρτημάτων που είναι απαραίτητα για την κατασκευή των λεωφορείων, περιορίζει τις δυνατότητες παραγωγής τους αλλά και ανταγωνιστικών τιμολογήσεων.

Το ενδιαφέρον από τους μεγάλους ευρωπαϊκούς αλλά και δύο κινεζικούς ομίλους είναι έντονο για τον διεθνή ανοικτό ηλεκτρονικό δημόσιο διαγωνισμό του υπουργείου για την προμήθεια 770 λεωφορείων χαμηλών και μηδενικών ρύπων και συγκεκριμένα για 350 ηλεκτρικά, 300 CNG (συμπιεσμένου φυσικού αερίου) και 120 υβριδικά, συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 384 εκατομμυρίων ευρώ. Ο διαγωνισμός, που προκηρύχθηκε τον Οκτώβριο, έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση του Δημοσίου για την αγορά των εν λόγω οχημάτων από το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και από το ΕΣΠΑ.

Τα 770 νέα λεωφορεία αναμένεται να ενισχύσουν σημαντικά το παραγόμενο μεταφορικό έργο, μειώνοντας παράλληλα τις αρνητικές επιπτώσεις των μεταφορών στην ποιότητα του αέρα και το περιβάλλον συνολικά. Τα λεωφορεία για την προμήθεια του διαγωνισμού χωρίζονται σε πέντε διαφορετικές κατηγορίες, τόσο όσον αφορά το καύσιμό τους όσο και το μέγεθός τους και για τα οποία θα υποβληθούν ξεχωριστές προσφορές. Τον διαγωνισμό αυτό των 384 εκατομμυρίων ευρώ για τα 770 λεωφορεία θα ακολουθήσει και δεύτερος για την προμήθεια επιπλέον 530 λεωφορείων ώστε στο σύνολό τους να φτάσουν τα 1.300.

Οσοι παρακολουθούν την αγορά των λεωφορείων από κοντά και τις συμμετοχές σε ανάλογους διαγωνισμούς στο παρελθόν στην Ελλάδα αλλά και πρόσφατα στο εξωτερικό, προεξοφλούν την κάθοδο της σουηδικής Volvo ΑΒ που συνεργάζεται στην Ελλάδα με τον όμιλο Σαρακάκη, αλλά και της γερμανικής Daimler διά της ελληνικής θυγατρικής της.

Επίσης βέβαιη θεωρείται και η συμμετοχή της πολωνικής Solaris, που αποτέλεσε άλλωστε την έκπληξη στον προηγούμενο μεγάλο διαγωνισμό του ελληνικού Δημοσίου πριν από περίπου 13 έτη, οπότε και εξασφάλισε τη σχετική προμήθεια, αναφέρουν πηγές της αγοράς. Βεβαίως στον διαγωνισμό παρούσα θα είναι και η Heuliez Bus, η γαλλική θυγατρική της IVECO. Οι ευρωπαϊκοί αυτοί όμιλοι θα αναμετρηθούν με τις κινεζικές Yutong Bus και BYD που θεωρούνται διεθνώς από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ηλεκτροκίνητων οχημάτων μαζικής μεταφοράς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή