Προχωρεί η αγορά 100 λεωφορείων φυσικού αερίου από την Iveco

Προχωρεί η αγορά 100 λεωφορείων φυσικού αερίου από την Iveco

To Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε το πράσινο φως για την υπογραφή της σύμβασης

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Προχωρεί ο πολύπαθος διαγωνισμός για την προμήθεια καινούργιων λεωφορείων με σκοπό την ανανέωση του γηρασμένου στόλου του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ, παρότι τελικά φαίνεται πως, από αυτόν τον διαγωνισμό, θα έρθουν στις δύο πόλεις… λιγότερα λεωφορεία από αυτά που είχαν αρχικά προκηρυχθεί το 2021. Τελευταία εξέλιξη; Το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε το πράσινο φως για να προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης για την προμήθεια 100 λεωφορείων CNG (φυσικού αερίου), διαδικασία που αναλαμβάνει η εταιρεία Iveco, την οποία στην Ελλάδα εκπροσωπεί ο όμιλος Κοντέλλη. Αυτό σημαίνει πως η προμήθεια των συγκεκριμένων αρθρωτών, 18μετρων λεωφορείων φυσικού αερίου μπαίνει πλέον στην τελική ευθεία και άρα, όπως όλα δείχνουν, σε λίγο καιρό θα ανανεωθούν λεωφορεία της Αθήνας που μετρούν δεκαετίες κυκλοφορίας στους δρόμους της πρωτεύουσας. Υπενθυμίζεται πως οι δύο συγκοινωνιακοί φορείς, ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ, διαθέτουν έναν πολύ γηρασμένο στόλο λεωφορείων με μέση ηλικία οχημάτων τα 18,8 έτη, όταν ο μέσος όρος ηλικίας μεταξύ των κρατών-μελών της Ε.Ε. ανέρχεται στα 12,7 έτη.

Επόμενο βήμα είναι η παρουσίαση της σύμβασης στη Βουλή το αμέσως επόμενο διάστημα, ώστε στη συνέχεια το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να προχωρήσει και στην υπογραφή της. Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο βρίσκεται και η σύμβαση που αφορά την προμήθεια επιπλέον 200 λεωφορείων φυσικού αερίου μήκους 12 μέτρων, διαδικασία την οποία έχει αναλάβει η Industria Italiana Autobus. Ετσι, σύμφωνα με το υπουργείο, εντός του 2024-2025 αναμένεται να «πατήσουν» τα λεωφορεία φυσικού αερίου επί ελληνικού εδάφους, ενώ κάποια από αυτά, κατά πληροφορίες, μπορεί να φθάσουν εντός του πρώτου εξαμήνου.

Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός για την προμήθεια νέων λεωφορείων προκηρύχθηκε τον Οκτώβριο του 2021 για 770 λεωφορεία. Τρία χρόνια μετά έχουν κατακυρωθεί 3 από τα 5 τμήματα του διαγωνισμού, αφού άγονα κηρύχθηκαν το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού, που αφορούσε την προμήθεια 100-120 λεωφορείων υβριδικής τεχνολογίας, και το τέταρτο, που αφορούσε την προμήθεια 100 ηλεκτρικών λεωφορείων. Το συγκεκριμένο τμήμα, ωστόσο, αναμένεται να ενταχθεί στον επικείμενο δεύτερο διαγωνισμό που ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών για την προμήθεια συνολικά ακόμη 750 λεωφορείων, ενδεχομένως ηλεκτρικών και υδρογόνου.

Κατά τα λοιπά, όπως έχουν δηλώσει στελέχη του υπουργείου, σε 3 μήνες από τώρα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία (5ο τμήμα του διαγωνισμού) αναμένεται να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, με το σύνολο των οχημάτων να δρομολογείται πως θα φθάσει στις αρχές Μαρτίου. Ωστόσο, λόγω των αναταραχών στην Ερυθρά Θάλασσα δεν αποκλείεται να υπάρξουν καθυστερήσεις, φθάνοντας ίσως και 20 ημέρες μετά. Πάντως, για να κυκλοφορήσουν στους δρόμους θα προηγηθεί μια δοκιμαστική περίοδος, ενώ, εκτός από την προμήθειά τους, απαραίτητη είναι και η ολοκλήρωση των υποδομών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή