Νέες επενδύσεις στον οινοποιητικό κλάδο

Νέες επενδύσεις στον οινοποιητικό κλάδο

Επενδύσεις στο κρασί τόσο από οινοποιητικές εταιρείες όσο και από εταιρείες διανομής προκαλεί η αργή μεν, σταθερή δε στροφή των καταναλωτών από το χύμα στο εμφιαλωμένο

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επενδύσεις στο κρασί τόσο από οινοποιητικές εταιρείες όσο και από εταιρείες διανομής προκαλεί η αργή μεν, σταθερή δε στροφή των καταναλωτών από το χύμα στο εμφιαλωμένο, η κατανάλωση κρασιού αντί άλλων αλκοολούχων ποτών και από τις νεότερες γενιές, αλλά, φυσικά, και η αύξηση του τουρισμού. Στο πλαίσιο αυτό η «Ι. Μπουτάρης & Υιός», ελεύθερη πλέον από τα βάρη του παρελθόντος, μετά την ανάληψη του ελέγχου αυτής από τη σουηδική Sterner Stenhus των ομογενών επιχειρηματιών Θωμά και Ηλία Γεωργιάδη, σχεδιάζει επενδύσεις ύψους 4-5 εκατ. ευρώ για την επόμενη διετία, ενώ η «Αμβυξ», η παλαιότερη ελληνική εταιρεία διανομής αλκοολούχων ποτών, διευρύνει σημαντικά το χαρτοφυλάκιο των οίνων, έτσι ώστε να αποτελούν αυτοί το κύριο κομμάτι των πωλήσεών της τα επόμενα χρόνια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την κλαδική μελέτη για την οινοποιία που εκπόνησε η εταιρεία «Στόχασις Σύμβουλοι Επιχειρήσεων Α.Ε.», η εγχώρια κατανάλωση κρασιού σημείωσε την περίοδο 2021-2022 αύξηση 41,3% σε σύγκριση με την περίοδο 2020-2021, προσεγγίζοντας τα επίπεδα της περιόδου 2013-2014. Σύμφωνα δε με παράγοντες της αγοράς, αν και λόγω των lockdowns μειώθηκε δραματικά η κατανάλωση κρασιού στην εστίαση, αυξήθηκε σημαντικά την περίοδο αυτή η κατανάλωση του εμφιαλωμένου κρασιού. Το χύμα κρασί, πάντως, εκτιμάται ότι αποτελεί το 50% της κατανάλωσης κρασιού στην Ελλάδα.

Σχέδια ύψους έως 5 εκατ. στη διετία από την «Μπουτάρης», διευρύνει το χαρτοφυλάκιό της η εταιρεία διανομής «Αμβυξ».

«Το όραμά μας είναι να ξαναφέρουμε την “Μπουτάρης” εκεί που πρέπει να είναι. Στην κορυφή», τόνισε ο Ηλίας Γεωργιάδης, διευθύνων σύμβουλος της Sterner Stenhus σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τρίτης για την παρουσίαση της νέας εταιρικής ταυτότητας της εταιρείας, εκδήλωση στην οποία έδωσε το «παρών» και ο προηγούμενος ιδιοκτήτης, Κωνσταντίνος Μπουτάρης. Πώς θα το επιτύχει αυτό; Εμφαση στα κρασιά υψηλής ποιότητας, ενίσχυση των πωλήσεων στο κανάλι της εστίασης, εξαγωγές, αλλά και προώθηση του οινικού τουρισμού μέσα από τον εκσυγχρονισμό των οινοποιείων της εταιρείας είναι οι βασικοί άξονες στρατηγικής των νέων ιδιοκτητών.

Η εταιρεία, η οποία το 2022 έκλεισε με τζίρο 10 εκατ. ευρώ, «τρέχει» ήδη στο α΄ τρίμηνο του 2023 με ανάπτυξη 80%, ενώ εκτιμάται ότι η χρονιά θα κλείσει με ανάπτυξη της τάξης του 40%. Πέρα από την οργανική ανάπτυξη, διερευνάται και η ανάπτυξη μέσω εξαγορών και άλλων προβληματικών οινοποιείων, ενώ δεν αποκλείεται και η επέκταση στην παραγωγή αποσταγμάτων.

Η «Αμβυξ» από την πλευρά της, η εταιρεία που ίδρυσε το 1917 στη Θεσσαλονίκη ο Αλβέρτος Ρεβάχ και πλέον αποτελεί μια από τις κορυφαίες εταιρείες διανομής ποτών στην Ελλάδα με ετήσιο τζίρο 145 εκατ. ευρώ (στοιχεία 2022), προχωράει στην ενίσχυση του τμήματος Oenotheque με στόχο μέσα στην επόμενη πενταετία να συγκαταλέγεται στις κορυφαίες εταιρείες κρασιού στην Ελλάδα. Σε πρώτη φάση η εταιρεία πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιό της το Κτήμα Παλυβός, το Κτήμα Κοκοτού και το Κτήμα Μωραΐτη, καθώς και το Chateau Galoupet από την Προβηγκία, ενώ τα επόμενα χρόνια μελετάει την προσθήκη ετικετών από την Κρήτη και την Κεντρική Ελλάδα. Επιπλέον, για πρώτη φορά η «Αμβυξ» προχώρησε στη δημιουργία δικού της σήματος κρασιού (το Βορράστρι) το οποίο παράγει για λογαριασμό της η «Διόνυσος ΑΒΕΕ».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή