Νέος κύκλος ανάπτυξης για τα εμπορικά κέντρα

Νέος κύκλος ανάπτυξης για τα εμπορικά κέντρα

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ανοδικά προβλέπεται να κινηθούν κατά τη διάρκεια του 2019 τα ενοίκια των καταστημάτων εντός των εμπορικών κέντρων, καθώς η ζήτηση διαρκώς αυξάνεται, ξεπερνώντας επί του παρόντος την προσφορά, παρότι και αυτή κινείται ανοδικά εσχάτως. Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα εκτενούς έρευνας της εταιρείας παροχής υπηρεσιών ακινήτων Pepper Research. Σύμφωνα με αυτήν, οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην οικονομία το τελευταίο διάστημα, σε συνδυασμό με τη διαχρονική υστέρηση της προσφοράς εμπορικών κέντρων, τουλάχιστον σε σχέση με τον πληθυσμό της χώρας, συνθέτουν ένα λίαν ευνοϊκό περιβάλλον για τη μελλοντική ανάπτυξη της εν λόγω κατηγορίας ακινήτων.

Αλλωστε, τα εμπορικά κέντρα και δη τα σύγχρονα ακίνητα μεγάλης επιφάνειας ήταν ένας από τους ελάχιστους «διασωθέντες» της αγοράς ακινήτων κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης. Οπως αναφέρει η Pepper Research στην ανάλυσή της, ειδικά τα κέντρα που βρίσκονται στα μεγάλα αστικά κέντρα κατόρθωσαν να αντέξουν στην ύφεση, με μηδαμινές απώλειες σε τζίρο και περιθώριο κέρδους, καταγράφοντας καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τα εμπορικά καταστήματα που βρίσκονται σε εμπορικούς δρόμους. Αυτό κατέστη εφικτό χάρις στην ενεργή διαχείριση, τη συνεχή προσθήκη νέων χρηστών, ώστε να καλύπτονται νέες καταναλωτικές ανάγκες – συνήθειες, και στη σταθερή εμπορική προώθηση.

Ενας ακόμα λόγος που ευνόησε την ενίσχυση της πληρότητας των εμπορικών κέντρων (η πλειονότητα των νέων εμπορικών κέντρων διαθέτει πληρότητα άνω του 95%) είναι και η ευελιξία των μισθωτηρίων συμβολαίων, καθώς το κόστος ενοικίασης δεν περιορίζεται μόνο στο μίσθωμα, το οποίο είναι αισθητά χαμηλότερο από το αντίστοιχο ενός ανάλογου ακινήτου εκτός εμπορικού κέντρου, αλλά επεκτείνεται και σε άλλες παραμέτρους. Για παράδειγμα, ένα συμβατικό κατάστημα της τάξεως των 100 τ.μ. θα κληθεί να πληρώσει μίσθωμα που κινείται από 40 έως 90 ευρώ/τ.μ. μηνιαίως, ανάλογα με την επιφάνεια και το σημείο στο οποίο βρίσκεται στο εμπορικό κέντρο. Το αντίστοιχο κόστος σε κάποιον δημοφιλή εμπορικό δρόμο, όπως π.χ. στην Ερμού, ξεπερνάει τα 250 ευρώ/τ.μ., ενώ στη Γλυφάδα και στην Κηφισιά κινείται σε επίπεδο της τάξεως των 100-125 ευρώ/τ.μ.

Εκτός όμως από το μίσθωμα, οι ένοικοι του εμπορικού κέντρου καταβάλλουν και ένα ποσοστό επί του τζίρου τους, ως επιπλέον ενοίκιο, το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 6% και 14%. Επίσης, πληρώνουν κοινόχρηστες δαπάνες, από τη συντήρηση και καθαριότητα του ίδιου του κέντρου μέχρι τις υπηρεσίες προβολής και άλλες προωθητικές ενέργειες. Στην περίπτωση αυτή, το κόστος κινείται μεταξύ 6 και 13 ευρώ/τ.μ., ανάλογα με τον τύπο του καταστήματος, με εκείνα της εστίασης να πληρώνουν τα περισσότερα και τους μεγάλους μισθωτές τα λιγότερα.

Πάντως, παρά το γεγονός ότι τα εγχώρια εμπορικά κέντρα κρίνονται επιτυχημένα, είναι σαφές ότι η άνοδος των πωλήσεων στα καταστήματα που φιλοξενούν υστερεί σε σχέση με την αντίστοιχη αύξηση των πωλήσεων μέσω Διαδικτύου. Ως εκ τούτου, οι ιδιοκτήτες των εμπορικών κέντρων θα κληθούν να βρουν τρόπους να διατηρήσουν τις πωλήσεις σε υψηλό επίπεδο και να προσελκύσουν νέους επισκέπτες – καταναλωτές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή