Εκσυγχρονισμός ισόπεδων διαβάσεων στους σιδηροδρόμους

Εκσυγχρονισμός ισόπεδων διαβάσεων στους σιδηροδρόμους

Εκτακτη χρηματοδότηση ύψους 25 εκατ. ευρώ στον ΟΣΕ για τα έτη 2024 και 2025

2' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με τον εκσυγχρονισμό των αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) αλλά και την… τοποθέτηση φυλάκων στις αμαξοστοιχίες, που θα ανεβοκατεβαίνουν στους συρμούς για να ρυθμίζουν την κυκλοφορία, επιχειρεί να λύσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το μεγάλο και διαχρονικό πρόβλημα των εκατοντάδων ισόπεδων διαβάσεων στο σιδηροδρομικό δίκτυο, πολλές εκ των οποίων παραμένουν αφύλακτες και μετατρέπονται σε παγίδες θανάτου.

Χθες, με τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το υπουργείο Μεταφορών προχώρησε στη χορήγηση έκτακτης χρηματοδοτικής ενίσχυσης ύψους 25 εκατ. ευρώ στον ΟΣΕ για τα έτη 2024 και 2025, με σκοπό τη ριζική ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό των αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων (μπάρες, φωτεινά σήματα και αισθητήρες που δίνουν εντολή να κατέβουν οι μπάρες), κάποια εκ των οποίων είτε έχουν βανδαλιστεί, είτε λόγω και της παλαιότητάς τους δεν μπορούν να αντικατασταθούν εξαιτίας και της έλλειψης ανταλλακτικών.

Οπως έχουν αναφέρει στελέχη του υπουργείου, ο ΟΣΕ στο πλαίσιο της προμήθειας των νέων συστημάτων προετοιμάζει τα τεύχη προκήρυξης διαγωνιστικής διαδικασίας για την προμήθεια 90-100 νέων αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων με πενταετή πρόβλεψη συντήρησής τους και προϋπολογισμό μελέτης ύψους 18-20 εκατ. ευρώ. O ΟΣΕ λέει ότι περίπου 100 είναι τα ΑΣΙΔ που δεν δουλεύουν και πρέπει να αντικατασταθούν. Ο εκσυγχρονισμός των ΑΣΙΔ αφορά κυρίως τη Βόρεια Ελλάδα, όπου εντοπίζονται και τα μεγαλύτερα προβλήματα, καθώς και άλλες περιοχές της χώρας. Βέβαια δεν διαθέτουν όλες οι ισόπεδες διαβάσεις τέτοια συστήματα, αφού υπάρχουν και εκατοντάδες που είναι τελείως αφύλακτες, πολλές εκ των οποίων δεν είναι στελεχωμένες με φύλακες.

Πρόσφατα η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις της αντιπολίτευσης για τις αφύλακτες διαβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο είχε επισημάνει ότι στο σύνολο του δικτύου οι αφύλακτες ισόπεδες διαβάσεις πεζών, ζώων και τροχοφόρων είναι 552, εκ των οποίων οι 304 εξασφαλίζονται με αυτόματα ηχοφωτεινά σήματα και αυτόματα δρύφακτα (κινητή μπάρα). Παράλληλα διευκρίνισε πως στο περιφερειακό δίκτυο, και κυρίως της Βόρειας Ελλάδας, έχουν προκύψει ζητήματα λόγω επανειλημμένων βανδαλισμών, παραβιάσεων αλλά και της παλαιότητας των ΑΣΙΔ. «Η διασπορά των διαβάσεων αυτών, ενίοτε σε ερημικές τοποθεσίες, καθιστά αδύνατη την πλήρη κάλυψή τους με μόνιμη παρουσία φύλακα.

Για τον λόγο αυτόν ο ΟΣΕ (αφού λάβει και τη συναίνεση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων) προτίθεται να διαθέσει εκπαιδευμένους φύλακες επί των αμαξοστοιχιών προκειμένου να καλύπτουν τις διαβάσεις, διακόπτοντας την οδική κυκλοφορία και αφού προηγουμένως η αμαξοστοιχία σταθμεύσει». Σύμφωνα με την έκθεση ασφάλειας της ΡΑΣ, το 2022 η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία σοβαρών ατυχημάτων, και αυτή με τα περισσότερα ατυχήματα (5 από 19 στο σύνολο), αφορά ισόπεδες διαβάσεις. Αυτά αφορούν σύγκρουση οχημάτων με τρένο και οφείλονται σε παραβάσεις σημάτων και ενδείξεων των διαβάσεων από διερχόμενους οδηγούς. Ωστόσο καταγράφηκαν και συμβάντα σε αφύλακτες διαβάσεις ή σε διαβάσεις με χειροκίνητη λειτουργία συστήματος προστασίας ή και με ΑΣΙΔ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT