Στο τραπέζι εκ περιτροπής εργασία στην Hellenic Train

Στο τραπέζι εκ περιτροπής εργασία στην Hellenic Train

«Για εμάς είναι κόκκινη γραμμή η συλλογική σύμβαση εργασίας και οι εργασιακές σχέσεις», λένε στην «Κ» εργαζόμενοι της εταιρείας

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με τη σιδηροδρομική σύνδεση στον κεντρικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη –που αντιστοιχεί στο 60% των εσόδων της Hellenic Train– να έχει διακοπεί μετά την καταστροφική πλημμύρα «Daniel», πραγματοποίησε συνάντηση μέσα στην εβδομάδα η διοίκηση της σιδηροδρομικής εταιρείας με τους εργαζομένους, θέτοντας στο τραπέζι των συζητήσεων ακανθώδη ζητήματα όπως η εφαρμογή εκ περιτροπής τετραήμερης εργασίας, καθώς και το ενδεχόμενο εθελουσίας εξόδου κυρίως σε όσους είναι κοντά στη συνταξιοδότηση.

Τα τρία σενάρια

Η διοίκηση αναφέρθηκε εκ νέου στη δυσμενή οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η Hellenic Train, εξετάζοντας τρία σενάρια που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν το επόμενο διάστημα: το ενδεχόμενο να εφαρμοστεί μεταγενέστερα η αύξηση των 40 ευρώ, όπως αυτή προβλέπεται να καταβληθεί σύντομα στους εργαζομένους βάσει της συλλογικής σύμβασης εργασίας, η εφαρμογή εκ περιτροπής τετραήμερης εργασίας, καθώς και το ενδεχόμενο εθελουσίας εξόδου. «Για εμάς είναι κόκκινη γραμμή η συλλογική σύμβαση εργασίας καθώς και οι εργασιακές σχέσεις», αναφέρουν στην «Κ» εργαζόμενοι της εταιρείας, απορρίπτοντας τα μέτρα που πρότεινε η εταιρεία. Οι ίδιοι τόνισαν πως η εκ περιτροπής εργασία συνεπάγεται μείωση κατά 20% του μηνιαίου μισθού, τονίζοντας πως αντιπρότειναν μέτρα για την εξοικονόμηση του κόστους και τη μείωση των λειτουργικών δαπανών. Ανάμεσα σε αυτά είναι η εντατικοποίηση των ελέγχων στον προαστιακό για να μειωθεί η εισιτηριοδιαφυγή.

Επίσης πρότειναν στην εταιρεία να περιορίσει έξοδα που σχετίζονται με τη μίσθωση λεωφορείων, τα οποία αξιοποιούνται για να αντικαταστήσουν σιδηροδρομικά δρομολόγια. Η μητρική εταιρεία, όπως αναφέρουν, θα μπορούσε να φέρει δικά της λεωφορεία –τέτοια αξιοποιούνται για τα δρομολόγια στην περιοχή Κιάτο – Πάτρα–, μειώνοντας έτσι τα κόστη της. Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις για το 2021, τα έξοδα που αφορούν τις αμοιβές του προσωπικού της ανήλθαν στα 41,5 εκατ. ευρώ. Πηγές προσκείμενες στη σιδηροδρομική εταιρεία επισημαίνουν στην «Κ» πως δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση, τονίζοντας πως έγινε μια συζήτηση στο πλαίσιο της οποίας η εταιρεία δεν προτίθεται να προχωρήσει σε μεμονωμένες ενέργειες. Παράλληλα αναφέρουν πως μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει καμία αναστολή πληρωμών και ότι η μητρική ιταλική εταιρεία παρέχει ένεση ρευστότητας στην Hellenic Train.

Ορισμένοι εκτιμούν πως τα μέτρα που συζητάει η εταιρεία αποτελούν και έναν μοχλό πίεσης προκειμένου να καταβληθούν από το Δημόσιο οφειλές που αφορούν το κόστος παροχής υπηρεσιών των άγονων γραμμών, καθώς και αποζημιώσεις για την πανδημία αλλά και την αύξηση του ενεργειακού κόστους. Μιλώντας για τις διαφιλονικούμενες αξιώσεις του Δημοσίου (ΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ) προς την Hellenic Train και της εταιρείας προς το Δημόσιο, η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών δήλωσε πρόσφατα πως δεν έχει εικόνα πόσα από τα ποσά που ζητάει η μία ή η άλλη πλευρά είναι αληθή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή