Χρηματοδότηση για νέα έργα αναζητεί η «Ελλάκτωρ»

Χρηματοδότηση για νέα έργα αναζητεί η «Ελλάκτωρ»

2' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Ενέσεις» ρευστότητας αναζητεί η διοίκηση του ομίλου Ελλάκτωρ, ως απάντηση στις σημαντικές ζημίες ύψους 155 εκατ. ευρώ που σημείωσε ο κλάδος των κατασκευών (106 εκατ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου), κατά τη διάρκεια της χρήσης 2019. Οπως ανέφερε χθες η διοίκηση του ομίλου, στο πλαίσιο της ενημέρωσης των αναλυτών και θεσμικών επενδυτών, ήδη βρίσκεται σε συζητήσεις με ελληνικές τράπεζες για την εξασφάλιση πρόσθετης χρηματοδότησης, η οποία θα αφορά κυρίως τον τομέα των κατασκευών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2019 «σημαδεύτηκε» από ταμειακές εκροές από λειτουργικές δραστηριότητες ύψους 114 εκατ. ευρώ, όταν το 2018 είχαν καταγραφεί εισροές ύψους 47 εκατ. ευρώ. Σημειώθηκε δηλαδή μια συνολική αρνητική επίδραση των ταμειακών διαθεσίμων του ομίλου κατά 342%. Στο τέλος της χρήσης, τα ταμειακά διαθέσιμα του ομίλου είχαν υποχωρήσει κατά 37,8% σε 298,2 εκατ. ευρώ, από 479,4 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2018.

Ως εκ τούτου, η χρηματοδότηση νέων έργων έχει καταστεί δυσχερέστερη, ιδίως από τη στιγμή που το 2020 χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά, λόγω των συνεπειών της πανδημίας στην οικονομία. Επί του παρόντος, όπως ανέφερε χθες η διοίκηση του ομίλου Ελλάκτωρ, οι σημαντικότερες επιδράσεις έχουν εντοπιστεί στην κυκλοφορία των οχημάτων (και συνεπώς και στα έσοδα) στους οδικούς άξονες, τους οποίους εκμεταλλεύεται η εισηγμένη στο πλαίσιο σχετικών κοινοπρακτικών σχημάτων με άλλες εταιρείες του κλάδου.

Σύμφωνα πάντως με τα στοιχεία που παρουσίασε χθες ο κ. Αν. Καλλιτσάντσης, «τη Δευτέρα, πρώτη μέρα επαναλειτουργίας ενός μέρους της οικονομίας μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, καταγράψαμε μια ενθαρρυντική αύξηση της κυκλοφορίας στην Αττική Οδό, κατά 25.000 οχήματα, σε σχέση με την 23η Μαρτίου, που ήταν η πρώτη ημέρα που τέθηκαν σε ισχύ τα εν λόγω μέτρα. Η σύγκριση αφορά το διάστημα από τις 6 το πρωί μέχρι τις 12 το μεσημέρι», σημείωσε χαρακτηριστικά. Ακόμα κι έτσι βέβαια, οι χθεσινές ροές οχημάτων στην Αττική Οδό ήταν χαμηλότερες κατά 44% συγκριτικά με την αντίστοιχη ημέρα του 2019. Εν τω μεταξύ, συνολικά την περίοδο των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας, δηλαδή στο διάστημα από τις 23 Μαρτίου έως τις 28 Απριλίου, η πτώση στην ημερήσια κυκλοφορία της Αττικής Οδού άγγιξε το 70%. Από τις αρχές του έτους, η συνολική πτώση υπολογίζεται σε 25%.

Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση του ομίλου θα συλλέξει όλα τα στοιχεία που θα προκύψουν και τις επόμενες ημέρες, ώστε να έχει μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για την πορεία της κυκλοφορίας και να μπορεί να υπολογίσει το ποσό της οικονομικής απώλειας και να προσδοκά σε αντίστοιχο ποσό επιδότησης, βάσει των όσων προβλέπονται στη σύμβαση με το ελληνικό Δημόσιο.

Κανένα κρούσμα

Αναφορικά με τις συνέπειες της πανδημίας στον κατασκευαστικό τομέα, παρότι επί του παρόντος η διοίκηση δεν διαπίστωσε κάποια ιδιαίτερη μείωση στην πορεία υλοποίησης έργων (δεν υπήρξε κανένα κρούσμα άλλωστε ούτε στα εργοτάξιά της, ούτε και στα γραφεία της), εκτιμάται ότι θα επηρεαστεί αρνητικά το χρονοδιάγραμμα συμβασιοποίησης νέων έργων, στοιχείο κρίσιμο για την αναπλήρωση του ανεκτέλεστου υπολοίπου της «Ελλάκτωρ», το οποίο έχει πλέον υποχωρήσει σε 1,3 δισ. ευρώ. Θετική είναι η βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσει άμεσα σε αύξηση των δημοσίων επενδύσεων, προκειμένου να τονώσει την οικονομία, ενόψει και της υποχώρησης της συμβολής του τουρισμού στην οικονομία, τουλάχιστον για το 2020.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή