O πληθωρισμός θα «ροκανίσει» τον τζίρο στα σούπερ μάρκετ το 2022

O πληθωρισμός θα «ροκανίσει» τον τζίρο στα σούπερ μάρκετ το 2022

Ηδη το πρώτο τρίμηνο έκλεισε με μείωση πωλήσεων κατά 1,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Υποχώρηση των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ παρά την αύξηση των τιμών «βλέπει» για το 2022 η NielsenIQ, εκτιμώντας ουσιαστικά ότι η μείωση του όγκου πωλήσεων, λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, θα είναι τέτοια που θα εξανεμίσει την όποια αύξηση προέλθει στην αξία πωλήσεων λόγω των ανατιμήσεων. Μάλιστα, εάν οι εκτιμήσεις της γνωστής εταιρείας ερευνών αγοράς επιβεβαιωθούν, τότε θα πρόκειται για την πρώτη μείωση τζίρου στον κλάδο των σούπερ μάρκετ έπειτα από ένα ανοδικό σερί πέντε ετών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το πρώτο και πιο «αισιόδοξο» σενάριο της NielsenIQ, το οποίο παρουσιάστηκε χθες στο πλαίσιο της διαδικτυακής εκδήλωσης για τις αγοραστικές τάσεις το 2022, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ εκτιμάται ότι θα κλείσουν με οριακή μείωση 0,3% εάν το μακροοικονομικό περιβάλλον παραμείνει στα σημερινά επίπεδα και ο πληθωρισμός των λεγόμενων ταχυκίνητων προϊόντων (αυτά που αγοράζονται πιο συχνά από τους καταναλωτές) διαμορφωθεί σε ετήσια βάση σε 1,6%. Τα περιθώρια λάθους σε αυτό το σενάριο είναι +/- 1 ποσοστιαία μονάδα. Στο δεύτερο σενάριο, δηλαδή λαμβάνοντας υπόψη πληθωρισμό 3% στο «καλάθι» των βασικών ειδών, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ εκτιμάται ότι θα υποχωρήσουν το 2022 κατά 2,6%, με το περιθώριο λάθους επίσης +/- 1 ποσοστιαία μονάδα. Ενδεικτικό πάντως για το τι συμβαίνει στον κλάδο είναι το πρώτο τρίμηνο του 2022, καθώς έκλεισε με μείωση πωλήσεων κατά 1,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Οσο για το ποιο σενάριο είναι πιθανότερο να επιβεβαιωθεί, η απάντηση μπορεί να βρίσκεται στο στοιχείο για τον πληθωρισμό των ταχυκίνητων προϊόντων, που στο πρώτο δίμηνο του 2022 διαμορφώθηκε σε 4,2%.

Οι καταναλωτές ήδη από τα τέλη του 2021 έχουν αλλάξει τις αγοραστικές τους συνήθειες σε μια προσπάθεια να αντεπεξέλθουν στη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος η οποία οφείλεται στην άνοδο των τιμών, κυρίως σε ενέργεια, μεταφορές και βασικά τρόφιμα. Σύμφωνα με έρευνα σε καταναλωτές που διενήργησε η NielsenIQ τον Δεκέμβριο του 2021, το 60% έναντι 56% το 2020 και 51% το 2019 δήλωσε ότι αγοράζει μόνο τα αναγκαία και έχει περικόψει τις δαπάνες για περιττές πολυτέλειες. Επίσης το 27% έναντι 25% το 2020 αγοράζει λιγότερα προϊόντα, ενώ το 28% έναντι 23% το 2020 δηλώνει ότι στρέφεται στην αγορά φθηνότερων προϊόντων. Η ακρίβεια μετατρέπει εκ νέου τους καταναλωτές σε «κυνηγούς προσφορών», με το 43% έναντι 35% το 2020 να δηλώνει ότι επιλέγει από ποιο σούπερ μάρκετ θα ψωνίσει αναλόγως των προσφορών που κάνει. Το 2021 καταγράφεται επίσης το χαμηλότερο ποσοστό στην περίοδο 2018-2021 αυτών που δηλώνουν ότι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για να προμηθευτούν πιο ποιοτικά προϊόντα. Το εν λόγω ποσοστό διαμορφώθηκε στην τελευταία έρευνα σε 44% από 49% το 2020, 64% το 2019 και 56% το 2018.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή