ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ρεκόρ τζίρου με αύξηση μεριδίου αγοράς για την «Κωτσόβολος»

s25_2706epix-kotsovolos

Το φράγμα των 500 εκατ. ευρώ έσπασε για πρώτη φορά στην 69 ετών ιστορία της η «Κωτσόβολος», καταγράφοντας το οικονομικό έτος από 1η Μαΐου 2018 έως 30 Απριλίου 2019 κύκλο εργασιών 520 εκατ. ευρώ. Η επίδοση αυτή θεωρείται από τη διοίκηση της εταιρείας αποτέλεσμα τόσο της συνολικότερης ενίσχυσης της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών όσο και απόκτησης επιπλέον μεριδίου αγοράς από τους ανταγωνιστές της. Ανταγωνιστές που κατά την τρέχουσα χρονιά θα αυξηθούν, λόγω της εισόδου της «Πλαίσιο» στις λευκές συσκευές και του αναμενόμενου «γάμου» Olympia Group και Media Markt. Σε μια αγορά, όμως, η οποία, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της «Κωτσόβολος» Γιάννη Βασιλάκο, χωράει μόνο δύο μεγάλους «παίκτες», καθώς και τα συνεταιριστικά σχήματα. Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες ο τελευταίος σε συνέντευξη Τύπου στη Θεσσαλονίκη –με αφορμή τα εγκαίνια του ανακαινισμένου καταστήματος της αλυσίδας στην περιοχή της Πυλαίας– κατά τη χρήση 2018-2019, η «Κωτσόβολος» κατέγραψε τζίρο 520 εκατ. ευρώ, ενισχυμένο κατά 12,5% σε σύγκριση με την οικονομική χρήση 2017-2018. Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ανήλθαν σε 20,1 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 17,5%, ενώ τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων διαμορφώθηκαν σε 25,2 εκατ. ευρώ, έναντι 21,9 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση. Σημαντικά αυξημένα ήταν και τα ταμειακά διαθέσιμα, στα 95,4 εκατ. ευρώ έναντι 76 εκατ. ευρώ το οικονομικό έτος 2017-2018. Σταθερό παρέμεινε το μεικτό περιθώριο κέρδους, κάτι που ο κ. Βασιλάκος χαρακτήρισε «άθλο», επισημαίνοντας ότι σε διεθνές επίπεδο υποχωρεί. Εκτίμησε δε ότι δεν θα είναι διατηρήσιμο για πολύ ακόμη.

Οι νέες αποθήκες, καταστήματα, αλλά και τεχνολογικές καινοτομίες είναι οι τομείς στους οποίους θα επικεντρωθούν οι επενδύσεις της «Κωτσόβολος» κατά την τρέχουσα χρήση 2019-2020. Το επενδυτικό πρόγραμμά της, το οποίο αναμένεται να ξεπεράσει τα 11 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει τα εξής: επτά ανακαινίσεις καταστημάτων, πέντε μεταστεγάσεις κυρίως καταστημάτων που βρίσκονται εκτός του αστικού ιστού σε άλλα ακίνητα στο κέντρο των πόλεων, ίδρυση τριών νέων καταστημάτων (ο κ. Βασιλάκος αποκάλυψε την τοποθεσία για μόνο δύο εκ των τριών, και πρόκειται για το Νέο Ηράκλειο και την Ιεράπετρα), νέο εκπαιδευτικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη, αλλά και νέα αποθήκη 17.000 τ.μ. στον Ασπρόπυργο Αττικής, η οποία αναμένεται να είναι έτοιμη στο τέλος του καλοκαιριού. Η καινούργια αποθήκη θα λειτουργήσει με τριετή σύμβαση leasing, καθώς η «Κωτσόβολος» ήδη σχεδιάζει τη δημιουργία νέας αποθήκης συνολικής επιφάνειας 50.000 τ.μ.

Σε δέκα ημέρες, εξάλλου, αναμένεται να βγει «στον αέρα» του Διαδικτύου η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα της «Κωτσόβολος», μέσα από την οποία η εταιρεία φιλοδοξεί να συνδυάσει την αγοραστική εμπειρία που έχει ο καταναλωτής στο ηλεκτρονικό και φυσικό κατάστημα. Η νέα πλατφόρμα θα δίνει τη δυνατότητα στην αλυσίδα να κάνει προσωποποιημένες προτάσεις αγοράς και προσφορές σε κάθε πελάτη της.

Ερωτηθείς ο κ. Βασιλάκος για την πορεία της αγοράς την τρέχουσα χρονιά, επεσήμανε ότι, όπως κάθε φορά που γίνονται εκλογές, αυξάνεται η καταναλωτική εμπιστοσύνη και ενισχύονται οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο, με τη σχετική επίδραση να διατηρείται για 4-5 μήνες. Προσέθεσε δε ότι ο γρήγορος σχηματισμός κυβέρνησης και η μη επιβολή νέων φόρων μπορεί να οδηγήσουν σε ενίσχυση της αγοράς κατά 3%-3,5%. Κληθείς να σχολιάσει την είσοδο στον κλάδο και άλλων παικτών, είπε: «Ο ανταγωνισμός επειδή εν προκειμένω είναι συστημικός θα πιέσει επικοινωνιακά μέσω διαφημίσεων και θα ενισχυθεί συνολικά η αγορά. Η “Κωτσόβολος” ως ηγέτιδα εταιρεία θα πάρει το μεγαλύτερο μερίδιο από αυτή την αύξηση».