Αύξηση 27,8% σημείωσαν οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων τον Φεβρουάριο του 2022 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2021, αύξηση η οποία σε έναν βαθμό οφείλεται στο γεγονός ότι μέρος των ταξινομήσεων που έπρεπε να πραγματοποιηθούν τον Ιανουάριο δεν έγιναν τότε λόγω εργασιών αναβάθμισης του πληροφοριακού συστήματος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Αξίζει να σημειωθεί ότι πολύ μεγαλύτερη αύξηση, 71,7%, καταγράφηκε το ίδιο διάστημα στις ταξινομήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων, φαινόμενο που συνδέεται με τις υψηλές τιμές στα καινούργια και με τις σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις των παραγγελιών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), τον Φεβρουάριο του 2022 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα 18.521 συνολικά αυτοκίνητα έναντι 13.464 τον Φεβρουάριο του 2021, σημειώνοντας αύξηση 37,6%. Από αυτά, επιβατικά ήταν τα 15.820, εκ των οποίων 8.502 καινούργια και 7.318 εισαγόμενα μεταχειρισμένα. Με άλλα λόγια, το 53,7% των επιβατικών αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο του 2022 ήταν καινούργια και το υπόλοιπο 46,3% εισαγόμενα μεταχειρισμένα.
Κατά το πρώτο δίμηνο του 2022, πάντως, σημειώθηκε μείωση κατά 2,5% των ταξινομήσεων καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, ενώ την ίδια ώρα καταγράφηκε αύξηση 42,2% των εισαγόμενων μεταχειρισμένων. Υπενθυμίζεται ότι οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις των νέων αυτοκινήτων είναι από 4 έως 8 μήνες, ενώ την ίδια ώρα έχουν αυξηθεί σημαντικά οι τιμές τους.
Στο δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2022 το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στα καινούργια επιβατικά έχει η Toyota (16,5%), ακολουθεί η Ηyundai (9,5%), η Opel (8,4%), η Peugeot (6%), η Volkswagen (6%), η BMW (4,7%), η ΚΙΑ (4%), η Jeep (3,9%), η Dacia (3,9%) και τη δεκάδα συμπληρώνει η Ford (3,7%). Το υπόλοιπο 33,4% κατανέμεται μεταξύ των λοιπών εταιρειών.
Το μερίδιο των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων ως ποσοστό των καινούργιων που πωλήθηκαν το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2022 ήταν 44,8% (από 48,6% πέρυσι), των πετρελαιοκίνητων 15,6% (από 21,6% πέρυσι), των υβριδικών 27,7% (από 22,1% πέρυσι), των επαναφορτιζόμενων 7% (από 5%) και αυτών που κινούνται με υγραέριο αυξήθηκε σε 3,9%.