Επιστολή Πατούλη ταράζει τα νερά στον ΟΛΠ

Επιστολή Πατούλη ταράζει τα νερά στον ΟΛΠ

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Προβληματισμό προκάλεσε στην κυβέρνηση και ειδικά στα υπουργεία Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος και Ενέργειας η απρόσμενη, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, επιστολή του περιφερειάρχη Αττικής Γιώργου Πατούλη, με την οποία ερωτά εάν υπάρχει δυνατότητα αναστολής των εργασιών στο έργο επέκτασης του επιβατηγού λιμένα που η ίδια η περιφέρεια χρηματοδοτεί. Ο περιφερειάρχης αναφέρει πως γνωρίζει ότι «το έργο διαθέτει όλες τις αναγκαίες αποφάσεις και εγκρίσεις», αλλά, όπως σημειώνει, θέλει να περάσει από το περιφερειακό συμβούλιο Αττικής τη μελέτη ανανέωσης των περιβαλλοντικών όρων που υποβλήθηκε από την ΟΛΠ Α.Ε. για το σύνολο των έργων του λιμανιού. Κάτι που, όπως εξηγεί, δεν κατέστη δυνατό να γίνει εξαιτίας των καθυστερήσεων που προκάλεσε η πανδημία.

Κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας χαρακτηρίζουν την επιστολή ως άστοχη αλλά ήσσονος σημασίας και υπογραμμίζουν πως το εν λόγω έργο όχι μόνο είναι αδειοδοτημένο, αλλά ο ίδιος ο περιφερειάρχης είχε ζητήσει τον Νοέμβριο την επίσπευση της υλοποίησής του, ενώ παρέστη και ως κεντρικός ομιλητής στα εγκαίνιά του στα τέλη Φεβρουαρίου. Σε επικοινωνία της «Κ» με τον κ. Γιώργο Πατούλη, ο περιφερειάρχης ξεκαθάρισε πως είναι αναφανδόν υπέρ της επένδυσης και των έργων εν γένει στον Πειραιά και ότι η πρωτοβουλία του γίνεται καθαρά για λόγους ακόμα ισχυρότερης νομιμοποίησης του εν λόγω αλλά και των υπόλοιπων έργων. Εξάλλου, όπως λέει, δεν απαιτεί, απλώς ερωτά. Στον Πειραιά, όμως, πολλοί μιλούν για ύπαρξη και πολιτικών σκοπιμοτήτων, θυμίζοντας πως και το δημοτικό συμβούλιο Πειραιά έχει εγείρει ερωτήματα για τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου, ενώ πιέσεις κατά της διαδικασίας ασκεί και μερίδα της δημοτικής αντιπολίτευσης.

Οι εξελίξεις αυτές, εφόσον κλιμακώνονταν, ενδέχεται να προκαλούσαν νευρικότητα στις ελληνοκινεζικές σχέσεις σε μια περίοδο που η χώρα έχει ανάγκη υλοποίησης μεγάλων επενδύσεων σαν αυτές που έχει δρομολογήσει η Cosco, σημειώνουν κυβερνητικές πηγές. Η τελευταία σημειώνει για το θέμα πως «για το έργο επέκτασης επιβατικού λιμένα Πειραιά (νότια επέκταση) έχουν εκδοθεί όλες οι προβλεπόμενες από τη νομοθεσία άδειες και εγκρίσεις, συμπεριλαμβανομένων και των περιβαλλοντικών του αδειοδοτήσεων. Πιο συγκεκριμένα, έχει εκδοθεί από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής η υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου 3122.1-Τ11/22673/2019 έγκριση εκτέλεσης του έργου, καθώς και οι προαπαιτούμενες αποφάσεις έγκρισης της τεχνικής μελέτης και των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου. Οι ως άνω αποφάσεις βρίσκονται σε πλήρη ισχύ και συνεπώς το εν λόγω έργο είναι πλήρως αδειοδοτημένο».

Επένδυση 126 εκατ.

Η επέκταση του επιβατηγού λιμένα Πειραιά, ώστε να δημιουργηθούν δύο θέσεις για πρόσδεση μεγάλων κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς, μήκους μεγαλύτερου των 280 μέτρων και δυναμικότητας 2.500 επιβατών, είναι έργο ύψους 126 εκατ. ευρώ, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης μέσω του Αξονα Προτεραιότητας 7 του ΠΕΠ Αττικής 2014-2020. Η συμμετοχή του ΟΛΠ, που θα καλυφθεί από τη χρηματοδότηση της ΕΤΕπ, υπολογίζεται ότι είναι της τάξεως των 15 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος του έργου, η υλοποίηση του οποίου έχει ξεκινήσει, είναι η κατασκευαστική ΤΕΚΑΛ και η ολοκλήρωσή του αναμένεται μετά τα μέσα του 2022.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή