Αύξηση πωλήσεων, αλλά μείωση κερδών για τον όμιλο Σαράντη

Αύξηση πωλήσεων, αλλά μείωση κερδών για τον όμιλο Σαράντη

Αύξηση πωλήσεων αλλά και πίεση στην κερδοφορία, απόρροια των πληθωριστικών πιέσεων που επιδεινώθηκαν λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, κατέγραψε ο όμιλος Σαράντη κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022.

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αύξηση πωλήσεων αλλά και πίεση στην κερδοφορία, απόρροια των πληθωριστικών πιέσεων που επιδεινώθηκαν λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, κατέγραψε ο όμιλος Σαράντη κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, συνεχίζοντας, παρά το περιβάλλον αβεβαιότητας, να αποβλέπει σε εξαγορές εταιρειών στις περιοχές που δραστηριοποιείται. Κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους οι ενοποιημένες πωλήσεις του ομίλου –ειδικεύεται στην παραγωγή και εμπορία καταναλωτικών προϊόντων (προσωπική υγιεινή, οικιακά προϊόντα)– σημείωσαν αύξηση 9,3% και διαμορφώθηκαν στα 213,5 εκατ. ευρώ από 195,2 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σημειώνοντας άνοδο τόσο σε όγκο όσο και σε αξία. Στην Ελλάδα, οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 76,3 εκατ. ευρώ από 69,2 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας άνοδο 10,3%, ενώ οι χώρες του εξωτερικού, που αντιπροσωπεύουν το 64,2% του συνόλου των πωλήσεων του ομίλου, σημείωσαν άνοδο 8,8% στα 137,1 εκατ. ευρώ.

Οπως είχε γράψει και η «Κ», οι πωλήσεις της ουκρανικής θυγατρικής Ergopack, η οποία για ένα διάστημα από τέλη Φεβρουαρίου μέχρι αρχές Απριλίου ανέστειλε τη λειτουργία της, υποχώρησαν κατά 22,9% και ανήλθαν στα 9,7 εκατ. ευρώ από 12,6 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021. Υπενθυμίζεται πως ο όμιλος διαθέτει 12 θυγατρικές εταιρείες σε χώρες όπως η Πολωνία, η Σερβία, η Ρουμανία, η Βουλγαρία κ.ά., ενώ διανέμει τα προϊόντα του σε πάνω από 50 χώρες παγκοσμίως. Γενικά, παρά τις πληθωριστικές πιέσεις σε ό,τι αφορά το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων του, ο όμιλος δεν έχει παρατηρήσει προς το παρόν μεταβολές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, ωστόσο ιδιαίτερες πιέσεις λόγω της αύξησης του μεταφορικού και του ενεργειακού κόστους και κυρίως του κόστους των πρώτων υλών ασκούνται στην κερδοφορία του. Ειδικότερα, τα EBITDA μειώθηκαν κατά 9,6% στα 22,5 εκατ. ευρώ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 από 24,9 εκατ. ευρώ πέρυσι, ενώ το περιθώριο EBIΤDA διαμορφώθηκε στο 10,6% από 12,8% το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 11,6 εκατ. ευρώ από 14,6 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο, σημειώνοντας πτώση 20,8%.

Υπενθυμίζεται πως προσφάτως ο όμιλος πούλησε το 49% του ποσοστού συμμετοχής του στην κοινοπραξία με την εταιρεία Estee Lauder Companies (ΕLCA Cosmetics) έναντι 55,2 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένεται να αξιοποιήσει τα κεφάλαια για να προχωρήσει σε εξαγορές. Παράλληλα αποβλέπει και στη σύναψη συνεργασιών με άλλες εταιρείες στον κλάδο των καλλυντικών και των αρωμάτων. Ο όμιλος Σαράντη έχει ενισχύσει τελευταία το αποτύπωμά του στην πολωνική αγορά μέσα από την απόκτηση της πολωνικής εταιρείας προϊόντων οικιακής χρήσης Stella Pack.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή