Υπογραφές για κατασκευαστικά έργα 1,1 δισ.

Υπογραφές για κατασκευαστικά έργα 1,1 δισ.

Ζεστό χρήμα στα ταμεία των κατασκευαστών φέρνουν συμβάσεις για ΣΔΙΤ, δημόσια και ιδιωτικά έργα

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μετά τις προσφορές που υποβλήθηκαν στο τέλος του 2021 και κατά το πρώτο δίμηνο του έτους, φαίνεται πως έχει έρθει πλέον «το πλήρωμα του χρόνου» και για τις υπογραφές των σχετικών συμβάσεων για μια σειρά από μεγάλα έργα υποδομής, δημόσια, παραχώρησης, αλλά και τις πρώτες ΣΔΙΤ. Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να υπογραφεί η ΣΔΙΤ, ύψους 462 εκατ. ευρώ, για τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης (Flyover), έργο που πρόκειται να αναλάβει η κοινοπραξία Μυτιληναίου – Αβαξ. Προς υπογραφές οδεύει και το δημόσιο έργο της επέκτασης της Λ. Κύμης, ύψους 350 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει ανατεθεί στην κοινοπραξία των Ακτωρ – ΤΕΡΝΑ – Intrakat.

Ακόμη ένα έργο ΣΔΙΤ που οδεύει προς συμβασιοποίηση είναι ο οδικός άξονας Καλαμάτας – Μεθώνης, με προσωρινό ανάδοχο την κοινοπραξία Ακτωρ – Intrakat. Η σύμβαση για το έργο των 310 εκατ. ευρώ, που έχει προκηρυχθεί από το 2019, αναμένεται να υπογραφεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2023. Κατά το ίδιο διάστημα προβλέπεται να υπογραφεί και η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, ύψους 1,5 δισ. ευρώ, έργο το οποίο θα αναλάβει το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS (75%-25%). Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να υπογραφεί και το έργο του οδικού άξονα Μπράλος – Αμφισσα, ύψους 285 εκατ. ευρώ, με ανάδοχο την Αβαξ.

Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των κατασκευαστικών ομίλων αναμένεται να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο τους επόμενους μήνες, καθώς η ροή των μεγάλων έργων αναμένεται να συνεχιστεί με νέους διαγωνισμούς συνολικού ύψους 1,4 δισ. ευρώ τόσο για δημόσια όσο και για ιδιωτικά έργα. Για παράδειγμα, μέχρι το τέλος του έτους, ή το αργότερο τις αρχές του 2023, θα προκηρυχθούν οι επόμενοι μεγάλοι διαγωνισμοί στο Ελληνικό, συνολικού ύψους της τάξεως των 700 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το έργο κατασκευής του εμπορικού κέντρου Vouliagmeni Mall, επιφάνειας 85.500 τ.μ. και προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ, του εμπορικού κέντρου Marina Galleria στον Αγιο Κοσμά (19.000 τ.μ.) προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ, αλλά και του έργου για την κατασκευή ενός πύργου μεικτής χρήσης γραφείων, κατοικιών και ξενοδοχείων, ύψους 200 εκατ. ευρώ. Τα δύο εμπορικά αποτελούν επενδύσεις της ίδιας της Lamda Development, ενώ ο πύργος αποτελεί επένδυση κατά 70% της Brook Lane Capital και κατά 30% της Lamda.

Παράλληλα, τους επόμενους μήνες αναμένεται η δημοπράτηση της νέας επέκτασης της γραμμής 2 του μετρό προς το Ιλιον. Πρόκειται για έργο 350 εκατ. ευρώ, το οποίο θα προσθέσει ακόμη τρεις σταθμούς προς την Ανθούπολη, σε Παλατιανή, Ιλιον και Αγιο Νικόλαο. Αλλο ένα σημαντικό έργο αφορά την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου προς τη Δυτική Αττική και συγκεκριμένα προς Ελευσίνα, Ασπρόπυργο και Μέγαρα, με συνολικά επτά νέους σταθμούς. Ο προϋπολογισμός αυτού του έργου υπολογίζεται σε 130 εκατ. ευρώ. Επίσης αναμένεται και μια σειρά έργων ύδρευσης και άρδευσης, όπως το φράγμα Μπραμιανού στο Λασίθι (70 εκατ. ευρώ), το φράγμα Τσικνιά στη Λέσβο (107 εκατ. ευρώ) και έργα ύδρευσης σε Πρέβεζα, Αρτα και Λευκάδα, ύψους 130 εκατ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή