Μάχη μεγάλων σούπερ μάρκετ για το delivery των 60 λεπτών

Μάχη μεγάλων σούπερ μάρκετ για το delivery των 60 λεπτών

Συνεργάζονται με ηλεκτρονικές πλατφόρμες για παραδόσεις εντός μιας ώρας

3' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο πεδίο του λεγόμενου quick commerce, της παράδοσης ηλεκτρονικών παραγγελιών εντός το πολύ μιας ώρας, επεκτείνεται ο ανταγωνισμός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, καθώς πλέον ολοένα και περισσότερες συνεργάζονται με τις σχετικές ηλεκτρονικές πλατφόρμες επιχειρώντας να παρέχουν υπηρεσίες και προϊόντα εντός μίας ώρας από την παραγγελία. Το ενδιαφέρον είναι ότι με αυτόν τον τρόπο ο ανταγωνισμός στο πεδίο του quick commerce εντείνεται μεταξύ των μεγάλων αλυσίδων οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων και περιορίζεται η πίεση που ίσως κάποιος θα ανέμενε από την είσοδο στη μικρή λιανική των ίδιων των πλατφορμών, αλλά και από τη συνεργασία των τελευταίων με καταστήματα μικρής λιανικής.

Στην πραγματικότητα οι καθιερωμένοι λιανέμποροι τροφίμων, αντιλαμβανόμενοι τη σημασία που έχει για τον καταναλωτή η όσο το δυνατόν ταχύτερη παράδοση των προϊόντων σούπερ μάρκετ, αφήνουν στη μικρή λιανική μόνο μικρό περιθώριο να διεκδικήσει τζίρο από αυτό το κομμάτι, ουσιαστικά μόνο για τις ημέρες και ώρες που δεν λειτουργούν οι μεγάλες αλυσίδες, δηλαδή μετά τις 9 το βράδυ, τις Κυριακές και τις αργίες.

Χθες η «ΑΒ Βασιλόπουλος» ανακοίνωσε την έναρξη της συνεργασίας της με το InstaShop για παραδόσεις εντός μιας ώρας από την παραγγελία στη σχετική εφαρμογή μεταξύ 10.000 κωδικών προϊόντων. Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με στόχο την επέκταση και σε άλλες πόλεις, οι παραδόσεις γίνονται από 10 π.μ. έως 7 μ.μ. τις καθημερινές και έως τις 6 μ.μ. το Σάββατο, ενώ τις Κυριακές δεν είναι διαθέσιμη. Αξίζει να σημειωθεί ότι μπορεί να γίνει και προγραμματισμός παράδοσης για άλλη ημέρα, όπως επίσης και προγραμματισμός για παράδοση ίδιας παραγγελίας σε τακτά χρονικά διαστήματα, εβδομαδιαίως ή μηνιαίως. Στον καταναλωτή δίνεται και η δυνατότητα να προσθέσει κάποιο αντικείμενο αφού έχει ολοκληρώσει την παραγγελία ή να επιλέξει άμεσα και εύκολα αντικατάσταση σε περίπτωση εξαντλημένου προϊόντος.

Μετά το MyMarket που συνεργάζεται με τη Wolt, και η «ΑΒ Βασιλόπουλος» υπόσχεται παραδόσεις-εξπρές μέσω της InstaShop.

Υπενθυμίζεται ότι η «ΑΒ Βασιλόπουλος» έχει ήδη συνεργασία με την ηλεκτρονική πλατφόρμα Delivery.gr, η οποία ανήκε στον όμιλο Μούχαλη και εξαγοράστηκε πριν από μερικούς μήνες από την Delivery Herο για παραδόσεις εντός της ίδιας ημέρας, ενώ εάν γίνει νωρίς μια παραγγελία και από το δικό της ηλεκτρονικό κατάστημα υπάρχει η δυνατότητα παράδοσης εντός της ίδιας ημέρας. Οι παραπάνω επιλογές, βεβαίως, δεν εντάσσονται στο πεδίο του quick commerce. Σημειώνεται ότι η InstaShop ανήκει επίσης στην Delivery Hero από το 2020, οπότε ο γερμανικός όμιλος την εξαγόρασε έναντι 360 εκατ. δολαρίων.

Παραδόσεις ακόμη και εντός 20-30 λεπτών από την παραγγελία κάνει η Wolt για λογαριασμό της αλυσίδας MyMarket (συμφερόντων Παντελιάδη), καθώς μετά το πείραμα που έγινε με το MyMarket Αμπελοκήπων, η συνεργασία των δύο πλευρών επεκτάθηκε στα MyMarket Χολαργού, Ομονοίας, Παγκρατίου, Αμαρουσίου και Λόφου Σκουζέ. Ελάχιστη παραγγελία είναι τα 15 ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι και οι ίδιες οι πλατφόρμες efood και Wolt έχουν αναπτύξει δική τους μικρή λιανική για γρήγορη παράδοση και μάλιστα σε διευρυμένο ωράριο. Η Wolt Market προχωρεί στην ίδρυση ακόμη ενός dark store στη Νέα Ιωνία, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό σε εννέα. Ηδη λειτουργούν πέντε dark stores της Wolt Market στην Αθήνα, δύο στη Θεσσαλονίκη και ένα στην Πάτρα. Πρόσφατα η Wolt Market, την οποία «τρέχει» η ελληνική ομάδα, έκανε το ντεμπούτο της και στην Κύπρο με dark store στη Λευκωσία.

Η ανάπτυξη του quick commerce στην Ελλάδα συνδέεται, βεβαίως, με την αλματώδη ανάπτυξη που σημείωσε το ηλεκτρονικό εμπόριο όταν ξέσπασε η πανδημία το 2020 και την ακόμη πιο θεαματική ανάπτυξη των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ. To 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ υπολογίζεται ότι έφτασε τα 255 εκατ. ευρώ από 163 εκατ. ευρώ το 2020 και μόλις 45 εκατ. ευρώ το 2019. Το α΄ τρίμηνο 2022 έχει ξεκινήσει με υποχώρηση 4%, ακολουθώντας την ευρύτερη τάση μείωσης της ζήτησης στα σούπερ μάρκετ που έχει πυροδοτήσει ο πληθωρισμός.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή