Διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και κρουαζιέρα έδωσαν ώθηση σε ΟΛΠ και ΟΛΘ

Διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και κρουαζιέρα έδωσαν ώθηση σε ΟΛΠ και ΟΛΘ

Για το α΄ εξάμηνο ο ΟΛΠ εμφάνισε καθαρά κέρδη 38,7 εκατ., ενώ ο ΟΛΘ 8,4 εκατ. ευρώ

2' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Υψηλές επιδόσεις στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων αλλά και στην κρουαζιέρα κατέγραψαν στο πρώτο εξάμηνο οι οργανισμοί λιμένος Πειραιώς και Θεσσαλονίκης. Ωστόσο, ενώ στον ΟΛΠ ο κύκλος εργασιών και η κερδοφορία αναρριχήθηκαν σε νέα ιστορικά υψηλά περιόδου, στον ΟΛΘ η μείωση του συμβατικού φορτίου εξαιτίας κυρίως του υψηλού ενεργειακού κόστους στη μεταλλουργία, που μείωσε την παραγωγή των πελατών του, οδήγησε σε οριακή μείωση των μεγεθών σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.

Στον ΟΛΠ το πρώτο εξάμηνο σημειώθηκε αύξηση κατά 48,8% στα κέρδη προ φόρων, σε 49,4 εκατ. έναντι 33,2 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του 2022, και 49,6% στα κέρδη μετά από φόρους, που ανήλθαν σε 38,7 εκατ. έναντι 25,9 εκατ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών του ΟΛΠ ενισχύθηκε κατά 10%, στα 102,4 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 9,3 εκατ. ευρώ σε σχέση με πέρυσι.

Η νέα αύξηση του κύκλου εργασιών αποδίδεται στην ενίσχυση των εσόδων σε όλους τους τομείς δραστηριότητας, αλλά κυρίως από τον τομέα της κρουαζιέρας, όπου διακινήθηκαν περίπου διπλάσιοι επιβάτες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Επιπλέον, σημειώθηκε αύξηση και στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτόν τον καιρό ο τομέας των μεταφορών διεθνώς. Στον Πειραιά η θυγατρική της Cosco Shipping Ports, ΣΕΠ Α.Ε., η οποία διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ και λειτουργεί συμβουλευτικά και στον προβλήτα Ι, είναι από τις λιγοστές διαχειρίστριες τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη που σημειώνει ισχυρή αύξηση στη διακίνηση σε αυτή τη συγκυρία.

Ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΟΛΠ, Γιου Ζενγκάνγκ, δηλώνει ικανοποιημένος με την επανάληψη ενός ακόμη εξαμήνου «με πολύ θετικά οικονομικά αποτελέσματα και τη δυναμική έναρξη του 2023», τονίζοντας ότι η ισόρροπη ανάπτυξη και η παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών σε όλους τους λιμενικούς τομείς έχουν εδραιώσει πλέον ένα ολοκληρωμένο, ποιοτικό και υψηλής ανταγωνιστικότητας λιμάνι. Σημειώνεται πως ο ΟΛΠ εξασφάλισε αυτές τις μέρες και την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το επενδυτικό του πρόγραμμα και αναμένεται τα έργα που είχαν «παγώσει» έπειτα από σχετικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας να αρχίσουν άμεσα.

Την ίδια ώρα, στη Θεσσαλονίκη, αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικού σταθμού και μείωση στη διακίνηση συμβατικού φορτίου ανακοίνωσε ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) για το πρώτο εξάμηνο. Τα ενοποιημένα έσοδα ανήλθαν έτσι σε 41,2 εκατ., μειωμένα κατά 2,6%, έναντι 42,3 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) σε επίπεδο ομίλου σημείωσαν μείωση 9,7%, σε 15,1 εκατ., ενώ τα καθαρά κέρδη μετά φόρων μειώθηκαν κατά 12,2%, σε 8,4 εκατ. Τα έσοδα από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν κατά 9,6%, σε 29,4 εκατ., από 26,9 εκατ., ενώ τα έσοδα από τον συμβατικό λιμένα παρουσίασαν μείωση κατά 30,6%, στα 9 εκατ. Η μείωση αυτή στο συμβατικό φορτίο προέρχεται σε σημαντικό βαθμό από τη μειωμένη διακίνηση φορτίων μεταλλευμάτων νικελίου. Μείωση που με τη σειρά της οφείλεται στα αυξημένα ενεργειακά κόστη που περιόρισαν την παραγωγή και τις εξαγωγές προϊόντων νικελίου τόσο από την Ελλάδα όσο και από τη Βόρεια Μακεδονία. Στις 30 Ιουνίου 2023 τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα του ομίλου ανήλθαν σε 86,8 εκατ. έναντι 93,9 εκατ. στα τέλη του 2022, ενώ μηδενικός παραμένει ο τραπεζικός δανεισμός.

Ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος, υπογράμμισε πως από το 2018 έχουν ολοκληρωθεί επενδύσεις άνω των 67 εκατ., ενώ το 2023 συνεχίζεται η υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου με έμφαση στις υποδομές, στον ψηφιακό μετασχηματισμό και στη διεθνή ανάπτυξη με γνώμονα πάντοτε τη βιώσιμη λειτουργία και τον σεβασμό του περιβάλλοντος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή