ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μύθος οι εκπτώσεις στην Black Friday

blackfriday-thumb-large-thumb-large

Μόλις το 8,5% των προϊόντων που αγοράστηκαν μέσω της πλατφόρμας της Skroutz στο πλαίσιο της φετινής εβδομάδας του Black Friday πωλήθηκε με αξιοσημείωτη έκπτωση (άνω του 10%), ποσοστό πολύ χαμηλότερο από το αντίστοιχο του 2018 που ήταν επίσης χαμηλό (15%). Υπήρχε μάλιστα και ένα ποσοστό προϊόντων, 1,2%, που κατά την εβδομάδα της Black Friday πωλήθηκε ακριβότερα σε σύγκριση με τις προηγούμενες ημέρες.

Ετσι, λοιπόν, αν και το 90,3% των προϊόντων που αγοράστηκαν τις ημέρες της Black Friday διατέθηκε στην ίδια τιμή με τις ημέρες πριν από την έναρξη των προσφορών, φέτος, κατά την εβδομάδα των προωθητικών ενεργειών έγιναν πολύ περισσότερες παραγγελίες από τους καταναλωτές, ενώ ο τζίρος αυξήθηκε σε σύγκριση με πέρυσι κατά 56,9%. Με άλλα λόγια, ο θεσμός της Black Friday στην Ελλάδα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «ο θρίαμβος του μάρκετινγκ», καθώς πολλοί καταναλωτές προχώρησαν σε εκτεταμένες αγορές τις τελευταίες ημέρες του Νοεμβρίου, είτε παραπλανημένοι από πλασματικές εκπτώσεις είτε υποκύπτοντας στη μόδα της εποχής.

mythos-oi-ekptoseis-stin-black-friday0

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία που συγκέντρωσε και επεξεργάστηκε η Skroutz, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη ιστοσελίδα διαδικτυακών αγορών στην Ελλάδα, οι παραγγελίες κατά τη φετινή εβδομάδα της Black Friday (από τις 25 Νοεμβρίου έως την 1η Δεκεμβρίου) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή εβδομάδα (από 19 Νοεμβρίου έως 25 Νοεμβρίου) αυξήθηκαν κατά 44,7%, φτάνοντας τις 370.000. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι η Black Friday ήταν η 23η Νοεμβρίου και φέτος η 29η Νοεμβρίου. Πέρυσι, οι προσφορές διήρκεσαν για τους περισσότερους συμμετέχοντες εμπόρους τρεις ημέρες, ενώ φέτος κράτησαν μία εβδομάδα. Σημειώνεται ότι τα στοιχεία αφορούν τις επισκέψεις και τις αγορές που έγιναν μέσω της Skroutz.

Η σημαντική αύξηση των παραγγελιών –η οποία οφείλεται και στη μεγαλύτερη διάρκεια των προωθητικών ενεργειών και στο γεγονός ότι αρκετοί προτίμησαν τις ηλεκτρονικές αγορές, προκειμένου να αποφύγουν τον συνωστισμό στα φυσικά καταστήματα– προκάλεσε αύξηση του τζίρου προς τα καταστήματα της τάξεως του 56,9%. Ο τζίρος υπολογίζεται ότι έφτασε τα 26,5 εκατ. ευρώ. Πρωταγωνιστής της φετινής Black Friday ήταν η κατηγορία της τεχνολογίας με 57% περισσότερες παραγγελίες και 74% αύξηση στον παραγόμενο τζίρο σε σύγκριση με πέρυσι. Ο τζίρος της εν λόγω κατηγορίας έφτασε τα 13,9 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 5,9 εκατ. ευρώ ήταν μόνο από τις πωλήσεις κινητών τηλεφώνων.

Αλλωστε, τα κινητά τηλέφωνα ήταν το δημοφιλέστερο προϊόν κατά τη φετινή Black Friday, παρά το γεγονός ότι πολύ λίγες συσκευές αγοράστηκαν με έκπτωση. Από τις 41.200 κινητά τηλέφωνα που αγοράστηκαν από τους καταναλωτές την εβδομάδα της φετινής Black Friday μόλις 1.030 ή 2,5% είχαν έκπτωση! Η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία σε τζίρο ήταν οι φορητοί υπολογιστές (1,33 εκατ. ευρώ) και η τρίτη μεγαλύτερη οι τηλεοράσεις, από τις πωλήσεις των οποίων παρήχθη τζίρος 1,26 εκατ. ευρώ. Ακολουθούν οι αφυγραντήρες, με τζίρο κάτω από 1 εκατ. ευρώ αλλά και σημαντικές εκπτώσεις (πωλήθηκαν 4.300 τεμάχια και έκπτωση είχε το 31,7% αυτών), τα sneakers, τα αθλητικά παπούτσια, οι οθόνες υπολογιστών, οι κάρτες γραφικών, τα tablets, ενώ τη δεκάδα των δημοφιλέστερων κατηγοριών με βάση τον τζίρο συμπληρώνουν οι ηλεκτρικές σκούπες. 

Αλλα δημοφιλή προϊόντα που όμως μικρό μέρος αυτών πουλήθηκε με έκπτωση ήταν οι βρεφικές τροφές (6.000 τεμάχια με έκπτωση στο 2,7% αυτών) και οι συσκευές bluetooth handsfree (5.400 τεμάχια με έκπτωση στο 5,9% αυτών).

Περισσότερες προσφορές έγιναν αντιθέτως σε είδη όπως βιταμίνες, κρέμες προσώπου και ειδικά συμπληρώματα.