Νέες στρατηγικές από τις εταιρείες λιανικής ΗΠΑ και Ευρώπης

Νέες στρατηγικές από τις εταιρείες λιανικής ΗΠΑ και Ευρώπης

Στόχος, να αντιμετωπίσουν προβλήματα εφοδιασμού λόγω των επιθέσεων Χούθι

3' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η συγκέντρωση μεγαλύτερων αποθεμάτων, η στροφή σε προμηθευτές κοντά στην εκάστοτε αγορά και η μείωση της εξάρτησης από την Κίνα είναι, μεταξύ άλλων, οι στρατηγικές που εφαρμόζουν οι επιχειρήσεις Ευρώπης και ΗΠΑ προκειμένου να θωρακίσουν τις εφοδιαστικές τους αλυσίδες, να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις καθυστερήσεις εξαιτίας του περίπλου της Αφρικής, στον οποίο αναγκάζονται να καταφύγουν τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ, και να απορροφήσουν κατά το δυνατόν την αύξηση του κόστους.

Χάρη, άλλωστε, στην κρίση που είχε προκαλέσει η πανδημία όταν οδήγησε στο έμφραγμα της εφοδιαστικής αλυσίδας, οι επιχειρήσεις έχουν διαμορφώσει ανακλαστικά κατάλληλα για την αντιμετώπιση αντίστοιχων προβλημάτων. Η εκτόξευση του πληθωρισμού κατά την πανδημία εξώθησε τους καταναλωτές ανά τον κόσμο να περιορίσουν τις δαπάνες και τις επιχειρήσεις να μειώσουν το κόστος. Στην παρούσα συγκυρία, πάντως, με την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα να αυξάνει κάθετα το κόστος της μεταφοράς και της ασφάλισης των κοντέινερ, πολλές επιχειρήσεις επιλέγουν να υποστούν οι ίδιες πλήγμα στην κερδοφορία τους παρά να αυξήσουν τις τιμές των προϊόντων τους.

Αναγκάζονται, άλλωστε, να επιλέγουν όσο το δυνατόν πιο ευέλικτες εφοδιαστικές αλυσίδες προκειμένου να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τον ανταγωνισμό από τις κινεζικές εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως η Shein και η Temu που στέλνουν αεροπορικώς τεράστιους όγκους φθηνών ρούχων και αξεσουάρ από την Κίνα στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ. Ορισμένες επιχειρήσεις λιανικής, προκειμένου να αποφύγουν τη διέλευση μέσω Ερυθράς Θάλασσας, καταφεύγουν στις αερομεταφορές με τις οποίες τα προϊόντα τους μεταφέρονται στο Ντουμπάι και από εκεί έρχονται προς την Ευρώπη.

Η μεταφορά αεροπορικώς, όμως, είναι περί τις 10 ή και 12 φορές πιο ακριβή από τη μεταφορά διά θαλάσσης, όπως επισημαίνει ο Σουναντάν Ρέι, διευθύνων σύμβουλος της αμερικανικής εταιρείας Unique Logistics. Σύμφωνα με τον γενικό οικονομικό διευθυντή της Associated British Foods, μητρική εταιρεία της Primark, που εμπορεύεται είδη ένδυσης χαμηλού κόστους, η μεταφορά διά αέρος δεν πρόκειται να είναι οικονομική λύση. Οι έμποροι ειδών ένδυσης και αθλητικών ειδών θέλουν να αποφύγουν τη συγκέντρωση υπερβολικά πολλών αποθεμάτων καθώς έχουν προσφάτως απαλλαγεί από το πλεόνασμα εμπορευμάτων που συγκέντρωσαν και το οποίο τους ανάγκασε να πωλούν τα προϊόντα τους με έκπτωση. Καταφεύγουν, έτσι, σε ελιγμούς.

Οι επιχειρήσεις συγκεντρώνουν μεγαλύτερα αποθέματα, στρέφονται σε προμηθευτές κοντά στις αγορές τους και μειώνουν την εξάρτησή τους από την Κίνα.

Τις τελευταίες δύο εβδομάδες η εταιρεία χονδρικής αθλητικών ειδών ένδυσης και εξοπλισμού Intersport Deutschland συγκέντρωσε μεγάλο όγκο αποθεμάτων ώστε να μπορεί να διαχειριστεί με άνεση τις 15 ημέρες καθυστέρησης που συνεπάγεται ο περίπλους από το Ακρωτήριο Καλής Ελπίδας. Συνολικά, πάντως, τα επίπεδα των αποθεμάτων της είναι σαφώς μικρότερα από εκείνα την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους. Αυτό το οφείλει στο δίκτυο αποθηκευτικών χώρων που εξασφάλισε και με το οποίο έχει μεγαλύτερες δυνατότητες να μεταφέρει ταχύτατα τα προϊόντα της σε περισσότερα από 1.400 ανεξάρτητα καταστήματα Intersport στη Γερμανία. Η Intersport Deutschland σχεδιάζει να απορροφήσει το αυξημένο κόστος παρά να το μεταβιβάσει στους ιδιοκτήτες των καταστημάτων της ή στους καταναλωτές μέσω των αυξημένων τιμών.

Η κατασκευάστρια επίπλων χαμηλού κόστους ΙΚΕΑ σκοπεύει, επίσης, να διατηρήσει αμετάβλητες τις τιμές της προς το παρόν παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει εξαιτίας της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα. Σε σχετική της ανακοίνωση, η εταιρεία τόνισε: «Τηρούμε τη δέσμευσή μας ότι τα είδη της ΙΚΕΑ θα είναι προσιτά». Εξάλλου, ένας τρόπος που επινόησαν οι επιχειρήσεις λιανικής για να αντιμετωπίσουν την αύξηση του κόστους είναι να προσφέρουν μικρότερες εκπτώσεις από το σύνηθες αυτή την εποχή του έτους. Στις ΗΠΑ φέτος οι εκπτώσεις του Ιανουαρίου στις επιχειρήσεις λιανικής φτάνουν στο 39%, ενώ πέρυσι τον ίδιο μήνα έφταναν στο 41% σύμφωνα με τις LSEG και Centric Market Intelligence.

Η αναγκαστική επιμήκυνση των δρομολογίων των πλοίων από την Ασία στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ έχουν εξωθήσει πολλές επιχειρήσεις λιανικής να μεταφέρουν τις εφοδιαστικές τους αλυσίδες πλησιέστερα στην αγορά τους ή να αυξήσουν τις προμήθειές τους από προμηθευτές που βρίσκονται πιο κοντά στην αγορά τους. Και αυτή η τακτική όμως προβληματίζει ως προς το κόστος της. Η σουηδική εταιρεία ειδών ένδυσης Η&Μ ανακοίνωσε πως «αυξάνει το μερίδιο των προμηθειών που θα αντλεί από προμηθευτές κοντά στην αγορά της», χωρίς ωστόσο να δώσει συγκεκριμένα στοιχεία.

Ομοίως και η Intersport Deutschland σκοπεύει να μεταφέρει την εφοδιαστική της αλυσίδας κοντά της αλλά, όπως τονίζει ο διευθύνων σύμβουλός της, Τόμας Στορκ, «αυτό δεν μπορεί να γίνει εν μια νυκτί γιατί πρέπει να εκτιμήσει κανείς το κόστος και το τι είναι διατεθειμένος να πληρώσει ο πελάτης μας». Σε ό,τι αφορά την προσπάθεια απεξάρτησης από την Κίνα, δεν είναι εύκολη υπόθεση. Οπως τονίζει ο Λόρενς Σόνινγκ, επικεφαλής του τομέα logistics στην Hellmann Worldwide Logistics, «η Κίνα παραμένει η σημαντικότερη χώρα προέλευσης των ειδών μόδας και η αναλογία τιμής και ποιότητας είναι τόσο καλή ώστε ακόμη κι όταν θέλουν κάποιες εταιρείες να αποκοπούν από την Κίνα, αποδεικνύεται σχεδόν αδύνατο επειδή πληροί τις καλύτερες προϋποθέσεις».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή