Θεσσαλονίκη: Αποζημιώσεις πριν καν αρχίσει το έργο του Flyover

Θεσσαλονίκη: Αποζημιώσεις πριν καν αρχίσει το έργο του Flyover

Το υπουργείο Υποδομών ανέλαβε την πλήρη ευθύνη για την πεντάμηνη καθυστέρηση στην εγκατάσταση των εργοταξίων

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στον χορό των αποζημιώσεων πριν καν ξεκινήσει μπαίνει η υπερυψωμένη περιφερειακή οδός (Flyover) της Θεσσαλονίκης. Το υπουργείο Υποδομών ανέλαβε την πλήρη ευθύνη για την πεντάμηνη καθυστέρηση στην εγκατάσταση των εργοταξίων –που πλέον έχουν προκαλέσει ασφυξία στην πόλη– και αναγνώρισε το δικαίωμα της κατασκευάστριας κοινοπραξίας να αιτηθεί αποζημίωση. Εν τω μεταξύ, και ο νέος δήμαρχος της Θεσσαλονίκης κατέθεσε τις προτάσεις του για την ανακούφιση του οξέος κυκλοφοριακού προβλήματος.

Η σύμβαση για την κατασκευή του έργου και τη συντήρηση ολόκληρης της περιφερειακής για 26 χρόνια υπεγράφη ανάμεσα στο υπουργείο Υποδομών και την κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Μυτιληναίου στις 19 Δεκεμβρίου του 2022. Η κοινοπραξία, υπό την ονομασία «Κεδρηνός Λόφος», υπέβαλε χρονοδιάγραμμα εργασιών στις 18 Απριλίου του 2023. Ομως το υπουργείο «επέστρεψε» το χρονοδιάγραμμα, ζητώντας να εξεταστεί η δυνατότητα συνολικής μείωσης της χρονικής διάρκειας της περιόδου εργασιών. Ακολούθως «επεστράφη» τον Μάιο και η «μελέτη διασφάλισης κυκλοφορίας», η οποία περιγράφει τις φάσεις κατασκευής του έργου. Η κοινοπραξία ζήτησε την έγκριση της μελέτης αλλά το υπουργείο… απάντησε τον Οκτώβριο του 2023, ζητώντας να επανυποβληθούν το χρονοδιάγραμμα και η μελέτη.

Η υπόθεση γίνεται ακόμα πιο περίεργη στη συνέχεια. Η κοινοπραξία υπέβαλε τα δύο έγγραφα τον Νοέμβριο: το νέο χρονοδιάγραμμα μεταθέτει την ημερομηνία έναρξης των εργασιών από τη 16η Ιουνίου 2023 για τη 10η Νοεμβρίου 2023. Το Δημόσιο ζήτησε από την «Κεδρηνός Λόφος» να παραιτηθεί από οποιαδήποτε αξίωση λόγω της μετάθεσης του χρονοδιαγράμματος, αίτημα που η κοινοπραξία απέρριψε και κατέθεσε αίτημα αποζημίωσης, αποδίδοντας την πλήρη ευθύνη για την καθυστέρηση στο κράτος.

Χθες, με απόφαση, την οποία υπογράφει ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας, το Δημόσιο ήρθε να αναλάβει την ευθύνη αυτή. Ως αποτέλεσμα, το Δημόσιο δεν μπορεί να επιβάλει ποινικές ρήτρες για την καθυστέρηση και φυσικά δέχεται να καταβάλει αποζημίωση, η οποία «θα οριστικοποιηθεί μετά την υποβολή όλων των απαιτούμενων σχετικών αποδεικτικών στοιχείων και την εξέτασή τους από το υπουργείο Υποδομών».

Κατά τα λοιπά, στο θέμα παρενέβη χθες και ο νέος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, παρουσιάζοντας 11 προτάσεις για τον περιορισμό των κυκλοφοριακών επιπτώσεων του fly over. Οι προτάσεις είναι ανάλογες με αυτές που κατέθεσε μερικές ημέρες νωρίτερα η περιφέρεια και περιλαμβάνουν την εφαρμογή άλλου ωραρίου τροφοδοσίας των καταστημάτων και αποκομιδής των απορριμμάτων, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη δυτική είσοδο της πόλης και άλλα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή