Τροπολογία παρατείνει τη σύμβαση μεταξύ του ΟΑΣΑ και των ΚΤΕΛ

Τροπολογία παρατείνει τη σύμβαση μεταξύ του ΟΑΣΑ και των ΚΤΕΛ

Το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει απορρίψει την παράταση της σύμβασης καθώς τη χαρακτήρισε απευθείας ανάθεση

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Λίγες ώρες πριν από την εκπνοή της σύμβασης του ΟΑΣΑ με τους ιδιώτες που πραγματοποιούν περίπου 60 δρομολόγια αστικών συγκοινωνιών στην Ανατολική και Δυτική Αττική, η κυβέρνηση με μια τροπολογία νομιμοποιεί μια ακόμη απευθείας ανάθεση στα ΚΤΕΛ. Η τροπολογία η οποία κατατέθηκε στο φορολογικό νομοσχέδιο, επικαλείται άρθρο του ευρωπαϊκού κανονισμού (1370/2007) για τις δημόσιες επιβατικές σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές παρέχοντας τη δυνατότητα στον ΟΑΣΑ να «αποφασίζει για τη λήψη έκτακτων μέτρων» και να προχωρεί σε απευθείας ανάθεση σε τρίτους ή παράταση συμβάσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας, σε περίπτωση διακοπής των υπηρεσιών ή κινδύνου διακοπής τους, «για τη διασφάλιση της συνεχούς παροχής των επιβατικών μεταφορών στην περιοχή της αρμοδιότητάς του». Σύμφωνα με την τροπολογία, το άρθρο θα έχει αναδρομική ισχύ από την 1η Δεκεμβρίου, ενώ η διάρκεια των «έκτακτων μέτρων» δεν μπορεί να υπερβαίνει την 31η Δεκεμβρίου 2024.

Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που περιλαμβάνεται στην τροπολογία, το κόστος για τον κρατικό προϋπολογισμό από την προτεινόμενη διάταξη ανέρχεται σε 53,2 εκατ. ευρώ (50 εκατ. ευρώ για το 2024 και 3,2 εκατ. ευρώ για το 2023). Με «μπαλώματα» της… τελευταίας στιγμής επιχειρείται ουσιαστικά να παρακαμφθεί το Ελεγκτικό Συνέδριο, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα στα ΚΤΕΛ να παρατείνουν για ακόμη ένα χρόνο την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΑ. Τι είχε όμως προηγηθεί;

Αυτές τις ημέρες εξετάζεται από το Ελεγκτικό Συνέδριο το αίτημα του οργανισμού να ανακληθεί προηγούμενη απόφαση του ανωτάτου δικαστηρίου, με την οποία μπλοκάρεται η παράταση της σύμβασης του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ για 4 επιπλέον μήνες, δηλαδή από 7 Δεκεμβρίου 2023 – 7 Απριλίου 2024. Μάλιστα τις επόμενες ημέρες αναμένεται απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την παράταση ή μη της σύμβασης. Για ποιους λόγους όμως απέρριψε το αίτημα του ΟΑΣΑ το κλιμάκιο του Ε.Σ.; Κατά την κρίση του, ο οργανισμός δεν ενήργησε ως επιμελής αναθέτων φορέας διότι δεν προκήρυξε εγκαίρως τον διαγωνισμό για την εκτέλεση αυτών των δρομολογίων. Παράλληλα, κατέληξε πως δεν πρόκειται για παράταση της σύμβασης αλλά για νέα, αυτοτελή απευθείας ανάθεση.

Υπενθυμίζεται πως η ανάθεση περίπου του 20% του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΑ στα ΚΤΕΛ ξεκίνησε το 2020 με σκοπό να αυξηθεί το συγκοινωνιακό έργο κατά τις έκτακτες συνθήκες της πανδημίας. Εκτοτε και μέχρι σήμερα παρατείνεται με διαρκείς απευθείας αναθέσεις, παρότι το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει επισημάνει εδώ και καιρό πως πρέπει να διεξαχθεί διαγωνισμός για την εκτέλεση των 60 δρομολογίων. Αυτός όμως ο διαγωνισμός, που έχει διάρκεια 8 έτη, προκηρύχθηκε επίσημα μόλις στις 10 Νοεμβρίου 2023.

Εν αναμονή της απόφασης της ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου και προκειμένου να μη μείνουν από σήμερα χωρίς λεωφορεία οι επιβάτες σε 60 γραμμές στην Ανατολική και Δυτική Αττική, η κυβέρνηση έφερε προς ψήφιση την τροπολογία. Ωστόσο μέχρι αυτή να ψηφιστεί, να πάρει ΦΕΚ και να δρομολογηθούν οι διαδικασίες για τη σύναψη νέας σύμβασης, τα ΚΤΕΛ σε μια ένδειξη «γενναιοδωρίας» θα παρέχουν δωρεάν μεταφορικό έργο για πέντε ημέρες, δηλαδή μέχρι το βράδυ της Δευτέρας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT