Συνεργασία Πειραιώς – σωματείου Eliza για την προστασία των παιδιών

Συνεργασία Πειραιώς – σωματείου Eliza για την προστασία των παιδιών

Δημιουργείται ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα για νηπιαγωγούς, με στόχο την αναγνώριση περιστατικών κακοποίησης ή παραμέλησης παιδιών

3' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Eνα νέο επιμορφωτικό πρόγραμμα για νηπιαγωγούς, με γνώμονα την πρώιμη αναγνώριση περιστατικών κακοποίησης ή παραμέλησης παιδιών και έγκαιρης παρέμβασης, δημιουργήθηκε με τη σύμπραξη δημόσιου, ιδιωτικού τομέα και φορέα της κοινωνίας των πολιτών.

Πρόκειται για το πρόγραμμα «Αναγνωρίζω – Προστατεύω», αποτέλεσμα στρατηγικής συνεργασίας της Τράπεζας Πειραιώς και του σωματείου Eliza – εταιρεία κατά της κακοποίησης του παιδιού, το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Η συγκεκριμένη δράση, που εντάσσεται στο πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της Τράπεζας Πειραιώς EQUALL – Για μια Κοινωνία Ισότιμων Ανθρώπων –ένας από τους πυλώνες του οποίου είναι η προστασία ευάλωτων κοινωνικών ομάδων όπως τα παραμελημένα και κακοποιημένα παιδιά– παρουσιάστηκε την περασμένη Δευτέρα από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Τράπεζας Πειραιώς Χρήστο Μεγάλου και τη διευθύντρια του Eliza Βάννα Μαρκετάκη. Στην εκδήλωση παρέστη χαιρετίζοντας την πρωτοβουλία ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης.

Το πρόγραμμα, τη δημιουργία και υλοποίηση του οποίου έχει αναλάβει το σωματείο Εliza, θα οργανωθεί υπό την επιστημονική καθοδήγηση της Λήδας Αναγνωστάκη, καθηγήτριας στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Γιώργου Νικολαΐδη, διευθυντή του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού, με τη συμβολή της νομικού Ηλέκτρας Κουτσούκου. H καινοτομία του έγκειται στο ότι το εκπαιδευτικό υλικό θα διαμορφωθεί σε συνέχεια σχετικής έρευνας, από την οποία θα προκύψουν οι συγκεκριμένες ανάγκες των νηπιαγωγών.

Μιλώντας στην παρουσίαση του προγράμματος ο κ. Μεγάλου επισήμανε ότι «στην Τράπεζα Πειραιώς προσπαθούμε οι δράσεις μας να ανταποκρίνονται στις πραγματικές κοινωνικές ανάγκες και να προωθούν την κοινωνική εξέλιξη, την πρόοδο, την αλληλεγγύη, την ευημερία, ως θεμέλια για ένα καλύτερο αύριο. Και τα παιδιά μας είναι η πραγματική γέφυρα γι’ αυτό το καλύτερο αύριο και η μέγιστη ευθύνη μας για το σήμερα».

Από την πλευρά του ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι «στο ΥΠΑΙΘΑ θα είμαστε αρωγοί σε κάθε πρωτοβουλία που συμβάλλει στην εξάλειψη της παιδικής κακοποίησης» και πως «η συνένωση δυνάμεων είναι μονόδρομος για την τάχιστη δυνατή αντιμετώπιση φαινομένων που θέτουν σε κίνδυνο την υγιή ανάπτυξη των παιδιών».

Η νέα πρωτοβουλία σχεδιάστηκε ακριβώς με βάση την αναγκαιότητα της πρώιμης παρέμβασης, που εκ των πραγμάτων αφορά τον χώρο του σχολείου. Ετσι, περιλαμβάνει ένα καινοτόμο επιμορφωτικό πρόγραμμα αναγνώρισης και διαχείρισης περιστατικών φερόμενης παιδικής κακοποίησης, για νηπιαγωγούς. Οπως ανέφερε η κ. Μαρκετάκη, «η πρόληψη του φαινομένου της παραμέλησης και κακοποίησης παιδιών προστατεύει τα παιδιά αλλά και τις οικογένειές τους, δεδομένου ότι παρεμβαίνουμε πρώιμα, συμβουλευτικά, πριν το παιδί αποσπαστεί από το οικογενειακό του περιβάλλον».

Οπως αναφέρθηκε, σύμφωνα με τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), στην Ευρωπαϊκή Ενωση υπολογίζεται ότι 18 εκατομμύρια παιδιά υποβάλλονται σε σεξουαλική κακοποίηση πριν ενηλικιωθούν, ενώ σχεδόν 3 στα 4 παιδιά (300 εκατομμύρια) ηλικίας 2-4 ετών υφίστανται τακτικά σωματική τιμωρία ή και ψυχολογική βία στα χέρια των γονέων και εκείνων που τα φροντίζουν.

Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για την έκταση του φαινομένου, αλλά υπολογίζεται ότι περίπου 7.500 παιδιά ηλικίας έως 5 ετών πέφτουν κάθε χρόνο θύματα κακομεταχείρισης. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση, 3 στα 4 παιδιά δήλωσαν πως είχαν μια εμπειρία σωματικής βίας και το 3,1% μια εμπειρία βιασμού ή απόπειρας βιασμού.

Ο κ. Νικολαΐδης σημείωσε πως, «δεδομένης της έκτασης του φαινομένου κακοποίησης – παραμέλησης των παιδιών και της συχνής αδυναμίας των παιδιών-θυμάτων να αναζητήσουν βοήθεια, η αντιμετώπισή του πρέπει να αποτελεί πάγια λειτουργία των μηχανισμών στους οποίους εντάσσεται ο γενικός παιδικός πληθυσμός και πιο συγκεκριμένα η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας και η εκπαίδευση».

Η κ. Αναγνωστάκη με τη σειρά της ανέφερε ότι «οι νηπιαγωγοί είναι πολύ συχνά οι πρώτοι επαγγελματίες που έρχονται σε επαφή με τα μικρά παιδιά και τις οικογένειές τους και μπορούν να συμβάλουν αποφασιστικά στην πρόληψη και την αντιμετώπιση συμπεριφορών και καταστάσεων που τραυματίζουν και επιβαρύνουν τα μικρά παιδιά τώρα, τους αυριανούς ενήλικες και την κοινωνία στο μέλλον».

Ειδικότερα, το επιμορφωτικό πρόγραμμα θα αναπτυχθεί σε δύο φάσεις:

• Στην πρώτη, και πιλοτική, θα γίνει έρευνα αναγκών του 10% των νηπιαγωγών σε δημόσια νηπιαγωγεία της χώρας. Πρόκειται για 1.600 εκπαιδευτικούς, αλλά έως τώρα έχουν καταθέσει αίτηση συμμετοχής 2.300. Θα ακολουθήσουν η διαμόρφωση του προγράμματος και η ψηφιοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού. Κατόπιν θα γίνει 15ωρη επιμόρφωση των νηπιαγωγών και αξιολόγηση του προγράμματος.

• Στη δεύτερη φάση θα γίνει επιμόρφωση όλων των ενδιαφερομένων νηπιαγωγών της χώρας, μέσω 12ωρης ασύγχρονης και 3ωρης σύγχρονης εκπαίδευσης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή