Στόχος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για λειτουργικά κέρδη 1 δισ. στην πενταετία

Στόχος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για λειτουργικά κέρδη 1 δισ. στην πενταετία

Στον κατασκευαστικό τομέα, το ανεκτέλεστο έργων διαμορφώνεται στο ιστορικά υψηλό επίπεδο των 5,7 δισ. ευρώ

2' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πάνω από 300 εκατ. ευρώ ετήσιων λειτουργικών κερδών EBITDA προβλέπει ότι θα αποκομίσει κατά την περίοδο 2025-2049 η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, εξέλιξη που αναμένεται να τη φέρει πιο κοντά στον στόχο που έχει θέσει για διπλασιασμό της λειτουργικής κερδοφορίας σε 1 δισ. ευρώ ετησίως σε βάθος πενταετίας. Οπως ανέφερε χθες ο κ. Γιώργος Περιστέρης, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, στο πλαίσιο παρουσίασης του ομίλου στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών, «η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν διανύει απλά την καλύτερη περίοδο στην πεντηκονταετή πορεία της, αλλά βρίσκεται στην πλέον κατάλληλη θέση για να επιτύχει ισχυρή και μακροπρόθεσμη αξία».

Είναι χαρακτηριστικό ότι, χωρίς να υπολογίζεται η συμβολή της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, ο κλάδος των παραχωρήσεων πρόκειται να λάβει μερίσματα ύψους 6 δισ. ευρώ στο σύνολο της «ζωής» των έργων. Η προσθήκη του αυτοκινητοδρόμου της Αττικής Οδού θα ενισχύσει σημαντικά τα λειτουργικά κέρδη, καθώς τα πολύ χαμηλά λειτουργικά έξοδα συντήρησης και αναβάθμισης προσφέρουν τη δυνατότητα για λειτουργικό περιθώριο μεγαλύτερο του 80%.

Παράλληλα, ακόμη και αυτά τα έξοδα θα καλυφθούν από τα έσοδα των διοδίων και θα επιμεριστούν σε όλη τη διάρκεια της σύμβασης. Τα παραπάνω μεγέθη αφορούν μάλιστα το βασικό σενάριο που έχει υπολογίσει ο όμιλος και το οποίο προβλέπει έναν συντηρητικό ρυθμό αύξησης της κυκλοφορίας των οχημάτων (χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό κατά μέσον όρο για τη διάρκεια της σύμβασης). Για τους λόγους αυτούς, η νέα σύμβαση χαρακτηρίζεται από τη διοίκηση ως χαμηλού ρίσκου και υψηλών αποδόσεων.

Οσον αφορά τον κατασκευαστικό τομέα, το ανεκτέλεστο διαμορφώνεται στο ιστορικά υψηλό επίπεδο των 5,7 δισ. ευρώ, επί του οποίου η ΤΕΡΝΑ διατηρεί περιθώριο κερδοφορίας της τάξεως του 7%, ενώ μόλις το 28% αφορά αμιγώς δημόσια έργα. Πάνω από το 55% αφορά έργα στα οποία ο όμιλος είτε συμμετέχει είτε εκτελεί εξ ολοκλήρου ως επενδυτής, όπως π.χ. το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό ή το αεροδρόμιο στο Καστέλλι του Ηρακλείου Κρήτης.

Το επενδυτικό πλάνο του ομίλου είναι συνολικού ύψους 10 δισ. ευρώ. Το μέσο κόστος δανεισμού διαμορφώνεται σε 4,1%, ενώ το 73% του δανειακού χαρτοφυλακίου έχει συναφθεί σε σταθερά επιτόκια ή με αντιστάθμιση επιτοκιακού κινδύνου. Παράλληλα, το 67% του δανεισμού είναι χωρίς αναγωγή στη μητρική εταιρεία. Ως προς την τελευταία, το σύνολο του δανεισμού της είναι με σταθερό επιτόκιο μέσου κόστους 2,75% και χωρίς σημαντικές υποχρεώσεις έως το 2027. Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος του φετινού πρώτου εξαμήνου ο καθαρός δανεισμός ανερχόταν σε 1,47 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 364 εκατ. ευρώ αφορούν τη μητρική ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT