ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Αχίλλειος πτέρνα» της «ΑΒ» το περιθώριο κέρδους

gkat_25_0711_page_1_image_0009

Καλύτερες σε σύγκριση με τα προηγούμενα δύο τρίμηνα του 2019, αλλά όχι καλές ήταν οι επιδόσεις της «ΑΒ Βασιλόπουλος» το τρίτο τρίμηνο του 2019. Αν και ο τζίρος της αλυσίδας ενισχύθηκε, «αχίλλειος πτέρνα» της παραμένει το περιθώριο κέρδους, το οποίο υποχώρησε σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, αποτέλεσμα των μεγάλων προσφορών και προωθητικών ενεργειών που διενεργεί η «ΑΒ Βασιλόπουλος» σε μια προσπάθεια να συγκρατήσει τα μερίδια αγοράς της.

Σύμφωνα, λοιπόν, με όσα ανακοίνωσε χθες ο όμιλος Ahold Delhaize, θυγατρική του οποίου στην Ελλάδα είναι η «ΑΒ Βασιλόπουλος», οι πωλήσεις της αλυσίδας βελτιώθηκαν σε σύγκριση με τα προηγούμενα τρίμηνα. Μέρος, βεβαίως, της βελτίωσης οφείλεται σε ίδρυση νέων καταστημάτων, κυρίως καταστημάτων ευκολίας (convenience stores). Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι στην περιοχή της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όπου υπάγεται και η δραστηριότητα του ολλανδοβελγικού ομίλου στην Ελλάδα, το λειτουργικό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε κατά το τρίτο τρίμηνο του 2019 κατά 0,3% και διαμορφώθηκε σε 4,6%. Η αύξηση αυτή οφείλεται στην ενίσχυση του περιθωρίου κέρδους σε όλες τις χώρες όπου έχει παρουσία η Ahold Delhaize στην περιοχή της Κεντρικής- Νοτιοανατολικής Ευρώπης (Τσεχία, Ρουμανία, Ελλάδα και Σερβία) πλην της Ελλάδας, όπου παρατηρήθηκε μείωση του περιθωρίου κέρδους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Πάντως, το περιθώριο κέρδους ήταν βελτιωμένο έναντι των δύο πρώτων τριμήνων του τρέχοντος έτους. Διευκρινίζεται ότι δεν δημοσιοποιούνται ξεχωριστά οικονομικά στοιχεία για την πορεία της «ΑΒ Βασιλόπουλος» σε κάθε τρίμηνο της οικονομικής χρήσης, αλλά αυτά ενοποιούνται με τα οικονομικά στοιχεία του ομίλου Ahold Delhaize.

Η εφαρμογή καινοτομιών τόσο για τις αγορές από τα φυσικά καταστήματα όσο και για τις αγορές από το ηλεκτρονικό της κατάστημα είναι οι «απαντήσεις» που δίνει η «ΑΒ Βασιλόπουλος», σε μια προσπάθεια να αποτρέψει περισσότερες απώλειες και να ανακτήσει μερίδιο αγοράς, το οποίο έχασε από το 2017 κι έπειτα λόγω της ανόδου της «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης». Οι καινοτομίες εφαρμόζονται στα υπερκαταστήματά της στο Ελληνικό και στη Θεσσαλονίκη με τον σχεδιασμό να προβλέπει σταδιακή εφαρμογή και στα άλλα μεγάλα σημεία πώλησης της αλυσίδας και περιλαμβάνουν ειδικό τμήμα με βιολογικά και λειτουργικά προϊόντα, τμήμα με σπάνια τυριά από την Ελλάδα και τον κόσμο, juice bar, όπου οι καταναλωτές μπορούν να απολαμβάνουν φυσικούς χυμούς, sushi bar, αλλά και γωνιές για επιτόπια κατανάλωση έτοιμων γευμάτων. Σε μια προσπάθεια αφενός να προσελκύσει και να διατηρήσει πελάτες και αφετέρου να μειώσει το κόστος που έχουν οι μαζικές προωθητικές ενέργειες, κόστος σε τζίρο και σε περιθώριο κέρδους, η αλυσίδα ήδη εφαρμόζει μέσω της νέας κάρτας πιστότητας πρόγραμμα προσωποποιημένων προσφορών. Από την ανάλυση των δεδομένων της κάρτας προκύπτουν πληροφορίες για τις καταναλωτικές συνήθειες του κάθε πελάτη και η αλυσίδα προχωρεί έτσι σε στοχευμένες προσφορές, προσφέροντας επιπλέον επιβράβευση.

Οι καθαρές πωλήσεις του ομίλου Ahold Delhaize διαμορφώθηκαν κατά το τρίτο τρίμηνο του 2019 σε 16,68 δισ. ευρώ, ενώ στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2019 σε 48,88 δισ. ευρώ.