Προϊόντα για την εποχή της πανδημίας

Προϊόντα για την εποχή της πανδημίας

3' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη νέα κανονικότητα προσαρμόζουν την παραγωγή τους οι βιομηχανίες καταναλωτικών ειδών. Σε επαναπροσδιορισμό του χαρτοφυλακίου τους περνούν η μία μετά την άλλη οι εταιρείες τροφίμων, ποτών και εν γένει καταναλωτικών ειδών, προκειμένου αφενός να προσαρμοσθούν στις νέες καταναλωτικές συνήθειες που έχει προκαλέσει η πανδημία, αφετέρου να αντισταθμίσουν τυχόν απώλειες που είχαν και θα συνεχίσουν να έχουν από την αναστολή των δραστηριοτήτων μεγάλων κλάδων της οικονομίας, όπως είναι για παράδειγμα η εστίαση και ο τουρισμός.

Οικιακή κατανάλωση

Οι επενδύσεις σε μηχανήματα για την μπίρα σε βαρέλι περνούν σε δεύτερη μοίρα και στο επίκεντρο βρίσκονται πάλι οι συσκευασίες που προορίζονται για το ράφι του σούπερ μάρκετ, οι επιχειρήσεις κρεατοσκευασμάτων προχωρούν πιο γρήγορα στην παραγωγή προϊόντων για οικιακή κατανάλωση, οι πολυεθνικοί κολοσσοί καταναλωτικών ειδών περιορίζουν τις επενδύσεις σε καλλυντικά και εστιάζουν την προσοχή τους σε είδη απολύμανσης και ατομικής υγιεινής, καθώς και σε τρόφιμα που καταναλώνονται στο σπίτι.

Η λογική πίσω από τις κινήσεις αυτές είναι πως ακόμη και εάν ξεκινήσει η σταδιακή άρση των μέτρων περιορισμού των μετακινήσεων, όπως ήδη έχει αρχίσει ήδη να γίνεται σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες και από την άλλη εβδομάδα και στην Ελλάδα, δεν σημαίνει ταυτόχρονα ότι θα επιστρέψουμε στην καθημερινότητα και στις συνήθειες που είχαμε στην προ κορωνοϊού εποχή.

Η κίνηση σε εστιατόρια, καφέ και μπαρ αναμένεται να είναι πολύ μικρότερη λόγω του φόβου των καταναλωτών, αλλά και λόγω των μέτρων τήρησης αποστάσεων που αναμένεται να ληφθούν. Με δεδομένες δε τις εκτιμήσεις των ειδικών επιστημόνων για νέο κύμα της πανδημίας το προσεχές φθινόπωρο και με τις πιθανότητες να έχει παρασκευαστεί έως τότε φάρμακο και εμβόλιο για ευρεία χρήση, πέραν δηλαδή του σταδίου των δοκιμών, να είναι πολύ μικρές, οι επιχειρήσεις προετοιμάζονται ακόμη και για μια νέα περίοδο lockdown.

Σπιτικό σουβλάκι

Μία από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις αναγκαστικής στροφής στη λιανική είναι αυτή που έχει κάνει η βιομηχανία Megas Yeeros. Με την εστίαση, που αποτελεί τον βασικό πελάτη της, να υπολειτουργεί, η εταιρεία ξεκίνησε τη διάθεση 11 συσκευασμένων προψημένων/κατεψυγμένων προϊόντων επεξεργασίας κρέατος (γύρος, κεμπάπ, μπιφτέκια κ.ά.) μέσω του δικτύου μικρής λιανικής της εταιρείας Kiosky’s, η οποία έχει αφενός 29 σημεία πώλησης, αλλά και ηλεκτρονικό κατάστημα. Μέχρι πρόσφατα η παρουσία της Megas Yeeros στη λιανική ήταν περιορισμένη, με λίγους κωδικούς να διατίθενται από δύο αλυσίδες σούπερ μάρκετ και δεν αποκλείεται να επιταχύνει και να ενισχύσει την παρουσία της στη λιανική.

Σε μερική αλλαγή του επενδυτικού τους σχεδιασμού προχωρούν οι δύο μεγάλοι όμιλοι της μπίρας, Heineken και Carlsberg, οι οποίοι στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται μέσω της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας αντιστοίχως. Με τον όγκο πωλήσεων τον Μάρτιο να σημειώνει σε πανευρωπαϊκό επίπεδο μείωση 50% στη λεγόμενη επιτόπια κατανάλωση, οι εταιρείες του κλάδου δίνουν πλέον βαρύτητα σε ό,τι αφορά την εξυπηρέτηση κυρίως των αλυσίδων λιανεμπορίου, ενώ σχεδιάζουν και λύσεις που θα εξυπηρετούν τις ηλεκτρονικές πωλήσεις. H τάση για την κατανάλωση στο σπίτι είναι οι πολυσυσκευασίες, με τις εταιρείες του κλάδου να αναζητούν τρόπους για να διαθέσουν στη λιανική πιο premium προϊόντα, η διάθεση των οποίων γινόταν κατά κύριο λόγο από τα μπαρ και τα εστιατόρια.

Αντισηπτικά αντί αποσμητικά

Η Unilever προχώρησε στη μετατροπή παραγωγικών μονάδων της σε όλο τον κόσμο έτσι ώστε 30 από αυτές να παράγουν αντισηπτικό χεριών. Κάποιες από αυτές τις μονάδες, όπως για παράδειγμα στο Λιντς της Αγγλίας, έκαναν μέχρι πρόσφατα παραγωγή αποσμητικών. Η διοίκηση του πολυεθνικού κολοσσού παρουσιάζοντας πριν από λίγες ημέρες τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2020 ανακοίνωσε ότι ανέβαλε κάποιες επενδύσεις και επιτάχυνε κάποιες άλλες. Ο όμιλος ήδη βλέπει απώλειες από τον κλάδο του παγωτού και του foodservice (προϊόντα μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής για επαγγελματική χρήση), αλλά και από τον κλάδο των καλλυντικών, ενώ από την άλλη ενισχύεται ο τζίρος της από τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού, επιφανειών, αλλά και χεριών.

Αλμα πωλήσεων χλωρίνης

Στην Ελλάδα, από την άλλη, η εταιρεία παράγει εδώ και δεκαετίες χλωρίνη και βλέπει τις πωλήσεις των εν λόγω προϊόντων (συνολικά ως κατηγορία) να έχουν αυξηθεί τους τελευταίους δύο μήνες κατά περίπου 125%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή