Προς συγκέντρωση οι ιταλικοί οίκοι μόδας

Προς συγκέντρωση οι ιταλικοί οίκοι μόδας

Τα μεγάλα ονόματα της ιταλικής μόδας, Salvatore Ferragamo, Prada και Moncler, παραμένουν οικογενειακές επιχειρήσεις

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε αντίθεση με τους πανίσχυρους γαλλικούς οίκους ειδών πολυτελείας που έχουν δημιουργηθεί από συγχωνεύσεις, ο αντίστοιχος κλάδος στην Ιταλία παραμένει κατακερματισμένος σε οικογενειακές επιχειρήσεις. Τα ηχηρότερα ονόματα της ιταλικής μόδας, Salvatore Ferragamo, Prada, Moncler και Ermenegildo Zegna, παραμένουν ανεξάρτητες οικογενειακές επιχειρήσεις, γι’ αυτό και δεν έχουν τις διαστάσεις γαλλικών κολοσσών, όπως οι LVMH και Kering. Οπως όλα δείχνουν, όμως, οδεύει προς συγκέντρωση μέσω συγχωνεύσεων και εξαγορών, όπως προδίδει και σχετική δήλωση του Λορέντζο Μπερτέλι, κληρονόμου της αυτοκρατορίας της Prada.

Στα εγκαίνια μονάδας του οίκου στην πόλη Τορτζάνο της Ιταλίας, ο Μπερτέλι δήλωσε χθες πως ο οίκος Prada «είναι ανοικτός σε ευκαιρίες για εξαγορές». Απέφυγε, ωστόσο, να διευκρινίσει όταν ερωτήθηκε από δημοσιογράφους σχετικά με έναν ενδεχόμενο στόχο εξαγοράς από πλευράς της εταιρείας του και συγκεκριμένα την Giorgio Armani. Αρκέστηκε μόνο να δηλώσει πως δεν γνωρίζει τα σχέδια του ιδρυτή της, του Τζόρτζιο Αρμάνι.

Η ερώτηση του δημοσιογράφου αφορούσε πρόσφατη δήλωση του Αρμάνι, που καθώς πλησιάζει τα 90ά του γενέθλια δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι ενδέχεται να υπάρξουν αλλαγές στην αυτοκρατορία του όταν δεν θα βρίσκεται πλέον αυτός στο τιμόνι της. Πρόσθεσε μάλιστα πως δεν θα απέκλειε τη συγχώνευση του οίκου Armani με κάποιον αντίστοιχο. Αναλυτές της αγοράς εκφράζουν την εκτίμηση ότι τα σχόλια του Αρμάνι προμηνύουν αλλαγές στον κλάδο των ιταλικών οίκων ενδυμάτων και ειδών πολυτελείας.

Στο μεταξύ, τα τελευταία χρόνια ο οίκος Prada έχει προχωρήσει σε σειρά επενδύσεων σε προμηθευτές του μεταποιητικού τομέα της Ιταλίας. Οι επενδύσεις εντάσσονται στο πλαίσιο της προσπάθειάς του να στραφεί σε μια μικρότερη εφοδιαστική αλυσίδα και πλησιέστερη στις αγορές στις οποίες απευθύνεται, με παράλληλη αύξηση της εγχώριας παραγωγής. Οπως τόνισε χθες στα εγκαίνια στο Τορτζάνο ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αντρέα Γκουέρα, η Prada παραμένει προσηλωμένη στην Ιταλία και δεσμεύεται να επενδύει στην Ιταλία. Ο ίδιος προέβλεψε πως εστιάζοντας την εφοδιαστική αλυσίδα της σε πολλούς μικρούς προμηθευτές, η εταιρεία του μπορεί να έχει τη σταθερότητα και την κλίμακα που χρειάζεται.

Τον περασμένο μήνα η Prada, που είναι ιδιοκτήτρια και της φίρμας Miu Miu, ανέφερε άλμα στις πωλήσεις της του πρώτου τριμήνου, ενώ εξακολουθεί να προηγείται των μεγαλύτερων και σημαντικότερων ανταγωνιστών της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT