Εξαπλασιάστηκε ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου το δίμηνο Μαρτίου – Απριλίου

Εξαπλασιάστηκε ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου το δίμηνο Μαρτίου – Απριλίου

2' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με ακόμη υψηλότερο ρυθμό σε σύγκριση με τον Μάρτιο κινήθηκε τον Απρίλιο το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, καθώς οι καταναλωτές συνέχισαν να ψωνίζουν από τα ηλεκτρονικά καταστήματα –και μάλιστα όχι μόνο τρόφιμα και φαρμακευτικά είδη–, αφού τα φυσικά λιανεμπορικά καταστήματα ήταν σχεδόν στο σύνολό τους κλειστά με κυβερνητική εντολή.

Σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), η δαπάνη για ηλεκτρονικές αγορές αυξήθηκε τον Απρίλιο έως και 171% εβδομαδιαίως σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2019. Υπενθυμίζεται ότι τον Μάρτιο είχε καταγραφεί αύξηση της δαπάνης για ηλεκτρονικές αγορές σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2019 έως και 134%. Το νέο ρεκόρ, η αύξηση δηλαδή κατά 171% των δαπανών για ηλεκτρονικές αγορές, σημειώθηκε την εβδομάδα 20-26 Απριλίου.

Συνολικά, πάντως, τον Απρίλιο καταγράφηκαν πολύ υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου με βάση τα στοιχεία τόσο για την αύξηση των δαπανών όσο και για την αύξηση της επισκεψιμότητας σε ηλεκτρονικά καταστήματα. Την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου οι δαπάνες για ηλεκτρονικές αγορές αυξήθηκαν κατά 134%, τη δεύτερη κατά 163%, την τρίτη κατά 134% και την τέταρτη εβδομάδα κατά 171%. Την εβδομάδα που ξεκίνησε στις 27 Απριλίου και ολοκληρώθηκε στις 3 Μαΐου, μία ημέρα δηλαδή πριν από τη σταδιακή επαναλειτουργία των λιανεμπορικών επιχειρήσεων, η εβδομαδιαία δαπάνη για ηλεκτρονικές αγορές αυξήθηκε κατά 170% σε σύγκριση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019.

Την εβδομάδα 20-26 Απριλίου 2020 καταγράφηκε και ρεκόρ επισκεψιμότητας στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Συγκεκριμένα, η επισκεψιμότητα αυξήθηκε κατά 124% την εβδομάδα αυτή σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Από τα στοιχεία της έρευνας που διενεργεί ο GRECA σε μηνιαία βάση προκύπτει, εξάλλου, ότι ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου εξαπλασιάστηκε από τις αρχές Μαρτίου, λίγες ημέρες δηλαδή μετά την ανακοίνωση των πρώτων επιβεβαιωμένων κρουσμάτων στην Ελλάδα, έως και τα τέλη Απριλίου, σε σύγκριση με το πρώτο δίμηνο του 2020, το διάστημα δηλαδή πριν ο κορωνοϊός χτυπήσει την πόρτα μας και ληφθούν τα έκτακτα μέτρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από την έρευνα έχουν εξαιρεθεί όλες οι κατηγορίες υπηρεσιών (όπως αεροπορικά εισιτήρια, μουσική, ταινίες, συνδρομές σε παιχνίδια), η κατηγορία αγορών από ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ καθώς και οι ηλεκτρονικές αγορές ειδών κινητής τηλεφωνίας. Η έρευνα έγινε με τη συνεργασία των μηχανών σύγκρισης τιμών BestPrice και Skroutz και την ομάδα eMarket Intelligence της Convert Group. Τα στοιχεία αντλήθηκαν από 4.451 ηλεκτρονικά καταστήματα με τα οποία συνεργάζεται η Skroutz και από 2.116 ηλεκτρονικά καταστήματα με τα οποία συνεργάζεται η BestPrice.

Τον Μάιο αναμένεται, βεβαίως, αποκλιμάκωση των δαπανών και της επισκεψιμότητας σε ηλεκτρονικά καταστήματα, όμως αυτή εκτιμάται ότι δεν θα είναι πολύ μεγάλη, καθώς ερευνητές και στελέχη της αγοράς συγκλίνουν στην άποψη ότι σημαντική μερίδα των καταναλωτών θα εξακολουθήσουν να κάνουν τις αγορές τους μέσω Διαδικτύου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή