ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο κορωνοϊός στρέφει τους καταναλωτές στα υπερμάρκετ

o-koronoios-strefei-toys-katanalotes-sta-ypermarket-2374616

Η ύπαρξη πολλών προϊόντων, αλλά κυρίως οι μεγαλύτεροι χώροι οδηγούν και πάλι τους καταναλωτές στα μεγάλα καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, στα υπερμάρκετ. Υπό τις νέες συνθήκες που δημιουργεί ο κορωνοϊός, οι καταναλωτές φαίνεται να τα προτιμούν, καθώς εκεί θα βρουν περισσότερα προϊόντα για να φτιάξουν τα γνωστά αποθέματα στα ντουλάπια των σπιτιών, θα περιμένουν ίσως λιγότερο στην ουρά, καθώς επιτρέπεται η είσοδος σε αυτά περισσότερων ατόμων, μιας και είναι καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ., και θα κινηθούν, τις περισσότερες φορές τουλάχιστον, σε φαρδύτερους διαδρόμους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία Nielsen, τα μεγαλύτερα καταστήματα, άνω των 2.500 τ.μ., είναι αυτά που εμφανίζουν τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης, 20,1%, κατά το α΄ τρίμηνο του 2020 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019. Ακολουθούν μεγάλα σούπερ μάρκετ (1.000-2.500 τ.μ.) με ρυθμό ανάπτυξης 12,1%. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη διάρκεια της πρόσφατης οικονομικής κρίσης, τα υπερμάρκετ κατέγραφαν κάμψη πωλήσεων, καθώς η πλειονότητα των καταναλωτών πήγαινε συχνά και για λίγα πράγματα στο σούπερ μάρκετ, επιλέγοντας, συνήθως, το κοντινότερο σημείο πώλησης, προκειμένου να αποφεύγει τις πιο δαπανηρές μεγάλες αποστάσεις. Σύμφωνα, εξάλλου, με την ίδια έρευνα, 49% των καταναλωτών στην Ελλάδα δηλώνουν ότι σκοπεύουν να επισκέπτονται λιγότερο συχνά τα φυσικά καταστήματα των αλυσίδων οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, σε μια προσπάθεια προφανώς να περιορίσουν όσο περισσότερο γίνεται τον συγχρωτισμό με άλλους ανθρώπους.

Η παραμονή για πολλές ώρες στο σπίτι, σε συνδυασμό με την αναστολή λειτουργίας του κλάδου εστίασης, οδηγεί πλέον πολύ περισσότερους καταναλωτές να μαγειρεύουν στο σπίτι, αλλά και να παρασκευάζουν και γλυκά κατ’ οίκον. Ετσι, κατά την περίοδο της πανδημίας καταγράφεται αύξηση κατά 141,3% των πωλήσεων στο αλεύρι, κατά 55,8% των πωλήσεων αλατιού, κατά 33% της κρέμας γάλακτος, κατά 36,9% των αυγών και κατά 22,5% της μαργαρίνης.

Θραύση σε ενηλίκους και παιδιά κάνουν τα σνακ, ειδικά καθώς έχει αυξηθεί η τηλεθέαση. Ετσι, τα στοιχεία της Nielsen δείχνουν την περίοδο αυτή αύξηση των πωλήσεων ξηρών καρπών κατά 29,9%, της σοκολάτας κατά 14,5%, αλλά και των μπισκότων κατά 10,8%. Ταυτόχρονα, καταγράφεται αύξηση κατά 22,8% των πωλήσεων ούζου και τσίπουρου. Η αυξητική τάση, πάντως, δεν παρατηρείται σε άλλα αλκοολούχα ποτά. Ετσι, για παράδειγμα, στις πωλήσεις μπίρας καταγράφεται πτώση της τάξης του 11,1%.

Η πιο έντονη αλλαγή, πάντως, που έφερε στις καθημερινές μας συνήθειες ο κορωνοϊός είναι αυτή που αφορά την καθαριότητα και την προσωπική υγιεινή. Το 88% των καταναλωτών στην Ελλάδα δηλώνει ότι πλέον πλένει πολύ πιο συχνά τα χέρια του, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία πωλήσεων της κατηγορίας των σαπουνιών (υγρά και μπάρες). Οι πωλήσεις τους κατά την περίοδο της πανδημίας έχουν αυξηθεί κατά 208,4%. Επιπλέον, έχουν αυξηθεί κατά 155,8% οι πωλήσεις χλωρίνης και κατά 123,3% οι πωλήσεις καθαριστικών σπιτιού, με το 67% των καταναλωτών να δηλώνει ότι λόγω COVID-19 καθαρίζει το σπίτι του συχνότερα σε σύγκριση με το παρελθόν.