Σχέδιο για διαμοιρασμό Ι.Χ. από την AVIS

Σχέδιο για διαμοιρασμό Ι.Χ. από την AVIS

2' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ετοιμη δηλώνει η AVIS για το car sharing (διαμοιρασμός αυτοκινήτων), παρόλο που θεωρεί ότι η υπηρεσία θα καθυστερήσει να υλοποιηθεί εμπορικά στη χώρα μας. Αυτό συμβαίνει κυρίως εξαιτίας της απουσίας υποδομών παρά λόγω έλλειψης τεχνολογίας. Ηδη η εταιρεία διαθέτει στόλο 50 οχημάτων που μπορούν να αξιοποιηθούν μέσω ενός κινητού τηλεφώνου και, φυσικά, μιας πιστωτικής κάρτας.

«Βασική προϋπόθεση (για το car sharing) είναι η εξεύρεση χώρων στάθμευσης οι οποίοι εγγυημένα θα αξιοποιούνται από τους χρήστες της υπηρεσίας», είπε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ανδρέας Ταπραντζής. Ο ίδιος παρουσίασε ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα του είδους, το οποίο «ξεκλειδώνει» μέσω του κινητού, ο χρήστης βρίσκει το κλειδί του αυτοκινήτου στο ντουλαπάκι του αυτοκινήτου και το χρησιμοποιεί με χρονοχρέωση. «Είναι το ίδιο επιχειρηματικό μοντέλο με τα ηλεκτρικά πατίνια, μόνο που τα πατίνια μπορείς να τα παρκάρεις οπουδήποτε, ενώ το αυτοκίνητο όχι», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της AVIS. Επομένως, το κρίσιμο στοιχείο είναι οι θέσεις στάθμευσης και δευτερευόντως το νομικό πλαίσιο.

Η AVIS ήδη διαθέτει 50 αυτοκίνητα στην Αθήνα που αξιοποιούν την τεχνολογία διαμοιρασμού της χρήσης, αλλά, όπως ανέφεραν τα στελέχη της εταιρείας, μια εμπορική αξιοποίηση θα απαιτήσει τουλάχιστον 150 οχήματα και 300 θέσεις στάθμευσης σε κεντρικά σημεία της πόλης ή σταθμούς τρένων, λεωφορείων κ.λπ. Προς την κατεύθυνση αυτή, η εταιρεία βρίσκεται σε επαφή με τον Δήμο Αθηναίων και άλλες δημόσιες υπηρεσίες.

To car sharing δεν θα είναι ανταγωνιστικό με τα ταξί. Στη Δανία η υπηρεσία χρεώνεται περίπου 1 ευρώ το λεπτό, αλλά στη χώρα μας το κόστος θα είναι χαμηλότερο. Εδώ θα πρέπει να συνυπολογιστεί η εξοικονόμηση του κόστους στάθμευσης κ.ά. Η αξία του διαμοιρασμού αυτοκινήτου, σύμφωνα με τον κ. Ταπραντζή, θα αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη αξία όταν εισαχθεί η ηλεκτροκίνηση και στη θέση στάθμευσης θα φορτίζουν οι μπαταρίες του αυτοκινήτου.

Για το 2019 η AVIS στην Ελλάδα παρουσίασε ικανοποιητική αύξηση εσόδων και κερδών. Τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 190 εκατ. ευρώ (έναντι 180 εκατ. ευρώ το 2018), τα λειτουργικά κέρδη EBITDA σε 95 εκατ. ευρώ (82 εκατ. ευρώ) και τα καθαρά κέρδη προ φόρων σε 31 εκατ. ευρώ (27,2 εκατ. ευρώ).

Η εταιρεία, όπως ανέφερε ο κ. Ταπραντζής, πέρυσι απέκτησε 11.000 νέα οχήματα, καλύπτοντας σχεδόν το 10% των ετήσιων ταξινομήσεων αυτοκινήτων.

Για φέτος ο κ. Ταπραντζής εμφανίσθηκε προβληματισμένος από την υπόθεση της εξέλιξης του κορωνοϊού. Ο ίδιος ανέφερε ότι στις προθέσεις της εταιρείας είναι η ανανέωση 9.000 έως 9.500 οχημάτων, αριθμός μικρότερος από πέρυσι. Οπως σημείωσε, σημαντικός όγκος της δραστηριότητας της AVIS προέρχεται από τον εισερχόμενο τουρισμό, ο οποίος φαίνεται να επιβραδύνεται μέσα στον Φεβρουάριο.

Εξάλλου, η AVIS στρέφεται και σε άλλες μορφές υπηρεσιών, όπως η μακροχρόνια μίσθωση. Η τελευταία, μετά τα νέα φορολογικά μέτρα, καθίσταται πιο συμφέρουσα για μεγάλο αριθμό καταναλωτών. Ειδικά για τα αυτοκίνητα με πολύ χαμηλές εκπομπές καυσαερίων, τα ευεργετήματα των χρηστών είναι μεγάλα και γι’ αυτό η AVIS στρέφεται σε αγορές υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων.​​​​​

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή