Επιστροφή στις ΑΠΕ σχεδιάζει ήδη ο όμιλος Ελλάκτωρ

Επιστροφή στις ΑΠΕ σχεδιάζει ήδη ο όμιλος Ελλάκτωρ

Μετά την πώληση του 75% της σχετικής δραστηριότητας στη Motor Oil

2' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την επιστροφή του στον κλάδο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στο μέλλον, κυρίως μέσω εξαγορών υφιστάμενων αδειών παραγωγής, αλλά και μέσω εντοπισμού και ωρίμανσης νέων έργων τόσο στην ξηρά όσο και στη θάλασσα δρομολογεί ο όμιλος Ελλάκτωρ. Μπορεί να μην έχει ακόμα «στεγνώσει το μελάνι» από την πρόσφατη ολοκλήρωση της συμφωνίας με τον όμιλο Βαρδινογιάννη (Motor Oil) για την πώληση του 75% της υφιστάμενης δραστηριότητας των ΑΠΕ, ωστόσο η διοίκηση του ομίλου σχεδιάζει ήδη την επόμενη μέρα, επιθυμώντας να επιστρέψει στον κλάδο, καθώς αναγνωρίζει τις σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.

Υπενθυμίζεται ότι με βάση τη σχετική συμφωνία, η δραστηριότητα της πρώην «Ανεμος», που είχε απορροφηθεί από την Ελλάκτωρ, πρόκειται να αποσχιστεί και να μεταβιβαστεί σε ποσοστό 75% σε ένα νέο σχήμα, με τη συμμετοχή της Motor Oil, με το ύψος της σχετικής συμφωνίας να ανέρχεται σε 1 δισ. ευρώ. Η διατήρηση ποσοστού 25% από την Ελλάκτωρ, ναι μεν δεν θα επιτρέπει πλέον την ενοποίηση των αποτελεσμάτων σε επίπεδο ομίλου, ωστόσο θα συνεχίσει να συνεισφέρει σημαντικά έσοδα και λειτουργικά κέρδη. Εν τω μεταξύ, τα σημαντικά έσοδα ύψους 700-750 εκατ. ευρώ από τη σχετική συναλλαγή πρόκειται να αξιοποιηθούν κυρίως για την αποπληρωμή του διεθνούς ομολόγου πενταετούς διάρκειας, που εξέδωσε ο όμιλος Ελλάκτωρ τον Δεκέμβριο του 2019. Αυτό προγραμματίζεται να συμβεί προς το τέλος του 2022, κυρίως για λόγους γραφειοκρατικούς και διαδικαστικούς, με βάση τα όσα προβλέπονται στους όρους έκδοσης του ομολόγου. Σύμφωνα με πηγές εντός του ομίλου, στόχος είναι η πλήρης αποπληρωμή του ποσού των 660 εκατ. ευρώ.

Tα έσοδα από τη συμφωνία με τον όμιλο Βαρδινογιάννη θα αξιο- ποιηθούν κυρίως για την αποπληρωμή του διεθνούς πενταετούς ομολόγου.

Ως εκ τούτου, ο μέχρι πρότινος σχεδιασμός για έκδοση ομολόγου της τάξεως των 200-250 εκατ. ευρώ, με το οποίο θα επιχειρούνταν η πρόωρη αποπληρωμή μέρους του διεθνούς ομολόγου, έχει πλέον ακυρωθεί. Εφόσον η όλη διαδικασία της πρόωρης αποπληρωμής κυλήσει ομαλά, από τις αρχές του 2023 ο όμιλος Ελλάκτωρ θα είναι ο μοναδικός κατασκευαστικός φορέας που θα έχει μηδενικό δανεισμό, πέραν βέβαια των δανείων που συνδέονται με τις συμβάσεις παραχώρησης των μεγάλων οδικών αξόνων, στις οποίες έχει συμμετοχή (π.χ. Ολυμπία Οδός). Παράλληλα, θα μπορεί να μοχλεύσει κεφάλαια, αξιοποιώντας το σύνολο των περιουσιακών του στοιχείων (που σήμερα είναι δεσμευμένα ως εγγυήσεις για το διεθνές ομόλογο), ενώ θα μπορεί να χρηματοδοτεί θυγατρικές εταιρείες (π.χ. Ακτωρ), κατά το δοκούν, χωρίς τους σημερινούς περιορισμούς.

Αυτό θα επιτρέψει στη διοίκηση να διαμορφώσει από μηδενική βάση το χρηματοπιστωτικό κόστος του ομίλου, χωρίς τα βάρη και τις δεσμεύσεις του πρόσφατου παρελθόντος και με την εγγύηση μιας ισχυρής ομάδας μετόχων, μέσω της Reggeborgh Invest, της Motor Oil του ομίλου Βαρδινογιάννη και της Atlas Invest, του ολλανδικού επενδυτικού ομίλου που ελέγχει το 10% της Ελλάκτωρ.

Οσον αφορά την προαιρετική δημόσια πρόταση της Reggeborgh Invest για την απόκτηση επιπλέον μετοχών, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, πηγές του ομίλου Ελλάκτωρ εκτιμούσαν πρόσφατα ότι δεν αναμένουν σημαντική προσφορά μετοχών από τους υπόλοιπους μετόχους. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ένα ποσοστό της τάξεως του 5%. Αξιο αναφοράς είναι και το ότι αν τυχόν η Reggeborgh Invest συγκεντρώσει τελικά ποσοστό υψηλότερο του 51% (από περίπου 30,5% που ελέγχει σήμερα), τότε θα πρέπει να προχωρήσει υποχρεωτικά και σε πλήρη αποπληρωμή του διεθνούς ομολόγου. Πρόκειται για έναν από τους όρους που περιλαμβάνονται στην έκδοση και ο βασικός παράγοντας για τον οποίο μέχρι πρόσφατα κανένα από τα δύο αντίπαλα «στρατόπεδα» μετόχων, δηλαδή της Reggeborgh Invest και των εφοπλιστών Δ. Μπάκου και Γ. Καϋμενάκη, δεν επιθυμούσε να υπερβεί το όριο του 33%, καθώς κάτι τέτοιο θα πυροδοτούσε την υποχρεωτική δημόσια προσφορά για τις υπόλοιπες μετοχές του ομίλου Ελλάκτωρ και πιθανότατα θα οδηγούσε και στην υποχρέωση της πλήρους αποπληρωμής του διεθνούς ομολόγου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή