Πεντάμηνη παράταση σε Hellenic Train – Damco για Θριάσιο ΙΙ

Πεντάμηνη παράταση σε Hellenic Train – Damco για Θριάσιο ΙΙ

Το σχήμα Hellenic Train – Damco, που είναι ανάδοχος του έργου, μέχρι το τέλος της χρονιάς θα πρέπει να έχει καταθέσει το σύνολο των αναγκαίων εγγράφων

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εντός πέντε μηνών, μέχρι τις 28 Δεκεμβρίου, θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει ο μοναδικός ανάδοχος, το κοινοπρακτικό σχήμα των εταιρειών Hellenic Train – Damco, τη διαδικασία οριστικοποίησης των εγγράφων που απαιτούνται για να ξεκινήσει, μέσα στο 2024, η παραχώρηση και εκμετάλλευση του εμπορευματικού σιδηροδρομικού σταθμού και σταθμού διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) σε έκταση 1.450 στρεμμάτων στο Θριάσιο πεδίο Ασπροπύργου. Η κοινοπραξία, δηλαδή, θα πρέπει να καταθέσει το σύνολο των αναγκαίων εγγράφων, των οποίων την εγκυρότητα θα επιβεβαιώσει η αναθέτουσα αρχή του διαγωνισμού, ώστε στη συνέχεια αυτά να κατατεθούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο. Για να ολοκληρωθούν τα συγκεκριμένα προαπαιτούμενα, το υπουργείο Υποδομών με απόφασή του παρέτεινε τον χρόνο ισχύος της προσφοράς που κατέθεσαν οι Hellenic Train – Damco και έληγε αρχικά σήμερα 28 Ιουλίου.

Στον εμπορευματικό σιδηροδρομικό σταθμό και σταθμό διαλογής Θριασίου πεδίου, κυριότητας του ΟΣΕ, έχουν ήδη κατασκευαστεί και υφίστανται σιδηροδρομικές υποδομές, δρόμοι, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου, γραφεία και άλλα κτίρια υποστηρικτικών υπηρεσιών. Επίσης, στον ΕΣΣΣΔΙ βρίσκονται τρία κτίρια (Κ1, Κ2, Κ3), που μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο τους (συνολικά περίπου 138 στρέμματα) δεν περιλαμβάνονται στον χώρο παραχώρησης, ενώ οι μέχρι σήμερα εκτελεσθείσες εργασίες έλαβαν χώρα κατά τις περιόδους 1994-1999, 2000-2006 (α΄ φάση ανάπτυξης) και 2007-2013 (β΄ φάση ανάπτυξης). Ωστόσο, οι εργασίες που έχουν ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα επιτρέπουν τη βασική λειτουργία του ΕΣΣΣΔΙ.

Εχουν δηλαδή υλοποιηθεί σιδηροδρομική και οδική υποδομή, δίκτυα και ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός, όπως και κτιριακά έργα σιδηροδρομικής υποδομής, εργασίες σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης. Ως εκ τούτου, προκειμένου να είναι λειτουργική η εγκατάσταση, θα πρέπει να ολοκληρωθεί σειρά εργασιών κατασκευής κτιρίων, ενώ απαιτείται η προμήθεια και εγκατάσταση ειδικού εξοπλισμού.

Αυτό είναι και το αντικείμενο που θα αναλάβει να υλοποιήσει ο παραχωρησιούχος που θα επιλεγεί μέσω του διεθνούς διαγωνισμού. Ουσιαστικά, το σκέλος της κατασκευής του έργου περιλαμβάνει σύγχρονο σιδηροδρομικό σύστημα, χώρο μεταφόρτωσης συνδυασμένων μεταφορών και αριθμό απαραίτητων εγκαταστάσεων, όπως κέντρο διοίκησης και ελέγχου.

Εάν η διαδικασία ολοκληρωθεί απρόσκοπτα, τότε η παραχώρηση του Θριασίου ΙΙ στη Hellenic Train και στην Damco, που ανήκει στον όμιλο Κοπελούζου, θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στο 2024. Σε αντίθεση με το Θριάσιο ΙΙ, στο όμορο σε αυτό Θριάσιο Ι οι εργασίες για την κατασκευή εμπορευματικού κέντρου από την εταιρεία ΘΕΚ, την οποία ελέγχουν η Goldair Cargo και η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, προχωρούν.

Η κοινοπραξία προβλέπεται ότι θα κατασκευάσει, σε διαφορετικές φάσεις, 210.000 τετραγωνικά μέτρα στεγασμένων αποθηκών, 250.000 παλετοθέσεις, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά σε έκταση 588 στρεμμάτων. Για το συγκεκριμένο έργο, το Ταμείο «Φαιστός», που έχει ως αντικείμενο την υποστήριξη εταιρειών που αναπτύσσουν εφαρμογές και υπηρεσίες οι οποίες στηρίζονται στην τεχνολογία 5G, έχει υπογράψει με τη ΘΕΚ μνημόνιο συνεργασίας με αντικείμενο την ανάπτυξη και λειτουργία ιδιωτικού δικτύου 5G.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή