Στο Ελεγκτικό η 4μηνη παράταση της σύμβασης του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ

Στο Ελεγκτικό η 4μηνη παράταση της σύμβασης του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ

Η ανάθεση μέρους του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΑ στα ΚΤΕΛ ξεκίνησε το 2020, με σκοπό να αυξηθεί το συγκοινωνιακό έργο κατά τις έκτακτες συνθήκες της πανδημίας

1' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ασφυκτικά πιέζει πλέον ο χρόνος για την τύχη των 60 δρομολογίων που εκτελούν τα ΚΤΕΛ σε Δυτική και Ανατολική Αττική, αφού από τη μια η σύμβαση του οργανισμού με τα ΚΤΕΛ λήγει σήμερα, από την άλλη το αίτημα του οργανισμού για 4μηνη παράταση της σύμβασης, ήτοι από 7 Δεκεμβρίου μέχρι 7 Απριλίου 2024, «μπλοκαρίστηκε» πριν από λίγες ημέρες από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Αιτία; Οι ισχυρισμοί του ΟΑΣΑ δεν έπεισαν το ανώτατο δικαστήριο, που έκρινε πως η παράταση αυτή αποτελεί ουσιαστικά νέα αυτοτελή απευθείας ανάθεση και πως ο οργανισμός δεν ενήργησε ως επιμελής φορέας, αφού δεν προκήρυξε εγκαίρως τον διαγωνισμό.

Το Ελεγκτικό Συνέδριο κρίνει πως ο ΟΑΣΑ γνώριζε ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2020 ότι η επιχειρησιακή ικανότητα της ΟΣΥ (εκτελεί το συγκοινωνιακό έργο) «κυμαινόταν σε χαμηλό πλαίσιο απόδοσης λόγω της μη διαθεσιμότητας ικανού αριθμού λεωφορείων και οδηγών».

Πάντως, ο εν λόγω 8ετής διαγωνισμός, ύψους 452 εκατ. ευρώ, επίσημα προκηρύχθηκε μόλις πριν από… κάποιες ημέρες, στις 10 Νοεμβρίου 2023, ενώ τέλη Οκτωβρίου είχε προηγηθεί η προδημοσίευσή του, μέχρι τη δέσμευση επαρκών πιστώσεων. Υπενθυμίζεται πως η ανάθεση μέρους του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΑ στα ΚΤΕΛ ξεκίνησε το 2020, με σκοπό να αυξηθεί το συγκοινωνιακό έργο κατά τις έκτακτες συνθήκες της πανδημίας. Εκτοτε, παρατείνεται με απευθείας αναθέσεις.

Από την πλευρά του ο ΟΑΣΑ υπέβαλε αίτημα για ανάκληση της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου στα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας. Το 7ο τμήμα εξέτασε χθες την προσφυγή του οργανισμού, με την απόφασή του να αναμένεται τις επόμενες ημέρες. Ο οργανισμός προσπαθεί να αποκρούσει τις «αιτιάσεις» του Ελεγκτικού Συνεδρίου περί καθυστερήσεων στην προκήρυξη του διαγωνισμού, λέγοντας πως επισήμως η πανδημία έληξε τον Μάιο του 2023 και πως ουσιαστικά δεν ήταν δυνατόν να προβλεφθούν οι ανάγκες του συγκοινωνιακού έργου κατά την εποχή μετά την πανδημία.

Παράλληλα, θεωρώντας επιβεβλημένη την παροχή του συγκοινωνιακού έργου από τα ΚΤΕΛ μέχρι να τελεσφορήσει ο διαγωνισμός, υποστηρίζει πως η προετοιμασία του κατά την πανδημία δεν ήταν δυνατή, αφού όλες οι δαπάνες του κράτους δεσμεύονταν για την κάλυψη αναγκών υγείας. Επίσης, οι μεταβαλλόμενες τιμές ενέργειας, εξαιτίας και της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, εμπόδιζαν τον φορέα να προετοιμάσει τον διαγωνισμό και τον προϋπολογισμό του. Κι όλα αυτά λίγες ώρες πριν από τη λήξη της ισχύουσας σύμβασης με τα ΚΤΕΛ που, τυπικά, οδηγεί στην απόσυρση περίπου 170 λεωφορείων ΚΤΕΛ από τους δρόμους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή