ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με ψηφιακές πωλήσεις η «Πλαίσιο» διασφάλισε το 80% του τζίρου της

me-psifiakes-poliseis-i-plaisio-diasfalise-to-80-toy-tziroy-tis-2381559

Παρά την κάμψη εσόδων κατά την περίοδο του περιορισμού της κίνησης (lockdown), η «Πλαίσιο Computers» βγαίνει ενισχυμένη από την πανδημική κρίση. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο-τριών μηνών, η εταιρεία διεκπεραίωσε 330.000 παραγγελίες –πάνω από 5.000 κάθε ημέρα– και παρέδωσε ανέπαφα το 90% αυτών μέσα σε διάστημα δύο ή τριών ημερών.

Η ικανότητα αυτή της επιχείρησης αποδόθηκε από τη διοίκησή της στην αποτελεσματική οργάνωση και στις ιδιόκτητες υποδομές της, οι οποίες κατάφεραν να την ξεχωρίσουν από τους ανταγωνιστές της οι οποίοι παρέδιδαν αντίστοιχα προϊόντα σε πολύ μεγαλύτερη χρονική διάρκεια.

Προς την κατεύθυνση αυτή, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της «Πλαίσιο Computers» Γιώργο Γεράρδο, σημαντικό ρόλο διαδραμάτισαν τα δύο κέντρα διανομής και ο ιδιόκτητος στόλος οχημάτων. Η εταιρεία βασίστηκε για την εξυπηρέτηση των περίπου 5.000 ανά ημέρα παραγγελιών, κατά τους δύο μήνες που διήρκεσε το lockdown, στα δύο κέντρα διανομής σε Μαγούλα και Μάνδρα και στα 91 ιδιόκτητα φορτηγά οχήματα.

Επίσης, σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε και το τηλεφωνικό κέντρο (call center) της εταιρείας με τους περίπου 200 εργαζομένους, αλλά και η αναβάθμιση της ψηφιακής πλατφόρμας εξυπηρέτησης που συντελέστηκε το 2019.

Η αναβάθμιση της πλατφόρμας ολοκληρώθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο και κόστισε 1,8 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον κ. Γεράρδο, η πλατφόρμα «προσωποποιεί» τους χρήστες-πελάτες ανεξαρτήτως του μέσου επικοινωνίας που χρησιμοποιεί ο καθένας, και κατάφερε όχι μόνον να αντέξει στην υψηλή ζήτηση που προκλήθηκε κατά την περίοδο του εγκλεισμού των χρηστών, αλλά και να δημιουργήσει πολλαπλασιαστικά οφέλη. Το κυριότερο είναι ότι, σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας, αντιμετώπισε αποτελεσματικά τον επταπλασιασμό της επισκεψιμότητας στο ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας και τον δεκαπλασιασμό των παραγγελιών κατά την περίοδο του «κλειδώματος» των δραστηριοτήτων.

«Χωρίς αμφιβολία η αύξηση της αξιοπιστίας μας (κατά την περίοδο του lockdown) έχει δημιουργήσει μια νέα βάση ανάπτυξης», είπε χθες, μιλώντας στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών, ο κ. Γεράρδος. Παρ’ όλα αυτά, οι πωλήσεις επλήγησαν στη διάρκεια που τα καταστήματα της «Πλαίσιο Computers» παράμειναν κλειστά. Η υποχώρηση των πωλήσεων ανέρχεται στο 20%, την οποία η εταιρεία ελπίζει ότι θα καλύψει από εδώ και στο εξής. Πάντως τα στελέχη της «Πλαίσιο» χαρακτήρισαν «αναμφίβολα μεγάλη επιτυχία» την κάλυψη του 80% των πωλήσεων αποκλειστικά μέσω των ηλεκτρονικών καναλιών και πωλήσεων.

Για το 2020 η διοίκηση της εταιρείας δεν θέλησε χθες να γνωστοποιήσει οποιαδήποτε πρόβλεψη. Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Κώστας Γεράρδος σημείωσε ότι η πανδημική κρίση μπορεί να μην έχει τελειώσει και να ενσκήψει νέο κύμα το φθινόπωρο. Επιπλέον, σημείωσε ότι είναι πολύ νωρίς να εντοπισθούν οι επιπτώσεις του πρώτου κύματος της πανδημίας στην ελληνική οικονομία. Πρόσθεσε πάντως ότι τυχόν μείωση της τουριστικής κίνησης δεν θα επηρεάσει ουσιαστικά τις πωλήσεις, καθώς οι αγορές γίνονται σε μεγάλο βαθμό από Ελληνες καταναλωτές και επιχειρήσεις.

Αναφορικά με τη μείωση της κερδοφορίας, ο αντιπρόεδρος της εταιρείας σημείωσε ότι είναι φυσιολογική καθώς η εταιρεία εισέρχεται στην αγορά των λευκών συσκευών, η οποία είναι μια ανταγωνιστική αγορά και ταυτόχρονα απαιτεί υψηλές επενδύσεις. Ο ίδιος τη χαρακτήρισε ένα «κυκλικό φαινόμενο» που παρατηρείται ειδικά σε περιόδους όξυνσης του ανταγωνισμού, όπως η σημερινή. Αναφέρθηκε στο νέο κέντρο logistics που δημιουργήθηκε πέρυσι στη Μάνδρα με στόχο την υποστήριξή της νέας γραμμής προϊόντων, αξίας 8 εκατ. ευρώ, αλλά και τις επενδύσεις ύψους άνω των 4 εκατ. ευρώ, οι οποίες στόχο είχαν την αναπροσαρμογή του δικτύου πωλήσεων (νέα καταστήματα, επεκτάσεις κ.λπ.) στη νέα στρατηγική προώθησης των λευκών συσκευών.