Σούπερ μάρκετ: Βάζουν πλαφόν στις πωλήσεις αλεύρων και ηλιελαίων

Σούπερ μάρκετ: Βάζουν πλαφόν στις πωλήσεις αλεύρων και ηλιελαίων

Τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, λόγω ελλείψεων και υψηλής ζήτησης

3' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Κόφτη» στα τεμάχια ανά κωδικό δημοφιλών αλεύρων και ηλιελαίων που μπορεί να παραγγείλει ένας πελάτης βάζουν η μία μετά την άλλη οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Το μέτρο εφαρμόζεται –για την ώρα τουλάχιστον– μόνο στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα, μέτρο που σύμφωνα με τους παράγοντες του κλάδου γίνεται κυρίως για προληπτικούς λόγους, ειδικά σε ό,τι αφορά τα άλευρα. Αλλωστε, το μερίδιο αγορών που γίνονται από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ μπορεί να είναι αρκετά μεγαλύτερο σε σύγκριση με την προ πανδημίας περίοδο, παραμένει όμως πολύ χαμηλό, κοντά στο 5% συνολικά.

Σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος πολύ μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, η κατάσταση είναι διαχειρίσιμη, απλώς οι αλευροβιομηχανίες δεν αποθεματοποιούν στα επίπεδα που το έκαναν παλαιότερα λόγω των πολύ υψηλών τιμών που επικρατούν στα σιτηρά. Μεγαλύτερα φαίνεται ότι είναι τα προβλήματα στο ηλιέλαιο, όπου ήδη παρουσιάζονται ελλείψεις σε κάποιους κωδικούς, ενώ από την προηγούμενη εβδομάδα οι αλυσίδες χονδρικής έβαζαν άτυπο πλαφόν προκειμένου να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν όλους τους πελάτες τους. Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για προϊόν που χρησιμοποιείται ευρέως στην εστίαση, καθώς και στη βιομηχανία τροφίμων.

Ειδικότερα, για αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστημα του σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, είτε αυτές γίνονται μέσω του eMarket είτε μέσω του efood, υπάρχει πλαφόν μέχρι τέσσερις συσκευασίες για τους δημοφιλείς κωδικούς (αλεύρι για όλες τις χρήσεις) σε συγκεκριμένες μάρκες επώνυμων προϊόντων, καθώς και ιδιωτικής ετικέτας (Μαράτα). Πλαφόν επιβάλλεται (εμφανίζεται δηλαδή η ένδειξη «μέγιστη διαθέσιμη ποσότητα») και στις συσκευασίες των προσφορών (π.χ. 2+1) πάλι για τους δημοφιλείς τύπους αλευριού, μέχρι δύο πολυσυσκευασίες ανά παραγγελία. Ανάλογο πλαφόν εφαρμόζει η αλυσίδα στο ηλεκτρονικό της κατάστημα και σε ό,τι αφορά τις συσκευασίες ηλιελαίου. Ο πελάτης μπορεί να παραγγείλει από κάθε κωδικό έως τέσσερα τεμάχια, είτε πρόκειται για συσκευασίες του ενός είτε πρόκειται για συσκευασίες των δύο λίτρων. Το πλαφόν ισχύει και για το ηλιέλαιο ιδιωτικής ετικέτας.

Στο ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας MyMarket επιβάλλεται πλαφόν στο ηλιέλαιο έως τέσσερα τεμάχια για τις συσκευασίες του ενός και των δύο λίτρων, ενώ για τις συσκευασίες των πέντε λίτρων υπάρχει πλαφόν από μία έως τέσσερις συσκευασίες, αναλόγως της μάρκας. Στην περίπτωση, δηλαδή, του πιο φθηνού προϊόντος της κατηγορίας στη συσκευασία των πέντε λίτρων, ο πελάτης μπορεί να παραγγείλει μόνο ένα τεμάχιο αυτής.

Πλαφόν διαπιστώνει ο καταναλωτής ότι υπάρχει και στην περίπτωση των ηλεκτρονικών παραγγελιών από την αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος σε συγκεκριμένους κωδικούς αλεύρων. Σε έναν επώνυμο κωδικό μαλακού αλευριού υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίας μέχρι μόνο δύο τεμαχίων, ενώ στην περίπτωση μιας πολυσυσκευασίας (προσφορά 2+1) επώνυμου αλευριού για όλες τις χρήσεις ο καταναλωτής μπορεί να παραγγείλει μόνο ένα τεμάχιο αυτής.

Μέσα στο πρώτο 20ήμερο του Μαρτίου η τιμή ενός κιλού αλευριού για όλες τις χρήσεις αυξήθηκε κατά 7,81%.

Στην περίπτωση του ηλιελαίου, πλέον επτά κωδικοί εμφανίζονται μη διαθέσιμοι για παραγγελία, ενώ στην περίπτωση δύο κωδικών υπάρχει πλαφόν για αγορά τεσσάρων τεμαχίων στην περίπτωση του ενός και επτά στην περίπτωση του άλλου.

Μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος του Market In μπορείς να αγοράσεις μόνο μία συσκευασία από κάθε κωδικό ηλιελαίου, ενώ σε ό,τι αφορά τα άλευρα πλαφόν έξι τεμαχίων υπάρχει μόνο για έναν κωδικό.

Στα ηλεκτρονικά καταστήματα των λοιπών αλυσίδων δεν εμφανίζεται η επιβολή κάποιου πλαφόν, τουλάχιστον για την ώρα.

Τα περιορισμένα αποθέματα φέρνουν, βεβαίως, και νέες ανατιμήσεις. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η μέση τιμή στο σούπερ μάρκετ για μια συσκευασία ενός λίτρου επώνυμου προϊόντος ηλιελαίου ήταν στις 21 Μαρτίου 3,79 ευρώ, από 3,62 ευρώ την 1η Μαρτίου, αύξηση δηλαδή 4,69% μέσα σε μόλις 20 ημέρες. Σε υψηλά επίπεδα διατηρούνται οι τιμές των αλεύρων. Η συσκευασία του ενός κιλού επώνυμου αλευριού για όλες τις χρήσεις είχε μέση τιμή στις 21 Μαρτίου 1,38 ευρώ. Την 1η Μαρτίου η μέση τιμή του ίδιου προϊόντος ήταν 1,28 ευρώ. Με άλλα λόγια έχει ανατιμηθεί σε διάστημα 20 ημερών κατά 7,81%.

Οι διεθνείς τιμές των σιτηρών εξακολουθούν να βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα. Χθες, η τιμή του μαλακού σιταριού στο Χρηματιστήριο του Παρισιού για συμβόλαια παράδοσης Μαρτίου έφθασε έως 388,75 ευρώ/τόνο, ενώ στα 350 ευρώ/τόνο έφθασε η τιμή για τα συμβόλαια παράδοσης Σεπτεμβρίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή