Μειώθηκε ο χρόνος εξόφλησης των τιμολογίων στην Ελλάδα

Μειώθηκε ο χρόνος εξόφλησης των τιμολογίων στην Ελλάδα

Οι αγορές με πίστωση είναι ο κυρίαρχος τρόπος συναλλαγών στην Ελλάδα μεταξύ των επιχειρήσεων, 57% των συνολικών πωλήσεων, με την πλειονότητα όμως αυτών να φαίνεται ότι έχει μάθει από τα παθήματα των προηγούμενων ετών και να θέτει πιο αυστηρούς όρους

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι αγορές με πίστωση είναι ο κυρίαρχος τρόπος συναλλαγών στην Ελλάδα μεταξύ των επιχειρήσεων, 57% των συνολικών πωλήσεων, με την πλειονότητα όμως αυτών να φαίνεται ότι έχει μάθει από τα παθήματα των προηγούμενων ετών και να θέτει πιο αυστηρούς όρους. Αποτέλεσμα; Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές αποτελούν μεν το 35% της αξίας των πωλήσεων που γίνονται με πίστωση, ποσοστό διόλου ευκαταφρόνητο, όμως έχει μειωθεί κατά 22% σε σύγκριση με πέρυσι που έφτανε στο 45% των πωλήσεων σε πίστωση και αποτελεί το μικρότερο ποσοστό μεταξύ 14 χωρών της Δυτικής Ευρώπης. Σε σχέση με πέρυσι, εξάλλου, έχει μειωθεί στο ήμισυ το ποσοστό των απαιτήσεων που τελικά διαγράφονται ως ανείσπρακτες στο 2% της αξίας των συνολικών πωλήσεων που γίνονται με πίστωση έναντι 4% που ήταν το 2022.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει το βαρόμετρο της εταιρείας ασφάλισης πιστώσεων Atradius για τις πρακτικές στις πληρωμές, το 63% της συνολικής αξίας των τιμολογίων πληρώθηκε εγκαίρως έναντι 51% το 2022 και το 35% ήταν ληξιπρόθεσμο έναντι 45%. Καθοριστικό ρόλο, βεβαίως, διαδραμάτισε η αυστηροποίηση των όρων συναλλαγής. Κατ’ αρχάς ο μέσος χρόνος εξόφλησης που δίνεται είναι 36 ημέρες από την έκδοση του τιμολογίου, χρόνος μειωμένος κατά δύο εβδομάδες από ό,τι ίσχυε πέρυσι.

Πάντως, παρά την όποια βελτίωση, στην Ελλάδα καταγράφεται το μικρότερο ποσοστό, 55% έναντι 75% στη Δυτική Ευρώπη, των επιχειρήσεων που δηλώνουν ότι οι πληρωμές γίνονται μέσα σε 30 ημέρες. Το 43% δηλώνει ότι γίνονται σε διάστημα 31-60 ημερών, 1% από 61 ημέρες έως τρεις μήνες και 1% ότι γίνονται με καθυστέρηση άνω των τριών μηνών.

Κυρίαρχος τρόπος συναλλαγών οι αγορές με πίστωση. Αφορά το 57% των πωλήσεων.

Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις λαμβάνουν προληπτικά μέτρα, όπως είναι ο έλεγχος της πιστοληπτικής ικανότητας των πελατών τους και η αφιέρωση περισσότερων πόρων, χρόνου και προσωπικού για το «κυνήγι» των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Από την άλλη, πάντως, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές μπορεί να έχουν συνέπειες στην επιχείρηση που περιμένει να εισπράξει, όπως το να καθυστερεί αυτή με τη σειρά της να πληρώσει το προσωπικό και τους λογαριασμούς της και να αναστέλλει επενδύσεις. Το 47%, πάντως, των επιχειρήσεων στην Ελλάδα σκέφτεται πλέον πολύ πιο σοβαρά το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει το εργαλείο της ασφάλισης πιστώσεων προκειμένου να μειώσει την έκθεσή τους στις επισφάλειες.

Αισιοδοξία

Στο πλαίσιο της έρευνας της Atradius εξετάζονται και οι προβλέψεις των επιχειρήσεων για την οικονομική τους κατάσταση. Ετσι το 66% αναμένει το επόμενο δωδεκάμηνο να βελτιωθεί ο κύκλος εργασιών του με το 27% να μην αναμένει καμία αλλαγή και το 7% να εκτιμά ότι θα μειωθούν οι πωλήσεις. Το 57% αναμένει αύξηση των περιθωρίων κέρδους, ενώ το 45% εκτιμά ότι θα βελτιωθούν και οι συνθήκες στις συναλλαγές μεταξύ των επιχειρήσεων.

Σε ό,τι αφορά τέλος την επίδραση από τον πληθωρισμό, το 32% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα υποστηρίζει ότι έχει συνέπειες στο κόστος τήρησης των αποθεμάτων, το 27% στο κόστος παραγωγής, το 18% στη ζήτηση, το 12% στο κόστος δανεισμού και το 8% στο κόστος εργασίας.

 

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή