Ανταγωνισμός και «παζάρια» ρίχνουν τις τιμές σε σταθερή, κινητή τηλεφωνία

Ανταγωνισμός και «παζάρια» ρίχνουν τις τιμές σε σταθερή, κινητή τηλεφωνία

Η τελική τιμή που εξασφαλίζει ο καταναλωτής είναι αισθητά χαμηλότερη από αυτήν που αναφέρουν οι τιμοκατάλογοι των εταιρειών, σύμφωνα με την ΕΕΕΤ.

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το χάσμα μεταξύ των «τιμών τιμοκαταλόγου» και των τελικών «πακέτων» που προσφέρουν οι πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών επιβεβαιώνει η έρευνα αξιολόγησης τιμών που πραγματοποίησε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Ο φορέας ανέθεσε σε δύο ανεξάρτητες εταιρείες συμβούλων, την Tarifica και την IDATE DigiWorld, να αξιολογήσουν την τρέχουσα κατάσταση και να διατυπώσουν γνώμη σχετικά με τις τιμές της κινητής και σταθερής τηλεφωνίας (Διαδίκτυο, ομιλία, δεδομένα) στην Ελλάδα. Οπως προκύπτει από τις μελέτες των δύο εταιρειών, οι τελικές τιμές σε σχέση με τις ονομαστικές, έχουν σημαντική προς τα κάτω απόκλιση, την οποία τοποθετούν παράγοντες της αγοράς σε ένα χαμηλό διψήφιο ποσοστό. Η απόκλιση αυτή αποδίδεται στην επιθετική εμπορική πολιτική των τηλεπικοινωνιακών παρόχων, στις εποχικές προσφορές, στην προσέλκυση συνδρομητών, αλλά και στο κυνήγι καλύτερων τιμών ή και βελτιωμένης ποιότητας υπηρεσιών στο οποίο επιδίδονται, συχνά, οι καταναλωτές.

Με τα δεδομένα αυτά, οι τιμές που διαφημίζονται από τους παρόχους μέσω των ιστοσελίδων τους σε σχέση με την αξία των τελικών «πακέτων» έχουν σημαντική διαφορά, όπως προκύπτει από το μέσο έσοδο των παρόχων ανά χρήστη (ARPU). Ενδεικτικά, στη σταθερή τηλεφωνία, κατά την έρευνα της IDATE, το μέσο έσοδο ανά χρήστη (ARPU), που προκύπτει έπειτα από εποχικές εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες, διαμορφώθηκε το 2020 σε 8,68 ευρώ, μέγεθος που είναι πολύ χαμηλότερο σε σχέση με τις ονομαστικές τιμές των παρόχων, όπως αναφέρει η ΕΕΤΤ. Οπως επισημαίνουν στελέχη της αγοράς τηλεπικοινωνιών, ο υπολογισμός του ARPU βάσει των ονομαστικών τιμών των παρόχων, αποτελεί μία ιδιαίτερα δύσκολη και σύνθετη άσκηση που, για την ώρα, δεν έχει πραγματοποιηθεί.

Εχουν όμως μειωθεί οι τιμές στις τηλεπικοινωνίες; Σύμφωνα με την ΕΕΤΤ και βάσει όσων έχει αναφέρει, κατά καιρούς, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, η απάντηση είναι καταφατική. Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, για τις μεταβολές μεταξύ 2020 και 2021 ο υποδείκτης των επικοινωνιών, όπου εντάσσονται οι κινητές και σταθερές ηλεκτρονικές επικοινωνίες (με πολύ μεγάλο συντελεστή βαρύτητας), παρουσιάζει με μεγάλη διαφορά τη μεγαλύτερη ετήσια μείωση (κατά 2,5%). Αυτό όταν ο Γενικός Δείκτης παρουσιάζει ετήσια αύξηση κατά 4,4%, με τους περισσότερους από τους υπόλοιπους υποδείκτες (άλλων ομάδων αγαθών και υπηρεσιών) να παρουσιάζουν επίσης σημαντικές αυξήσεις. Οπως ακόμη ανέφερε πρόσφατα ο κ. Πιερρακάκης, κατά την ακρόαση των επικεφαλής της ΕΕΤΤ στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, οι χρεώσεις θα υποχωρήσουν περαιτέρω εξαιτίας της μείωσης του τέλους, από την 1η Ιανουαρίου, έως και 10%. Υποχώρηση καταγράφει και το κόστος δεδομένων κινητής (data), εάν ληφθεί υπόψη ότι το 2015 οι πάροχοι εισέπρατταν 8 ευρώ ανά Gb, μέγεθος που περιορίστηκε στο 1,15 ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2021 και εκτιμάται ότι έχει υποχωρήσει στο 1 ευρώ για το σύνολο της περασμένης χρονιάς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή