Η Mytilineos επενδύει στο πράσινο υδρογόνο στην Αυστραλία

Η Mytilineos επενδύει στο πράσινο υδρογόνο στην Αυστραλία

Μπαίνει στην αγορά τροφοδοσίας βαρέων οχημάτων με υδρογόνο στη διαδρομή Σίδνεϊ – Μελβούρνη

1' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στον τομέα της τροφοδοσίας με πράσινο υδρογόνο βαρέων οχημάτων επεκτείνεται η Mytilineos Energy & Μetals. Η εταιρεία ανακοίνωσε την εξαγορά ποσοστού 15% στο project πράσινου υδρογόνου Rosedale της CLARA Energy στην Αυστραλία. Η επένδυση της ελληνικής εταιρείας θα υποστηρίξει το πρώτο στάδιο του project για την κατασκευή μιας μονάδας υδρογόνου που θα ηλεκτροδοτείται αποκλειστικά από φωτοβολταϊκή παραγωγή και θα τροφοδοτεί τα βαρέα οχήματα που διασχίζουν έναν από τους μεγαλύτερους αυτοκινητόδρομους της χώρας, τον Sydney – Melbourne Hume Highway.

Το σημείο όπου βρίσκεται η μονάδα είναι στην πλέον κατάλληλη θέση, ώστε να γίνει ο βασικός προμηθευτής καυσίμου για τα βαρέα οχήματα, καθώς όλα τα οχήματα που ταξιδεύουν μεταξύ Σίδνεϊ και Μελβούρνης χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη διαδρομή. Το τελικό πλάνο της CLARA Energy για το project είναι να αναπτύξει ένα φωτοβολταϊκό πάρκο 800 MW δίπλα σε μια μονάδα υδρογόνου 560 MW κοντά στο Gundagai που θα είναι ικανή να παράγει αρκετό υδρογόνο για να τροφοδοτήσει 800 βαρέα οχήματα που διασχίζουν τον αυτοκινητόδρομο Hume κάθε μέρα. Στο στάδιο 1 η ηλιακή ενέργεια θα φτάσει τα 250 MW, ενώ η εγκατάσταση υδρογόνου θα παράγει επαρκή ποσότητα για χρήση από 200 βαρέα οχήματα.

Πρόκειται για μια ακόμη επένδυση που προάγει τις net zero δραστηριότητες της εταιρείας, όπως σχολίασε o Ιωάννης Καλαφατάς, Chief Executive Director του Κλάδου Ενέργειας της Mytilineos. «Το project αυτό στην Αυστραλία ευελπιστούμε ότι δεν θα είναι το μόνο και ότι σύντομα θα έχουμε κι άλλα νέα», τόνισε ο ίδιος.

Αξίζει να σημειωθεί πως σε έναν κόσμο που ο τομέας των μεταφορών αναπτύσσεται συνεχώς και η ηλεκτροκίνηση προχωράει με αποφασιστικότητα, τα βαρέα οχήματα φαίνεται πως τείνουν να μένουν πίσω. Συγκεκριμένα, από το 2020 οι μεταφορές βρίσκονται στην πρώτη θέση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, καθώς ο τομέας των μεταφορών παράγει ετησίως περίπου 7,3 δισ. μετρικούς τόνους εκπομπών CO2. Τα βαρέα οχήματα αντιπροσωπεύουν σημαντικό ποσοστό των παγκόσμιων αυτών εκπομπών των μεταφορών. Στο μεταξύ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προτείνει αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές CO2 των βαρέων οχημάτων, ώστε τα νέα φορτηγά να μειώσουν τις εκπομπές κατά 90% μέχρι το 2040.

Η χρήση του υδρογόνου αποτελεί σημαντική λύση, με τις νέες τεχνολογίες στην αυτοκίνηση να έχουν τη δυνατότητα να φέρνουν πιο κοντά την πιο καθαρή χρήση, ειδικά για τον κύριο ρυπαντή στις μεταφορές που είναι τα βαρέα οχήματα και φορτηγά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή