ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Υπηρεσίες τύπου Netflix από Cosmote TV

ypiresies-typoy-netflix-apo-cosmote-tv-2349338

Στη διαδικτυακή μετάδοση του περιεχομένου της συνδρομητικής τηλεόρασης στρέφεται η Cosmote. Η εταιρεία πρόκειται εντός των επόμενων ημερών να ανακοινώσει τη διάθεση του περιεχομένου της Cosmote TV μέσω υπηρεσίας Over The Top (ΟΤΤ) στο Διαδίκτυο. Ετσι, ανεξαρτήτως του παρόχου που προσφέρει την πρόσβαση στο Διαδίκτυο, το περιεχόμενο της Cosmote TV θα μπορεί να γίνει διαθέσιμο όπως γίνεται σήμερα, για παράδειγμα, με το Netflix.

Με τον τρόπο αυτό η εταιρεία θέλει να προσεγγίσει πελάτες άλλων παρόχων (Vodafone, Wind κ.λπ.) προκειμένου να αξιοποιήσουν την υπηρεσία της συνδρομητικής τηλεόρασης. Η εταιρεία μάλιστα αναμένεται να εμπλουτίσει τις επιλογές των χρηστών, τόσο σε ό,τι αφορά τις χρεώσεις όσο και την εμπειρία.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρθηκε, ο χρήστης μπορεί να «αγοράσει» περιεχόμενο κατά βούληση, είτε με τον μήνα είτε με την ημέρα, ή ακόμη και με τη θέαση π.χ. μιας ταινίας ή μιας σειράς ή ενός αγώνα. Επιπλέον, στη νέα πλατφόρμα θα συμπεριληφθούν χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης, έτσι ώστε να περιλάβει προσωποποιημένες προτάσεις. Με τη νέα πλατφόρμα επίσης, το ίδιο περιεχόμενο μπορεί να γίνει διαθέσιμο μέσω συσκευής τηλεόρασης, tablet, κινητού κ.λπ. Στην πράξη, η νέα ΟΤΤ πλατφόρμα της Cosmote θα περιλάβει όλο το περιεχόμενο της Cosmote TV (ταινίες, σειρές, αθλητικά, ντοκιμαντέρ, παιδικά, πρόγραμμα από ελεύθερα κανάλια κ.λπ.). Επίσης για τον παραπάνω σκοπό η εταιρεία σύντομα θα δημιουργήσει κανάλι με περιεχόμενο πολύ υψηλής ευκρίνειας (4Κ).

Η κίνηση της Cosmote δείχνει ότι η αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης στρέφεται προς τη διαδικτυακή μετάδοση. Τα παραδοσιακά κανάλια διανομής, όπως ο δορυφόρος, αρχίζουν να ξεπερνιούνται, καθώς και μεγάλο κόστος έχουν και η χωρητικότητά τους είναι περιορισμένη. Καθώς μάλιστα οι ευρυζωνικές διασυνδέσεις ανά το κόσμο αλλά και στην Ελλάδα αναβαθμίζονται, ολοένα και περισσότεροι πάροχοι περιεχομένου στρέφονται στις πλατφόρμες ΟΤΤ.  Η πιο πετυχημένη ασφαλώς είναι εκείνη της Netflix, αλλά στην αγορά εισέρχονται και άλλοι παίκτες, όπως η Disney (Disney TV), η Apple (Apple TV) κ.ά. Σημειώνεται ότι και οι πλατφόρμες των Vodafone και Wind, παρόλο που προσφέρονται αποκλειστικά στους παρόχους τους, είναι OTT ready πλατφόρμες.

Η συνδρομητική πλατφόρμα της Cosmote έχει καταστεί η Νο 1 στην Ελλάδα, έχοντας πάνω από 550.000 πελάτες. Οι περισσότεροι από αυτούς βασίζονται στη δορυφορική μετάδοση. Ωστόσο οι 200.000 από αυτούς συνδέονται στις υπηρεσίες του ΟΤΕ και μέσω Διαδικτύου.

Ο ΟΤΕ αναζητώντας νέες πηγές εσόδων, έχει πλέον καταστεί συστηματικός παραγωγός τηλεοπτικού περιεχομένου. Ξεκινώντας με τη δημιουργία του καναλιού Cosmote History HD, εισήλθε στον τομέα παραγωγής πρωτότυπου περιεχομένου. Από το 2016, που το κανάλι ξεκίνησε τη λειτουργία του, έχουν προβληθεί περισσότερα από 80 πρωτότυπα ντοκιμαντέρ ή σειρές ντοκιμαντέρ, σε παραγωγή ή συμπαραγωγή Cosmote TV («Μηχανή του Χρόνου», «Ιωάννης Καποδίστριας: Η ζωή και το έργο του», «Το κάλεσμα των Μαρμάρων» κ.λπ.), και πάνω από 1.000 τίτλοι ντοκιμαντέρ με την υπογραφή καταξιωμένων Ελλήνων και ξένων δημιουργών. Το 2019, η Cosmote TV προχώρησε στην παραγωγή και της πρώτης ελληνικής μυθοπλασίας («Ετερος Εγώ – Χαμένες Ψυχές»), ενώ ακολούθησαν οι εκπομπές «Βραδινές Ιστορίες» και «Στο Πλεχτό», οι οποίες ανήκουν στην κατηγορία της κωμωδίας και του stand up comedy. Το επόμενο διάστημα αναμένεται η πρεμιέρα και άλλων πρωτότυπων παραγωγών που γυρίζονται στα στούντιο της Cosmote TV στην Κηφισιά, όπως το τηλεπαιχνίδι «Comedy Kids». Επίσης, η εταιρεία δημιουργεί περισσότερες από 10 αθλητικές εκπομπές των καναλιών Cosmote Sport.