Τη σύμβαση παραχώρησης του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο ενέκρινε, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το Ελεγκτικό Συνέδριο, ολοκληρώνοντας τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της επένδυσης συνολικού ύψους 150 εκατ. ευρώ. Η έγκριση του Ανώτατου Δικαστηρίου αποτελεί προαπαιτούμενο ώστε η σύμβαση να οδηγηθεί προς κύρωση από τη Βουλή και η ανάδοχος κοινοπραξία των εταιρειών Goldair και ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ να προχωρήσει στην έναρξη υλοποίησης του έργου. Σύμφωνα με πληροφορίες, το προσεχές διάστημα θα ολοκληρωθεί η συμφωνία χρηματοδότησης του έργου, εκτιμώμενου ύψους 55 εκατ. ευρώ, με το υπόλοιπο ποσό να προέρχεται από ίδια κεφάλαια. Από τη στιγμή της κύρωσης της σύμβασης παραχώρησης για 37 έτη από τη Βουλή εκτιμάται πως σε διάστημα περίπου έξι μηνών θα μπορούσαν να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες της μεγαλύτερης επένδυσης στην Αττική μετά τη μητροπολιτική παρέμβαση στο Ελληνικό.
Η κοινοπραξία προβλέπεται ότι θα κατασκευάσει, σε διαφορετικές φάσεις, 210.000 τετραγωνικά μέτρα στεγασμένων αποθηκών, 250.000 παλετοθέσεις, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά σε έκταση 588 στρεμμάτων. Την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου, που αντιστοιχεί σε συμβατική αξία 109 εκατ. ευρώ, θα υλοποιήσει η «Μυτιληναίος».
Η ανάδοχος κοινοπραξία των εταιρειών Goldair και ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ έτοιμη να προχωρήσει στην έναρξη υλοποί- ησης του έργου.
Το έργο θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο για τη βελτίωση της θέσης της Ελλάδας στον χάρτη των logistics, με κύρια χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης κατηγορίας ακινήτων να είναι ο κατακερματισμός και η έλλειψη ποιοτικών χώρων. Η προσδοκώμενη έναρξη κατασκευής του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου σηματοδοτεί και το κλείσιμο ενός κεφαλαίου περίπου μισού αιώνα. Το εγχείρημα της κατασκευής του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο χρονολογείται από το 1970, οπότε ξεκίνησαν οι πρώτες απαλλοτριώσεις. Το 1994 το έργο εντάχθηκε στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Το 1999 επικαιροποιήθηκε και ολοκληρώθηκε η μελέτη γενικής διάταξης, ενώ το 2001 η Ευρωπαϊκή Ενωση έθεσε ως προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου ιδιωτών. Η διαγωνιστική διαδικασία για την επιλογή αναδόχου ξεκίνησε το 2001, ολοκληρώθηκε το 2006 αλλά ματαιώθηκε το 2009. Ακολούθησε η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού, που κηρυσσόταν άγονος επί μακρόν, μέχρι το 2016 οπότε η κοινοπραξία Goldair-ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ ανακηρύχθηκε ανάδοχος του έργου.
Ωστόσο, η σύμβαση που κυρώθηκε, αρχικά, από τη Βουλή τον Νοέμβριο του 2018, χρειάστηκε να αναπροσαρμοστεί βάσει των αλλαγών που είχε ζητήσει, πριν από περίπου ένα χρόνο η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Comp). Στο πλαίσιο των τροποποιήσεων αυτών, η Goldair, με εκτελεστικό αντιπρόεδρο τον Καλλίνικο Καλλίνικο, προχώρησε στην αύξηση του ποσοστού της, στο 40% από 20%, στην εταιρεία ειδικού σκοπού ΘΕΚ, με το υπόλοιπο 60% να ελέγχει η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ.
Σε εξέλιξη βρίσκεται και ο διαγωνισμός για την τριακονταετή παραχώρηση της έκτασης εμβαδού 1.450 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο, όπου έχουν αναπτυχθεί εμπορευματικός σιδηροδρομικός σταθμός και σταθμός διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) – έργο που είναι γνωστό ως Θριάσιο ΙΙ. Η διεκδίκηση του Θριασίου ΙΙ, που είναι πολύ κοντά στην έκταση των 588 στρεμμάτων του σχεδιαζόμενου εμπορευματικού κέντρου, εκτιμάται ότι θα μπορούσε να προσελκύσει το ενδιαφέρον της Goldair. Το «παρών» στον διαγωνισμό για την εκδήλωση ενδιαφέροντος, με καταληκτική ημερομηνία την 28η Μαρτίου, πιθανολογείται ότι θα μπορούσαν να δώσουν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η Cosco.