Η Xiaomi ενισχύει με νέα καταστήματα την παρουσία της στην Ελλάδα

Η Xiaomi ενισχύει με νέα καταστήματα την παρουσία της στην Ελλάδα

Yψηλόβαθμο στέλεχος της Xiaomi μίλησε στην «Κ» για τη θέση της Ελλάδας στη στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας

5' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στρατηγικός επενδυτικός προορισμός και μία από τις πλέον επιτυχημένες αγορές στην ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης επιβεβαιώνει ότι είναι η Ελλάδα ο γενικός διευθυντής Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και σκανδιναβικών χωρών της Xiaomi. Ο Αντριου Γουόνγκ βρέθηκε στη χώρα μας για τα εγκαίνια του ανακαινισμένου καταστήματος της Xiaomi στο εμπορικό κέντρο Golden Hall, του πρώτου που βασίζεται στο νέο ΙοΤ concept της εταιρείας, το οποίο προσφέρει μια εμπλουτισμένη, διαδραστική εμπειρία στους επισκέπτες, μέσα από την οποία μπορούν να γνωρίσουν όλες τις έξυπνες συσκευές του οικοσυστήματος της Xiaomi και να συμμετάσχουν σε παρουσιάσεις και εκπαιδεύσεις. Το υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας μίλησε στην «Κ» για τους στόχους της, τα σχέδια για διεύρυνση του προϊοντικού καταλόγου και του οικοσυστήματός της, αλλά και τη θέση της Ελλάδας στη στρατηγική ανάπτυξής της – νωρίτερα μέσα στη χρονιά εγκαινιάστηκαν ακόμη δύο νέα καταστήματα, στο Κολωνάκι και το River West.

Η Xiaomi ενισχύει με νέα καταστήματα την παρουσία της στην Ελλάδα-1

– Ποια θέση κατέχει η Ελλάδα στον στρατηγικό σχεδιασμό ανάπτυξης της εταιρείας;

– Η περιοχή ευθύνης μας αποτελείται από 26 χώρες και η Ελλάδα συγκαταλέγεται σε μία από τις πιο στρατηγικές για την εταιρεία. Στόχος μας είναι να διατηρήσουμε αλλά και να αυξήσουμε την ηγετική μας θέση όσον αφορά το μερίδιο της αγοράς, καθώς και να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο την παρουσία μας στην Ελλάδα.

– Είστε ικανοποιημένοι από την πορεία της εταιρείας διεθνώς;

– Η Xiaomi ξεκίνησε, πριν από δώδεκα χρόνια, ως μια νεοσύστατη και φιλόδοξη startup, και σήμερα έχει καταφέρει να βρίσκεται ανάμεσα στις τρεις κυρίαρχες της αγοράς κινητής τηλεφωνίας διεθνώς και ηγέτιδα στον κλάδο AiOT (AI & IoT). Τα smartphones της Xiaomi έχουν εισαχθεί σε πάνω από 100 αγορές παγκοσμίως, έχοντας κατακτήσει την πρώτη θέση στα μερίδια αγοράς έξυπνων κινητών σε τουλάχιστον δώδεκα αγορές και τη δεύτερη στην Ευρώπη. Στη λίστα Fortune Global 500 για το 2021 η Xiaomi αναδείχθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία, παρουσιάζοντας εντυπωσιακή αύξηση από πλευράς τζίρου και κερδοφορίας, η οποία μάλιστα υπερέβη κατά πολύ τις προσδοκίες της αγοράς.

– Ποιο θεωρείτε προνομιακό πεδίο δραστηριοποίησης της Xiaomi;

– Ενισχύουμε συνεχώς την κεντρική στρατηγική μας, smartphone x AiOT, ενώ παράλληλα επεκτεινόμαστε στην premium αγορά των έξυπνων κινητών. Συγκεκριμένα, η Xiaomi επενδύει στην πρωτοτυπία εντός της premium αγοράς, φέρνοντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στους καταναλωτές και συμβάλλοντας στη χάραξη της πορείας ολόκληρου του κλάδου μέσα από τα προϊόντα της, που ξεχωρίζουν για τον καινοτόμο σχεδιασμό και τα δυνατά τεχνικά χαρακτηριστικά. Από την πρώτη ημέρα ίδρυσης της Xiaomi, η οικοδόμηση πραγματικών σχέσεων με τους χρήστες και η επιλογή να αποτελούν μέρος της εξέλιξης της εταιρείας βρίσκονται στον πυρήνα της κουλτούρας μας. Οι Xiaomi Fans, από την αρχή, συμμετείχαν στο Mi Community, συνεισφέροντας με προτάσεις και ιδέες στην ανάπτυξη της μάρκας.

Ο γενικός διευθυντής Κεντρικής και Ανατο- λικής Ευρώπης και σκανδιναβικών χωρών της εταιρείας, Αντριου Γουόνγκ, μιλάει στην «Κ».

– Ποια είναι αυτή τη στιγμή τα flagship προϊόντα σας;

– Η Xiaomi είναι ιδιαίτερα ενεργή στην ανάδειξη της καινοτομίας λανσάροντας συνεχώς πρωτοποριακά προϊόντα. Πρόσφατα ανακοινώσαμε την κυκλοφορία της νέας σειράς Xiaomi 12 που αποτελείται από το Xiaomi 12, το Xiaomi 12X και το Xiaomi 12 Pro. Τα νέα αυτά τηλέφωνα διαθέτουν ένα εξελιγμένο σύστημα τριπλής κάμερας για ευέλικτη λήψη φωτογραφιών, ενώ το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης της Xiaomi βοηθάει τους χρήστες να δημιουργήσουν το υλικό που οραματίζονται με εύκολο και έξυπνο τρόπο. Η σειρά είναι ήδη διαθέσιμη στην ελληνική αγορά και αποτελεί μια έμπρακτη δέσμευση της Xiaomi να δημιουργεί high-end smartphones με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Παράλληλα ανακοινώσαμε τη διάθεση της νέας σειράς Xiaomi Watch S1, με συνολικά 117 λειτουργίες fitness, καθώς και των ακουστικών Xiaomi Buds 3 και Xiaomi Buds 3T Pro που προσφέρουν ήχο επιπέδου στούντιο.

– Ποιο είναι το επόμενο στοίχημα για την εταιρεία;

– Η Xiaomi, εκτός από τα υψηλής κατηγορίας smartphones, διαθέτει ένα εντυπωσιακό οικοσύστημα που διαρκώς διευρύνεται και μια εμπλουτισμένη γκάμα προϊόντων, με μεγάλη διείσδυση στην ευρωπαϊκή αγορά. Ως «οικοσύστημα» εννοούμε όλες τις έξυπνες συσκευές της Xiaomi που δεν ανήκουν στην κατηγορία των έξυπνων κινητών. Πρόκειται, όπως καταλαβαίνετε, για μια τεράστια γκάμα προϊόντων που μεγαλώνει συνεχώς, καθώς ανακαλύπτουμε νέες λύσεις σε καθημερινά προβλήματα. Για παράδειγμα, το έξυπνο οικοσύστημα της Xiaomi μπορεί να εξυπηρετήσει τους πάντες, ανάλογα με τις ανάγκες τους, είτε πρόκειται για την καθημερινή άσκηση σε ανοιχτό χώρο είτε τη βελτίωση της ζωής στο γραφείο ή την ώρα που ετοιμάζουν ένα γεύμα στην κουζίνα. Στην Ελλάδα, τα προϊόντα που κυριαρχούν στην προτίμηση των καταναλωτών, πέρα από τα κινητά τηλέφωνα, είναι τα wearables, οι ρομποτικές σκούπες και τα ηλεκτρικά πατίνια. Πολύ δυνατή κατηγορία της Xiaomi αποτελούν παγκοσμίως και τα laptops, το ποσοστό πωλήσεων των οποίων έχει ανακάμψει αισθητά λόγω της πανδημίας COVID-19.

– Πόσο φιλόδοξη είναι η επένδυση που κάνετε στο ΙοΤ;

– Η Xiaomi κατέχει παγκοσμίως την κορυφαία πλατφόρμα AiOT, ενώ, όπως έχουμε ήδη ανακοινώσει, μέσα στην επόμενη πενταετία θα επενδύσουμε επιπλέον 7 δισ. δολάρια στη στρατηγική μας για την τεχνητή νοημοσύνη. Σήμερα, η AiOT πλατφόρμα της Xiaomi έχει συνδέσει πάνω από 500 εκατομμύρια συσκευές, πλην των έξυπνων κινητών και των laptops. Στην πλατφόρμα είναι συνδεδεμένοι πάνω από 8 εκατομμύρια χρήστες από όλο τον κόσμο, με πέντε ή περισσότερες συσκευές Xiaomi ο καθένας. Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα έχουμε διαθέσιμα πάνω από 200 προϊόντα, με τις ρομποτικές σκούπες και τα ηλεκτρικά σκούτερ να πρωτοστατούν σε πωλήσεις.

– Εχετε εντάξει στον προϊοντικό σας κατάλογο τα Mi Electric Scooter. Θα ενισχύσετε την επένδυσή σας στη βιώσιμη κινητικότητα; Θα επεκταθείτε και στην έξυπνη κινητικότητα;

– Η Xiaomi, παράλληλα με την ηγετική θέση στα smartphones, στο AiOT και στην έξυπνη παραγωγή, έχει ήδη εισέλθει και στην αγορά των έξυπνων ηλεκτρικών οχημάτων. Πρόκειται για τη νέα επιχειρηματική πρωτοβουλία της εταιρείας, η οποία ανακοινώθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο, με τη σύσταση μιας εξ ολοκλήρου ιδιόκτητης θυγατρικής εταιρείας, της Xiaomi EV Company Limited, που δραστηριοποιείται αποκλειστικά στον τομέα των έξυπνων ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Οι συνολικές εκτιμώμενες επενδύσεις ανέρχονται σε 10 δισ. δολάρια σε ορίζοντα δεκαετίας, ενώ η αρχική επένδυση ήταν ύψους περίπου 1,55 δισ. δολαρίων.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή