Αλμα στη λειτουργική κερδοφορία των εμπορικών κέντρων της Lamda το α΄ τρίμηνο

Αλμα στη λειτουργική κερδοφορία των εμπορικών κέντρων της Lamda το α΄ τρίμηνο

Αυξήθηκε κατά 36% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, σε 20,9 εκατ. ευρώ

2' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εσοδα ύψους 16,7 εκατ. ευρώ από τις πωλήσεις ακινήτων στο Ελληνικό κατέγραψε κατά το φετινό πρώτο τρίμηνο η Lamda Development, ενώ επιπλέον 143 εκατ. ευρώ αφορούν αναβαλλόμενα έσοδα, τα οποία θα αναγνωριστούν με χρονική υστέρηση, βάσει της προόδου των εργασιών, αντί της ταμειακής είσπραξής τους, στο πλαίσιο των διεθνών λογιστικών προτύπων. Οι συνολικές εισπράξεις έως τις 12 Μαΐου (από την έναρξη του έργου του Ελληνικού) ανέρχονταν σε 242 εκατ. ευρώ και αφορούν τόσο εισπράξεις από πωλήσεις/μισθώσεις ακινήτων, όσο και προκαταβολές για μελλοντική αγορά ή ενοικίαση ακινήτων.

Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε χθες η διοίκηση της εισηγμένης, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023 σημειώθηκε ζημία 21,4 εκατ. ευρώ, έναντι ζημίας 7,7 εκατ. ευρώ, όταν όμως είχε σημειωθεί θετική επίπτωση (κέρδος) ύψους 16 εκατ. ευρώ, λόγω της αποτίμησης των εμπορικών κέντρων. Εξαιρουμένης αυτής της έκτακτης επίπτωσης, τα φετινά αποτελέσματα τριμήνου (όπου δεν πραγματοποιήθηκε επανεκτίμηση της αξίας των επενδυτικών ακινήτων στην εύλογη αξία) καταγράφουν βελτίωση κατά 10%, ή 2,4 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Αντίστοιχα, τα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη EBITDA (χωρίς να υπολογίζονται οι αποτιμήσεις του επενδυτικού χαρτοφυλακίου) ανήλθαν σε 8,3 εκατ. ευρώ, έναντι 4,5 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο. Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη διαδραμάτισαν τα εμπορικά κέντρα της εταιρείας, όπου τα κέρδη αυξήθηκαν κατά 20% σε 18,5 εκατ. ευρώ, όντας μάλιστα και κατά 12% υψηλότερα (σε συγκρίσιμη βάση) έναντι του πρώτου τριμήνου του 2019. Υπολογίζοντας και τη θετική συνεισφορά του Designer Outlet Athens (2,4 εκατ. ευρώ), η συνολική λειτουργική κερδοφορία των εμπορικών κέντρων της Lamda σημείωσε ετήσια αύξηση κατά 36%, σε 20,9 εκατ. ευρώ.

Κατά το φετινό πρώτο τρίμηνο, ο συνολικός κύκλος εργασιών των καταστημάτων στα εμπορικά κέντρα της εταιρείας αυξήθηκε κατά 38%, έναντι του 2022, συνεχίζοντας την ανοδική πορεία που είχε καταγραφεί ήδη από το δεύτερο εξάμηνο του προηγούμενου έτους. Αντίστοιχα, ο συνολικός αριθμός των επισκεπτών αυξήθηκε κατά 32% έναντι του 2022. Μεταξύ άλλων, στο Golden Hall σημειώθηκε άνοδος κατά 30% και στο Designer Outlet κατά 56%. Η μέση δαπάνη ανά επισκέπτη αυξήθηκε κατά 5% έναντι του 2022.

Οσον αφορά την πρόοδο του έργου στο Ελληνικό, όπως ανακοινώθηκε και επίσημα, η κοινοπραξία των εταιρειών Αβαξ και Rizzani θα αποτελέσει τον σύμβουλο κατασκευής για την ανέγερση του Vouliagmenis Mall Complex, ένα έργο που υπολογίζεται ότι θα κοστίσει περίπου 500 εκατ. ευρώ. Η κοινοπραξία θα έχει ρόλο συμβούλου και εποπτεύοντος κατά τα πρώτα στάδια των εργασιών και εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, θα υπογράψει και την οριστική σύμβαση κατασκευής.

Πρόκειται για αντίστοιχη διαδικασία με εκείνη που είχε ακολουθηθεί και με το έργο του πύργου κατοικιών Riviera Galleria, ο οποίος ήδη κατασκευάζεται από την κοινοπραξία των Intrakat-Bouygues Batiment.

Αλλη μια σημαντική εξέλιξη που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια του Μαΐου, ήταν η σύναψη συμφωνίας με τον όμιλο Mandarin Oriental Hotel Group για τη διαχείριση του ενός από τα ξενοδοχεία (και των πολυτελών κατοικιών/διαμερισμάτων) που θα αναπτυχθούν στο παράκτιο μέτωπο και αποτελούν αντικείμενο της στρατηγικής συνεργασίας ανάμεσα στη Lamda και την ΤΕΜΕΣ του ομίλου Κωνσταντακόπουλου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή