LVMH: Οι εξαγωγές της ξεπέρασαν τα γαλλικά τυριά και κρασιά

LVMH: Οι εξαγωγές της ξεπέρασαν τα γαλλικά τυριά και κρασιά

Ο κλάδος ειδών πολυτελείας αντιπροσωπεύει το 12% των εξαγωγών της Γαλλίας

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Γαλλία, η χώρα των διάσημων τυριών και των φημισμένων κρασιών, είναι πλέον ευρύτερα γνωστή στην παγκόσμια αγορά όχι τόσο για το τυρί Camembert ή για το κρασί Beaujolais όπως άλλοτε, αλλά για τις τσάντες και τα αρώματα του οίκου ειδών πολυτελείας Luis Vuitton. Οπως προκύπτει από σχετική μελέτη που εκπόνησε η εταιρεία Asterès για λογαριασμό του διάσημου οίκου ειδών πολυτελείας, οι τσάντες και τα αρώματα του LVMH αντιπροσωπεύουν πλέον μεγαλύτερο μερίδιο των γαλλικών εξαγωγών από τα φημισμένα κρασιά και τυριά και από το σύνολο των εξαγωγών του αγροτικού τομέα.

Η αξία των εξαγωγών τους έφτασε πέρυσι στα 23,5 δισ. ευρώ και υπογραμμίζει, έτσι, το ειδικό βάρος που έχει πλέον ο κλάδος για το εμπορικό ισοζύγιο της Γαλλίας και ευρύτερα για τη γαλλική οικονομία. Ο κλάδος των ειδών πολυτελείας στη Γαλλία περιλαμβάνει επίσης τις Hermès, Chanel και Kering στον οποίο ανήκει το εμπορικό σήμα της Gucci και συνολικά αντιπροσωπεύει το 12% των εξαγωγών της χώρας.

Ειδικότερα, όμως, ο LVMH είναι πλέον ένα από τα διασημότερα και πιο αναγνωρίσιμα εμπορικά σήματα της Γαλλίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Εξακολουθεί, άλλωστε, να παράγει την πλειονότητα των προϊόντων του στη Γαλλία και την Ιταλία προκειμένου να διασφαλίζει την ποιότητα που του επιτρέπει να διατηρεί τόσο υψηλές τιμές. Σε ό,τι αφορά τις σημαντικότερες αγορές για τα προϊόντα του, το 40% των πωλήσεών του το τελευταίο τρίμηνο ήταν στην Ασία και μόλις το 25% στις ΗΠΑ.

Ο LVMH είναι πλέον ένα από τα διασημότερα και πιο αναγνωρίσιμα εμπορικά σήματα της χώρας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Μιλώντας στους Financial Times, ο διευθύνων σύμβουλος Μπερνάρ Αρνό τόνισε πως το περασμένο έτος ο όμιλος σημείωσε «σημαντική ανάπτυξη στην Ευρώπη, την Ιαπωνία και την υπόλοιπη Ασία αλλά πολύ λιγότερη στις ΗΠΑ εξαιτίας της δύσκολης οικονομικής κατάστασης που επικρατεί εκεί και που τώρα τείνει να αντιστραφεί». Σε ό,τι αφορά τη δεύτερη οικονομία του κόσμου, την Κίνα, παραδοσιακά μεγάλη αγορά για τα είδη πολυτελείας, η κατάσταση είναι πιο σύνθετη με τη ζήτηση να μειώνεται εξαιτίας της αβεβαιότητας για τις εξελίξεις στην οικονομία της αλλά και των τεταμένων εμπορικών σχέσεων με την Ευρώπη και τον δυτικό κόσμο.

Η Γαλλία αντιπροσωπεύει λιγότερο από το ένα δέκατο των παγκόσμιων πωλήσεων του ομίλου, αλλά είναι σημαντική η συνεισφορά του στη γαλλική οικονομία, για την οποία περηφανεύονται, άλλωστε, και οι επικεφαλής του ομίλου. Ανάμεσά τους και οι δύο νεότεροι γιοι του Μπερνάρ Αρνό που διαδέχονται ουσιαστικά τον πατέρα τους, καθώς από χθες αποτελούν μέλη του Δ.Σ. της εταιρείας όπως και τα δύο μεγαλύτερα αδέλφια τους.

Η παλιά γενιά τείνει να παραδώσει τη σκυτάλη, με τον αντιπρόεδρο του ομίλου, Αντόνιο Μπελόνι, να έχει παραιτηθεί και να αντικαθίσταται από τον Στεφάν Μπιάνκι, επικεφαλής του τομέα ρολογιών και κοσμημάτων. Οι αλλαγές στην ηγεσία του ομίλου συμπίπτουν χρονικά με μια αρνητική συγκυρία για την αγορά των ειδών πολυτελείας, καθώς οι πωλήσεις τους μειώνονται ύστερα από πολλά χρόνια εκρηκτικής ανάπτυξης που τόνωσαν και τη γαλλική οικονομία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT